5 blogerských problémů | Náhled do života knihomolů


U nás knihomolů by se totiž dokázalo najít tolik problémů, které sužují náš knižní život. Psát tu o všech by bylo ale na dlouho. Rozhodla jsem se ale vybrat pět nejhlavnějších problémů, se kterými se valná hromada knižních blogerů setkává den co den. Pojďme se podívat na pět výroků, které jsme všichni alespoň jednou za život prohlásili. Kolik jich sedí přímo na vás?

1. "Nemám co číst!"
Tak ale upřímně. Kdo tohle alespoň jedno týdně neprohlásí? Pokud stále říkáte ne, tak vám nevěřím. Tohle je jeden z největších knižních problémů. Je to stejné jako s plnou skříní. Máme toho nespočet, ale stále jsme schopni stát před knihovnou, klidně se půl hodiny rozmýšlet nad tím, po čem sáhnou a nakonec prohlásit, že tam stejně. Sama mám s tímhle velký problém. Čím více knih je, tím je těžší se rozhodnout. Jednou má navíc člověk chuť na něco akčnějšího, pak zase na něco více zamilované a vybrat to pravé dokáže zabrat pořádný kus času. 

2. "Potřebuji záložku!"
Záložek mám sice doma mraky (už je ani nepočítám, přes padesát jich je určitě), ale stále častěji se mi stává, že najednou u sebe nemám ani jednu. V tu chvíli se stává záložkou doslova cokoliv. Zvykla jsem si trhat papírky, používat vizitky, účtenky, cukříky  z Costy s Starbucku. Jednou jsem dokonce použila čtečku jako záložku. Fantazii se meze nekladou. Tenhle fakt by mi nepřišel vtipný, kdybych doma neměla sbírku záložek, které už pár let jaksi sbírám. Poslední dobou si zvykám v knize vždy jednu záložku nechávat, abych se takovýmto momentům vyhnula, ale znám se, záložek nebude nikdy dost. 


3. "Ještě jednu kapitolu."
Jste zrovna v tom nejlepším. Hlavní zápletka se začíná rozvíjet. Děj vás pomalu stahuje do sebe. Vy ale víte jedno - musíte přestat. Ať už jdete spát, na schůzku, do školy, či kamkoliv, vždy je neskutečně těžké knihu odložit. Vsadím se, že se vám nechce. Mě také ne. V tuhle chvíli nastává další knižní problém - neustále opakování jedné neškodné věty: "Ještě jednu kapitolu." Vždy když tohle někdy vyslovím, se z jedné kapitoly stávají dvě, pak tři, najednou čtyři, až zjišťuji, že jsem na samém konci knihy k tomu jsou dvě ráno a snaha jít brzy spát ta tam. 

4. "Nepůjdeme do knihkupectví? Nic si nekoupím, jen se podívám."
Lež jako věž. Ať už tohle řekne kdokoliv, nevěřte jim. Sama mohu potvrdit, že to není možné. Téměř kdykoliv tohle řeknu, tak z knihkupectví odcházím alespoň s jednou knihou či více. Který knihomol by odolal knihám? Je to stejné jako pustil alkoholika do baru nebo shopaholika do obchodu s oblečením. Mám z toho vždy tak trochu špatný pocit. Často kdy si přísahám, že si nic nekoupím a budu šetřit, pak si přeci jen něco pořídím a začínám přemýšlet nad tím, zdali jsem to vážně potřebovala a co jiného jsem si namísto toho mohla koupit. Zároveň mě to přivádí k poslednímu problému. 

5. Je to ve slevě. To se vyplatí!"
Slevy, slevy, slevy. To magické slovo, které všechny probudí k životu. Někdy člověk najde ve slevách něco, co si už dávno chtěl pořídit. Spíše si však knihomol pořídí knihy, které by si nikdy jindy nekoupil a které si pravděpodobně nikdy nepřečte. Proč? Protože přece byly ve slevě a to stojí za zkoušku. Jak přeci odolat knize, která zní celkem fajn a stojí padesát korun? Kdyby se vám nelíbila, tak přeci nebudete litovat svých peněz. Když se ale pak sečtou částky za všechny knihy ve slevě, které jste si pořídili, ale nepřečetli, tak se prokáže, že se to vůbec nevyplatilo. Od toho ty slevy ale jsou, aby nimi byl člověk ohromen a nakoupit tak zcela nepotřebné věci. 

A jaké jsou vaše knihomolské problémy?

Lucie

Knihomolka, studentka, milovnice kávy, seriálů a cestování.

Žádné komentáře:

Okomentovat