Měsíční update - Březen 2014

4/08/2014

Měla jsem sice původně v plánu natočit video, ale přihnala se do toho nemoc. Na druhou stranu čekat další týden a pak točit se mi nechtělo, jelikož mám radši, když je tento článek hotov začátkem měsíce. A jelikož je už sedmého dubna, tak jsem v menším skluzu. Proto doufám, že překousnete fakt, že bude tato rubrika opět v podobě článku. Dubnový měsíční update bude už určitě v podobě videa. Přesunu se již ke zmiňovaným knihám za měsíc březen. Řekla jsem si, že se budu v nakupování knih více hlídat. Řekla bych, že se mi to povedlo, ale i tak jsem nashromáždila opravdu hodně knih. Celkem jich je 23, ale pořídila jsem si z nich pouze 6 knih

Hned na úvod začnu dvěma knihami, které jsem získala k recenzi v elektronické podobně. Jde o jednu z nejnovějších knih nakladatelství CooBoo a to Paniku od Lauren Oliver (má recenze), která mě zaujala svou odlišností od veškerých YA knih. Tou druhou je zahraniční bestseller, který si k nám již razí cestu a který nese jméno Jen jeden den od Gayle Forman. Až do poslední chvíle mě tato kniha nijak nelákala, ale jakmile jsem se do ní začetla, tak jsem měla jasno, že bude skvělá a také že byla. Je to sice contemporary kniha, ale taková, která není od hlavy až po patu přecpaná romantikou. V tomto případě šlo spíše o hrdinčino hledání sebe samotné. 

Nad knihou Juliet immortal od Stacey Jay jsem se rozhodovala snad rok. Ohromně se mi líbí anotace, obálka, nápad, prostě vše, ale nebyla jsem si stoprocentně jistá, zdali bude koupě to nejlepší rozhodnutí. Zajisté však znáte mou posedlost stránkou betterworldbooks.com a tak když jsem knihu nalezla tam a navíc za naprosto dokonalou cenu (nějakých 180 Kč), měla jsem jasno. Doufám ale, že nakonec kniha bude stát za to a že nebudu litovat. S knihou Asunder od Jodi Meadows to bylo podobné, akorát jsem měla jasno, že jí chci. Jediným problémem byla cena. Opravdu se mi za ní nechtělo dávat necelých 400 Kč. Právě cena mě takovou dobu odrazovala. Proto jsem knihu měsíce vyhlížela na BWB až se tam konečně objevila a byla moje. Navíc mi příjde, že na použitou knihu je v krásném stavu. 

Mezi dalšími úlovky Z BWB jsou ještě dvě knihy. Ta první Shadow and bone od Leigh Bardugo je na první pohled tak okouzlující, že jsem jí měla ihned v nákupním košíku. Knížku jsem navíc pořizovala Willindě k loňským vánocům a myslím, že tehdy, když jsem měla knihu poprvé v ruce a viděla jí v celé její kráse, jsem věděla, že jí musím mít. Kniha se navíc odehrává v Rusku, což mám opravdu moc ráda. Tou poslední knížkou je Archived od Victorie Schwab. Kniha sice vyšla nedávno v češtině a má naprosto nádhernou obálku, ale já toužila po tom jí mít v angličtině. Stále se na ní nemohu vynadívat. Defiance od C. J. Redwine jsem ukořistila v akci na bookdepository. Asi jako ve všech případech jsem i po téhle koukala docela dlouhou dobu. Tak snad bude brzy čas se do ní pustit. 

V březnu jsem získala i pár recenzních výtisku. Začala bych Učiněnou katastrofou od Jamie McGuire, což je v podstatě Krásná katastrofa z pohledu Travise. Jedničku jsem četla před asi dvěma lety a tak jsem na jiný úhel pohledu zvědavá. Zakázaná přitažlivost od Kateřiny Petrusové (má recenze). No tak o ní jsem se už napovídala až až. Úžasná kniha z úžasné série. Přečetla jsem si i druhý díl duchařské série Mezi nebem a zemí nesoucí název Zamilované duše od Stacey Kade. Tuto sérii jsem si oblíbila díky jejímu vtipu a sarkasmu a i když tento díl nebyl takovým, jak jsem očekávala, zklamaná jsem nebyla. 

Dalším recenzním výtiskem, tentokrát od Fantasye, je novinka od nakladatelství Jota Ve stínu černých ptáků od Cat Winters. Kniha je často přirovnávaná k Sirotčinci slečny Peregrinové pro podivné děti. Tu jsem sice nečetla, ale mohu potvrdit, že námětem i zpracováním se knihy lehce podobají. Zaujalo mě téma, situování, velmi temná a vražedná atmosféra a i to, že i když si myslíte, že nic překvapivějšího se objevit již nemůže, tak vězte, že může. Sama jsem byla velmi často překvapená. Navíc fotografie, které lze objevit v celé knize dodávají příběhu lesk reálnosti, jelikož je pozadí příběhu a doba, ve které se odehrává, založená na skutečnosti. Je to opravdu neskutečně zajímavá, čtivá a místy mrazivá kniha. 

Kniha sice vychází až 9. dubna, ale společně s několika dalšími blogery jsme získali výtisk knihy Hon od Andrewa Fukudy. Jedná se o první díl nové dystopické série, která zajisté zaujme všechny fanoušky Hunger Games a upírů. Jde totiž o příběh, kde civilizaci tvojí upíří a lidé jsou v menšině a drženi jako exponáty v zoo. Kniha je to opravdu zvláštní, ale zajímavá. V první moment jsem nebyla až tak nadšená, ale postupem času jsem knihu začala mít ráda. Sama jsem zvědavá na další díly a na to, jak se příběh dál rozvine. 

Celý březen jsem opět pracovala v knihkupectví Knihy Dobrovský a jelikož byl březen měsícem knih, byly na programu akce. A to každý den. V souvislosti s tím vytvořila Mladá Fronta v Letňanech přechodnou knihovnu, kam lze zajít a odnést si nějakou knížku a nebo ještě lépe - přinést nějakou svou a vyměnit jí. Sama jsem toho využila a téměř každý den s sebou nosila nějak knihu, která mi doma zabírala místo pro případ, že bych narazila na nějaký skvělý kousek. Mamka se navíc chtěla několika knih zbavit a tak v přepravní tašce dovezla asi třicet knih. Asi jako první jsem tam ukořistila dvě zcela nové knihy a to Pýcha a předsudek a Zombie od Setha Grahame-Smitha a Rozum a cit a mořské příšery od Bena H. Winterse. Knihy bych si asi sama od sebe jen tak nepořídila a tak jsem byla moc ráda, že jsem na ně narazila alespoň takhle. 

Velkým překvapením bylo, když jsem v jedné z poliček knihovny narazila na knihy Vlny zmítané smrtí a Tma a prázdnota od Carrie Ryan. Jedná se o druhý a třetí díl série, kterou jsem si chtěla už dávno doplnit. Druhý díl sice doma již mám, ale rozhodla jsem se, že tento výtisk věnuji do nějaké budoucí soutěže, či do nějaké aukce či výměny (něco podobného se brzy chystá). Už si ani nepamatuji, jaký byl první díl, ale líbil se mi a tak věřím, že i ostatní díly budou stejně, nebo ještě více čtivější. 

Knihami z knihovny zdaleka nekončím. Myslela jsem na mamku s babičkou. Pro babičku jsem ukořistila knihu Přátelství navzdory Hitlerovi, kterou si dlouho přála. Pro mamku pak William a Kate: Příběh královská lásky. Kniha je sice ve slovenštině, čehož jsem si nevšimla, ale nevadí. Pro sebe jsem si tam pak našla nádhernou knihu Úplné dějiny pirátství od Anguse Konstama. Asi všichni ví, jak jsem aktuálně posedlá seriálem Once upon a time a konkrétně jednou postavou. To vysvětluje proč jsem čapla tuhle knihu. 

Jednou tak k večeru, když už jsem ani nedoufala, že tam něco objevím, jsem najednou uviděla Rozbřesk od Stephenie Meyer. Ne, že bych po něm tak toužila, ale sérii jsem četla několikrát a knihy si nikdy nekoupila. Řekla jsem si tak, že bych si sérii mohla konečně po těch šesti letech, co do kin vtrhl první díl, pořídit. O týden později tam na mě doslova čekal Eragon od Christophera Paoliniho v té své krásné hardbackové verzi. Zaujako mě, že má na sobě stále cedulku z knihkupectví (prosinec 2006). 

Naposledy mé oko padlo na nádhernou starou verzi knihy Emma od Jane Austenové. Tuto spisovatelku mám ráda a Emmu jsem dosavad ještě nečetla. Kniha je navíc v nádherném stavu a plná krásných ilustrací. Prostě láska na první pohled. Tím končí knihy ukořistěné v Letňanské knihovně. Dobrá zpráva je, že je knihovna pro svůj úspěch prodloužena o celý duben. Určitě tam zajděte a třeba něco zajímavého také najdete. Tou úplně poslední březnovou knihou je kniha z levných knih a to Kacíř a čarodějka od Philippy Gregory. Knihu jsem chtěla už hodně dlouho a fakt, že je nyní k dostání v Levných knihách za bezkonkurenční cenu, mě moc potěšil. 

You Might Also Like

0 komentářů