Přečetla jsem v Lednu 2014


S předstihem se mi do rukou dostala více než jen zajímavá kniha Archiv od Victorie Schwab, jenž má vyjít tento měsíc. Na to, že jsem o knize nevěděla zcela nic, mě neskutečně mile překvapila. Její příběh mi padl přesně do noty. Mou recenzi si již můžete přečíst na blogu. Já se proto rovnou vrhla i na druhý díl nazvaný The Unbound. Pokud se vám bude první díl líbit, tak vězte, že druhý vás už totálně odrovná. Přišel mi o milion procent lepší než první. Na recenzi se těšte již tento víkend.

Měla jsem chuť i na něco lehčího, tak jsem v první řadě sáhla po knize od mé oblíbené Sophie Kinsella a to Dokážete udržet tajemství? Bylo to miloučké a vtipné čtení, které čas od času potřebuji, aby se mi zlepšila nálada. Sophie Kinsella navíc píše tak poutavě, že její knize nikdy neodolám. Tou druhou bylo kouzelné Mé sladké šestnácté století od Rachel Harris, kterému nemám co vytknout. Bylo to sice nereálné a naivní, ale přesto čtivé, vtipné a milé. Kdo čas od času nepotřebuje něco pořádně praštěného?

Dystopii Pawn od Aimée Carter jsem měla v kindlu už opravdu dlouhou dobu a já neustále neměla chuť se do ní pustit. Vypadá to, že mě opouští nadšení z dystopií. Nakonec to však byla opravdu jedinečná dystopie, která dle mě nemá obdoby. Nezdá se, ale nese v sobě opravdu skvělou myšlenku. Na The chaos of stars od Kiesten White jsem se neskutečně těšila. No, jen se podívejte na tu obálku. Ale to, co v sobě skrývala za to nestálo. Jedinečný nápad zcela přebíjela nesympatická a arogantní hlavní hrdinka.

The assassin's curse od Cassandry Rose Clarse mě lákalo již dlouho. Knihu jsem měla doma, ale nikdy nebyl čas se do ní pustit. Nebyla jsem si jistá, zdali to bude něco pro mě. Mýlila jsem se. Byla to snad nejlepší kniha, které se mi v poslední době dostala do rukou. Ohromě mě bavila a do postav jsem se ihned zamilovala. Stejné to bylo i s pokračováním The pirate's wish, což je druhým a závěrečným dílem této duologie. Stále nemám slov. Všem tuhle dobrodružnou sérii vřele doporučuji.

V neposlední řade jsem se vrhla i na dvě krátké novely patřící k sérii The assassin's curse a to The witch's betrayal a The automaton's treasure opět od Cassandry Rose Clarke. Obě novely byly vcelku zajímavé, ale jinak nic, co by mě uchvátilo nebo zaujalo. Autorka se rozhodla ve svých novelách věnovat postavám, které jsou běžně v sérii vedlejší. Proto mi nepřišly potřebné. Na druhou stranu bylo příjemné si rozšířit obzor a proniknout do série i z druhé strany a zjistit něco více.

A takovou vyloženě nutností byla kniha, jenž v lednu mířila do kin. Mluvím o Zlodějce knih od Marcuse Zusaka. O téhle knize jsem věděla a slyšela jsem ze všech stran jak je skvělá. Nicméně mě na ní nikdy nic nelákalo. Není to ten typ knihy, který bych četla den co den. Nicméně ve chvíli, kdy jsem zjistila, že se chystá filmová verze, jsem si řekla, že si knihu pořídím, přečtu a poté s filmem srovnám. A kniha vážně byla skvělá. Neskutečně emotivní a citlivá. Úplně jako bych cestovala v čase a octla se přímo na místě dění. Bylo neskutečné jak a co dokázal autor sepsat na stránky téhle dechberoucí a srdcelámající knihy.


Celkem 9 knih a 2 novely.

Lucie

Knihomolka, studentka, milovnice kávy, seriálů a cestování.

Žádné komentáře:

Okomentovat