Add yours - Květen | Knižní řetězovka

Nikdy dříve jsem na tuto knižní řetězovku nenarazila, čemuž se hodně divím, jelikož já ráda všechny možná řetězovky, tagy a podobné věci. Teprve až když s ní nedávno přišla naše milá Judit, jsem zjistila o co vlastně jde. Ani se nedivím, že mi tenhle projektík padl do oka. Je to přesně to, co vás donutí se pořádně zamyslet nad knihami. Čítá mnoho zajímavých otázek, tak proč se do toho nepustit. První dubnovou verzi jsem sice promeškala, ale to vůbec nevadí. Jdu se po hlavě pustit do květnové edice. Více informací o řetězovce Add yours naleznete zde

Autor, u jehož cliffhangerů si jdu trhat vlasy
Lehčí otázka na úvod by nebyla? Příjde mi, že u žádné z těchto otázek nebudu mít jednoznačnou odpověď, ale zkusit to můžu. Napadají mě hned tři autoři, tedy autorky. V první řadě Lisa Maxwell jejíž Sweet unrest, které brzy vyjde, mě svým koncem zanechalo beze slova. Upřímně jsem nic takového ani za boha nečekala. Poté mě napadá Stacey Jay - autorka knihy Juliet Immortal. U téhle jsem neměla ani tušení, jak by kniha mohla skončit a proto pro byl její konec prostě neskutečný. Ještě stále jsem v údivu. A do třetice všeho dobrého tu mám Victorii Schwab, velmi známou autorku série Archiv. Její cliffhangery jsou prosně nepopsatelné. 

  

Autor, který by mohl vydávat knihy častěji
Tady si jsem jistá. Amanda Gray. Autorka napsala knihu Endless, kterou naprosto miluji. Opravdu bych ocenila, kdyby autorka začala psát více takovýchto YA knih. Endless byla láska na první pohled a i přes její nízké hodnocení (což stále nechápu) jí všem doporučuji. Kombinace minulých životů, ruské historie a romantiky je přesně něco pro mě. A ta obálka!


Kniha, kterou každý vychvaluje a já vůbec nechápu proč
Half bad od Sally Green. Přijde mi, že kam se podívám, tam jí lidé vychvalují. Jak čeští blogeři, tak i ti zahraniční jí vynášejí do nebes. Tohle já nechápu. Uznávám, že je kniha originální a netradiční. Možná, že už má nějaký ten světový rekord ale vážně? Já na téhle neviděla mnoho dobrého. od začátku do konce mě nebavila, postavy mi nijak nepřirostly k srdci a samotný příběh se téměř nikam neposunul. Někomu se to může líbit, ale mě ne. 


Kniha, které je v mojí knihovně nejcennější úlovkem
Kvůli své posedlosti jistým seriálem označím za svůj nejcennější úlovek knihu Once upon a time - Behind the magic. Jedná se o průvodce seriálem. Dějem, postavami, epizodami a tím, jak se seriál vytváří. Oproti jiným průvodcům je tohle jeden z těch nejpovedenějších. Lze v něm naleznout zajímavé informace, to, co jste třeba ani netušili a seznámení s postavami. Na knize zbožňuji i nádherné grafické zpracování a úžasné fotografie. Mé fanouškovské srdce plesá radostí. 


Postava, která by si zasloužila vlastní knihu
Ano, budu se nyní opakovat a zmíním postavu, kterou zmínilo již mnoho čtenářů. Tou onou postavou je Kenji ze série Shatter me od Tahereh Mafi. Kenji mě svým vystupováním oslnil už v prvním díle. Během celé série se ukázalo jak úžasný to je přítel. Je s ním zábava, lze se na něj spolehnout a věřit mu. Během čtení jsem měla momenty, kdy bych ho nejraději objala a nepustila. Kde si prosím lze takového kamaráda obstarat? Zamlouvám si jich rovnou tucet.

  

Postava, kterou z celé duše nenávidím
Nechte mě zamyslet se. To je tak těžké. Nelze asi říci, kterou postavu z celé duše nenávidím, ale na nervy mi často leze Charlotte ze série Rudá jako rubín od Kerstin Gier. Myslím, že ani nemusím psát proč tomu tak je. Charlotte se prostě chovala jako Charlotte.

  

Hrdina, který si může dovolit nevypadat perfektně
Od té doby, kdy vyšla první série sepsaná do knihy s jednoduchý názvem Once upon a time - Reawakened, můžu jako KNIŽNÍHO hrdinu, který si rozhodně může dovolit nevypadat perfektně, označit Rumpla neboli Rumpelstiltskin neboli pan Gold. Díky svému charisma nepotřebuje vypadat jako supermodel (to by asi ani nešlo a nebylo ono). 

 

Hrdinka, kterou obdivuji
Nelehký úkol tohleto. Obdivuji snad každou postavu, které to má těžší než já. Teď mě napadá princezna Eliza z knihy The last princess od Gallaxy Craze. Jedná se o dystopii, ve které hrdinka ztrácí celou rodinu, ale nepřestává bojovat. Stává se z ní bojovnice a její snahou je zachránit celé království. Neodkáži si představit, že bych si musela projít něčím podobným. 


Nejlepší ne hlavní knižní pár
Pěkně zákeřné! Já se většinou o vedlejší páry moc nestarám. Alespoň myslím. Ale přišla jsem na to, jak tuhle otázku trochu obejít. Mám moc ráda Rose a Dimitrije. A jelikož jsou v sériie Bloodlines od jak jinak než Richelle Mead vedlejším párem, tak volím právě je. Chytré, co? Jinak bych si nevěděla rady.

  

HOT TOPIC: Videorecenze nebo klasické recenze? Na kterou se podívám/přečtu raději? 
Nejsem zrovna nejlepší blogerka, protože recenze moc nečtu. Nevím co to, ale moc mě to nebaví, což je paradox vůči tomu, že recenze píšu. Recenzi si přečtu jen pokud nad určitou knihou vážně přemýšlím a nemůžu se rozhodnout. Ve většině případů však recenze nečtu, pokud jsem tu zmíněnou knihu nečetla. Nerada bych narazila na nějaký třeba i nechtěný spoiler. Co se týče videorecenzí, tak na ty taky nekoukám. Vyjímku tvoří zahraniční youtubeři, od kterých mě to tak nějak baví. Líbí se mi, že to dovedou podat jinak. Jinak ale také spíše ne. 

OTÁZKA NA TĚLO: Já a spoilery - používám je ve svých recenzích? Čtu je někdy nebo se jim vyhýbám jako čert kříže? 
Spoilery do svých recenzí nepřidávám. Sama je upřímně nesnáším a tak bych nerada někomu i třeba jen pouhou maličkost prozradila. Znám přesně ten pocit, když omylem narazíte na spoiler. Když čtu jakoukoliv knihu, tak se spoilerům snažím vyhýbat. Chci si knihu užít a nepřipravit se o překvapení. Pokud se tedy nejedná o seriál, tak je ani nevyhledávám. 

Lucie

Knihomolka, studentka, milovnice kávy, seriálů a cestování.

Žádné komentáře:

Okomentovat