Přečetla jsem v březnu 2014

Vsadím se, že březen bude měsícem, během kterého jsem přečetla nejvíce knih za celý letošní rok. Každičký den jsem totiž trávila pět hodin čtením v kuse a většinou to dopadlo tak, že jsem měla knihu na jeden či maximálně dva dny. Tím pádem se to pěkně nakupilo. Raději nepřemýšlím nad tím, kolik recenzí teď musím napsat, protože jich je vážně hodně. Nevím, jak to vše napíšu, ale nějak budu muset. Knih za březen jsem přečetla celkem dvanáct

Hned jako první mi pod ruku přišla horká novinka od CooBoo a to Panika od Lauren Oliver, autorky série Delirium. Překvapilo mě jak moc se kniha obsahem i stylem lišila od autorčiných předešlých knih. Úplně jak kdybych četla kniha od jiného spisovatele. Panika mě bohužel ničím neuchvátila ani nezaujala, ale čtení to bylo zajímavé. (Má recenze). Několik dní na to vyšla velmi očekávaná steampunk kniha Etiketa a špionáž od Gail Carriger, které mě na rozdíl od Paniky zaujala. Byla svěží, vtipná a čtivá. Moc mi nesedla mladá hrdinka, ale to už je detail.

Téměř bezmyšlenkově jsem se pustila do knihy mající dokonalou obálku a působící originálním dojmem jenž nese název Cruel beauty od Rosamund Hodge. Jedná se o mix klasické pohádky kráska a zvíře a řecké mytologie. Jde ale o hodně temný příběh, který mě očaroval. Hlavní zápletku jsem sice prokoukla už na začátku, ale i tak nemám jedinou výtku. S neskutečným zpožděním jsem si přečetla čtvrtý díl série Bloodlines The fiery heart od Richelle Mead. Měla jsem jí doma už od listopadu a ne a ne se do ní pustit. Je to Richelle, tudíž to bylo dobré, ale ne skvělé. Už to není VA.

Zakázaná přitažlivost od Kateřiny Petrusové byla jasným must-read celého března. Zbožňuji autorčiny příběhy a tenhle se nelišil. Čas od času je potřeba pořádná dávka romantiky. U knihy jsem se smála, culila i lapala po dechu. (Má recenze). Nemám ráda rozečtené série a obzvlášť série, které mám ráda. A tak jsem se rozhodla pokračovat v sérii Mezi nebem a zemí a to druhým dílem Zamilované duše od Stacey Kade. Tuhle svěží duchařskou sérii mám ráda, ale druhý díl byl tak trochu obsahově zbytečný. Dočkala jsem se toho, v co jsem doufala již v prvním díle.

O knize Jen jeden den od Gayle Forman jsem slyšela snad ze všech stran. Nikdy dříve mě však nelákala. Teď vím, že jsem se mýlila, protože se opravdu jedná o knihu, která má co nabídnout. Stále nejsem schopna napsat, jak moc se mi kniha líbila, ale vězte, že líbila a moc. Takovéhle lehoučké a relativně jednoduché čtení mi řádně bodlo. Forever mine od Elizabeth Reyes jsem měla ve své čtečce snad věky. Když jsem pak hledala, co si přečíst, padlo mi oko na tuhle contemporary. Překvapilo mě, jak dobré to bylo, nicméně mi kniha připomínala klon knihy Perfect Chemistry.

Auracle od Giny Rosati bylo tak trochu krok do neznáma. O téhle knize jsem toho příliš nevěděla, ale doma jsem jí měla. Náhodně jsem si jí pak vybrala. Jedná se o příběh o astrálním cestování, s kterým jsem se ještě v knize nesetkala. Je celkem škoda, že se o knize příliš neví, protože byla skvělá. Zapojila jsem se do projektu Putování s knihami a rozhodla se přečíst si knihu Třináct relikvií od Michaela Scotta a Colette Freedman. Ani jsem nedoufala v tom, že by se mi kniha líbila. Proto jsem byla doslova mimo, když se z toho vyklubala naprosto úžasná kniha, která mě ohromila.

Ve stínu černých ptáků od Cat Winters představuje zbrusu novou knihu pojednávající o duchách. Nejde ale o žádnou typickou YA. Kniha spojuje reálná fakta s fikcí a prostředí první poloviny dvacátého století příběhu dodávala neskutečně tajemnou a zcela reálnou atmosféru. Pokud se vám líbila kniha Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti, tak tahle vám sedne dokonale. Hon od Andrewa Fukudy vychází již za pár dní a opravdu je na co se těšit! Tahle velmi zvláštní kniha vás odrovná. Mě si získala ta úžasná představa světa, ve kterém se Hon odehrává. Je to pravdu velmi neobvyklé a originální. 

Lucie

Knihomolka, studentka, milovnice kávy, seriálů a cestování.

Žádné komentáře:

Okomentovat