RC recenze: Zakázaná přitažlivost | I bručoun může pookřát

3/09/2014

Název: Zakázaná přitažlivost
Série: Bavettovi #3
Autor: Kateřina Petrusová
Datum vydání: 5. března 2014
Počet strna: 304
Senátorova dcera Emily má po krk života ve skleníku a potají odjede do New Yorku. Záhy je však vypátrána a musí se rozhodnout: buď se vrátí domů nebo zůstane, ale pod stálou ochranou nepřístupného bodyguarda Henryho Trovata. Emily je rozhodnutá Henryho přesvědčit, aby ji nechal být, vše jim však začnou komplikovat city a především děsivý vánoční dárek, který jí pošle neznámý šílenec. Překoná láska tak odlišných lidí věkový a společenský rozdíl, nebezpečí, které Emily hrozí, a především Henryho zločineckou minulost?

Být senátorovou dcerou a přesto vést život běžného smrtelníka není pro Emily nic jednoduchého. Netrvá to dlouho a po svém ne úplně propracovaném útěku do New Yorku je vypátrána. Nemá moc šancí. Buď se vrátí zpět ke svým rodičům, anebo jí bude přidělen bodyguard. Emily zrovna netouží po tom, se vrátit domů nebo mít dvacet čtyři hodin denně za zadkem neznámého chlapa.  Avšak aby všem dokázala, že je schopna se o sebe postarat sama, přijímá bodyguarda. Henryho. Je navíc odhodlaná jej během několika dní otravovat a dusit a následně se ho zbavit. Přeci nebude bydlet s bodyguardem. Ale osud je nevyzpytatelný a láska také. Jak se Henry a Emily vypořádají se vzájemnou a zakázanou přitažlivostí a šílencem, který začne Emily obtěžovat?

Zakázaná přitažlivost pro mě byla takovou menší povinností. Předešlé dva díky jsem slupla jako maliny a absolutně se do nich zamilovala. Jejich atmosféra, humor a také láska s trochou nevšedních mafiánských problémů, to vše se mi zarylo pod kůži a zanechalo tam kousek sebe. Byla jsem těmito knihami tak okouzlena, že se mi ani nechtělo věřit, že je má na svědomí česká spisovatelka. Z knih byl cítit takový ten nádech zahraničních autorů. Právě tohle v knihách zbožňuji (nejsem příznivec knih odehrávajících se v česku s postavami majícími česká jména) a tak bylo více než jasné, že Zakázaná přitažlivost na to nebude jinak.

Kniha je takovým třetím dílem volné série Bavettovi. Na předešlé díly nijak nenavazuje, jelikož lze v každé knize najít jiné hlavní protagonisty. Nicméně se ve všech třech příbězích vyskytují i postavy z dalších knihy a to jako postavy vedlejší. Nyní v té hromadě stovek knižních sérii je určitě sympatické narazit zrovna na takovou, která nevyžaduje to, abyste si kompletně pamatovali předešlý díl. Bylo pro mě příjemné se jednoduše začít a nepřemýšlet nad tím proč se něco děje a jakou to mohlo mít spojitost s předešlými knihami. Technicky vzato je možné tuhle sérii číst i na přeskáčku, ale je podle mě lepší sérii přečíst hezky od prvního dílu po třetí.

Celá kniha se točila kolem vztahu-nevztahu mezi Emily a Henrym a částečně kolem podivného člověka, posílajícího Emily hrůzostrašné dárky.  Někomu by se to mohlo zdát málo, ale Kateřina Petrusová je zářným příkladem toho, že i jednoduchá kniha dokáže být řádně napínavá, čtivá a hlavně i vtipná. Akce se sice čtenář moc nedočká, ale zato to krásně vyrovnají úžasně vtipné a romantické scény mezi hlavními protagonisty. Přeci jen to je především romantická kniha. Myslím, že každý, kdo má alespoň trochu romantickou duši, tohle ocení. Knihu jsme četla v práci a tím pádem na veřejnosti a tak jsem se musela dosti hlídat, abych se moc často nezdravě neusmívala a neculila. Užívala jsem si to tak moc, že jsem přestávala vnímat okolí. Až takovou kouzelnou moc má autorčin styl psaní a po těch asi dvou letech, během kterých jsem sérii Bavettovi četla, vím, že si od této autorky přečtu doslova vše, co bude možné.

Děj Zakázané přitažlivosti, stejně jako dvou předešlých knih, je zasazen do Ameriky. Vše navíc působí více než reálně a autenticky, tudíž jsem ani jednou s prostředím neměla problém. Ba naopak. Byla za něj velmi vděčná. Nevím proč, ale knihy odehrávající se mimo Českou republika se mi zdají zajímavější, jakoby v sobě měli více šťávy. Je samozřejmé, že se tím nabízí i vetší okruh možností. Jak sama Katka řekla na křtu, ne vše by tady u nás fungovalo stejně a působilo dobře. Téma mafie a bodyguardů by přeci jen znělo trochu zvláštně, pokud by se kniha odehrávala řekněme v Praze.

Zakázaná přitažlivost bylo opravdu plná zakázané přitažlivosti a známe přeci, jak to bývá se zakázanými věcmi. Od začátku jsem Emily a Henryho doslova zbožňovala. Jak jejich počáteční vztah, kdy se navzájem jaksi provokovali a neměli úplně v lásce, tak i to pozdější stadium. Každičká scéna mezi nimi byla plná chemie. Opravdu nemám co vytknout. Emily a Henry se teď mohou řadit mezi mé nejoblíbenější páry. A to hlavně díky Henrymu. Kéž by se tak dal klonovat. Jeho nátura, bručení a ochranitelské sklony si mě během chvíle získala. Která žena by chvíli nesnila o takovémto chlapíkovi?

Další z vtipných prvků tohoto příběhu byli samotní Emilininy sourozenci. Ohromně mě bavily momenty, ve kterých vystupovali a říkala si tak pro sebe, že bych takové sourozence vlastně nechtěla. Na druhou stranu bych se vůbec nikdy nenudila. Právě těchto pár bratrů dodávalo knize ještě více šťávy.

Jak jsem se zmínila už dříve, ani tentokrát v knize nechyběli Michael s Paige, Robert s Jo a Amy a ani Teressa nebo ostatní bodyguardi. Byla tak úžasně příjemné na tyhle staré dobré postavy opět narazit. Sice jen jako vedlejší postavy v malých nevýznamných scénách, ale přeci. Jejich vzájemné telefonní rozhovory byly jednoduše úžasné.

Samotný závěr knihy jsem sice čekala maličko akčnější, ale přesto byl úžasný. Chvílemi jsem až nechtěla číst, jelikož jsem věděla, že mi zbývají poslední stránky. Chtěla jsem v příběhu zůstat ještě o chvíli déle. Stále ještě nemám slov. Buď jsem němě koukala na stránky, nebo se usmívala jako blázen. To se mnou každá kniha neděla. Upřímně si nedovedu představit jiný závěr. Jsou knihy, které klasický klišoidní závěr potřebují a Zakázaná přitažlivost je jedna z nich. Přesto to však nepůsobilo nijak přehnaně ani kýčovitě. Naopak svěže a romanticky. Určitě to každému romantikovi vykouzlí úsměv na rtech.

Pevně doufám, že Zakázaná přitažlivost nebude posledním příběhem sérii Bavettovi. Je pravda, že už vlastně není moc o kom z okruhů Bavettových psát, ale snad si Katka něco vymyslí. Ať to bude cokoliv, já si to bez otálení přečtu. Třeba takový příběh o Teresse by byl určitě neskutečně zajímavý a vtipný. Nebudu ale předcházet budoucnosti. Já tak budu doufat, těšit se a modlit se, aby třeba příští rok něco nového přišlo.

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Fragment.