Přečetla jsem v únoru 2014

Zprvu jsem měla takové tušení, že v tomhle měsíci toho moc nepřečtu. První týden jsem se vším moc dlouho párala a tak jsem tipovala tak tři nebo čtyři knihy. Únor je navíc náš nejkratší měsíc, což mi nějak vnucovalo myšlenku, že toho prostě hodně nepřečtu. A ejhle. V průběhu měsíce jsem se poměrně dosti rozjela a v porovnání s lednem jsem přečetla jen o dvě knihy méně, tedy 9 knih. na tohle číslo jsem náležitě pyšná. Svou goodreads challenge jsem si stanovila docela vysoko (111 knih) a tak si to vyžaduje intenzivnější čtení. 

Hned jako první jsem do ruky vzala nádherný příběh o cestování v čase Rudá jako rubín od Kerstin Gier. Pořádala jsem re-reading a tak jsem se chtěla sérii rychle prokousat. Knihu jsem si užila snad ještě více, než když jsem jí četla poprvé. Můj názor po re-readingu si můžete přečíst zde. Další cestovatelskou knihou bylo Rozděleni časem: Bouře od Julie Cross. Knihu jsem měla v merku už delší dobu, ale k přečtení mě "donutil" až český překlad. Autorka zvolila velmi zajímavý způsob cestování v čase, ale i přesto jsem nebyla nijak nadšená. Spíše bych knihu označila jako takový dobrý průměr.

Sáhla jsem i po dvou contemporary knihách, které mi jednoduše vyrazily dech. Tou první je Easy od Tammary Webber. Už na samém začátku mi spadla brada a po přečtení jsem musela vše hodně dlouho rozdýchávat. Kroutila jsem hlavou nad tím, jak mi tak skvělá kniha mohla tak dlouho unikat. Mou recenzi naleznete zde. Tou druhou je kniha od velmi známé Colleen Hoover, jenž teprve vyjde v dubnu a jmenuje se Maybe Someday. Řeknu vám, že Colleen je asi kouzelnice. Právě díky takovýmhle knihám zbožňuji contemporary.

K recenzi jsem obdržela knihu Wicca od Cate Tiernan a byla na ní ohromně zvědavá. Samotná Wicca v příběhu byla skvělá, ale způsob kterým se zpočátku kniha vyvíjela mi nesedl. Nesedly mi ani postavy. Naneštěstí musím říci, že postupem času se kniha lepšila, ale stále to nebylo to, co jsem čekala. Druhou čarodějnickou knížkou je Half Bad od Sally Green - velmi očekávána novinka v Americe, která má obrovský potencionál. Mě bohužel se vůbec nelíbila. Velkou změnou je, že hlavní postava je kluk čarodějnice. Half bad si drží pěknou tajemnou atmosféru, ale je absolutně bez akce a pořádného děje.

Jednou z nejočekávanějších knih pro mě bylo rozhodně závěrečné Ignite me od Tahereh Mafi. Série Shatter me je jednou z mých oblíbených a tak jsem se nemohla dočkat vydání tohoto dílu. Zcela splnil všechna má očekávání. Řeknu vám, že to bylo epické! Kdyby bylo možné knize dát víc, než jen pět hvězdiček, tak jich dávám milion. Dále pak od stejné autorky vyšla novela Fracture me, napsaná z pohledu Adama a odehrávající se na konci Unravel me. Z Adama jsem sice nadšená nebyla, ale novelu jsem si musela přečíst. Potvrdilo se, jaký je Adam idiot.

Jako nejlepší knihu, kterou jsem v měsíci únor přečetla, bych označila žhavou novinku Uninvited od Sophie Jordan. Tahle dystopie nedystopie zcela překonala všechna má očekávání. Vůbec jsem netušila, že by se z knihy mohlo vyklubat něco tak čtivého a zajímavého. Nebyla jsem téměř schopna se od příběhu odtrhnout. Nadchlo mě to, že se autorce povedlo mezi všemi těmi YA knihami přijít s něčím novým a neotřelým. Nebála se s osudy postav řádně zatočit či někoho nechat umřít. Myslím, že byla výhoda o knize téměř nic nevědět a neočekávat od ní nic. Nestačila jsem se poté divit, co kniha nabídla a jakým způsobem vše prodala. Nic nepůsobilo nereálně nebo levně. Pro mě Uninvited představuje perfektní kombinaci akce, tajemství, strachu a romance. Mou sáhodlouhou recenzi naleznete zde

Lucie

Knihomolka, studentka, milovnice kávy, seriálů a cestování.

Žádné komentáře:

Okomentovat