RC recenze: Zamilované duše | Jak nelehké je být duchem

Název: Zamilované duše
Série: Mezi nebem a zemí #2
Autor: Stacey Kade
Překlad: Eva Brožová
Datum vydání: Září 2013
Počet stran: 208
Duše Alony Dareové se po nehodě vrátila zpět ze záhrobí. Nyní se na ni začínají obracet další zbloudilé duše a ona potřebuje pomoc. Dokáže najít společnou řeč s Willem - jediným člověkem, který jí slyší, ale o kterého předtím nezavadila ani pohledem? Potřebuje jeho pozornost opravdu jen kvůli ostatním nebo jí na Willovi začíná záležet víc, než je ochotná si připustit?

Alona si nikdy nepředstavovala svojí budoucnost jako duch. Umřít tak mladá rozhodně neměla v plánu. Ale to neměla ani svou novou práci. Pomáhat ostatním duchům přejít na druhou stranu. Alona však udělá cokoliv, aby nezmizela, i když to znamená být na ostatní milá. Jak nezvyklé. Během své zatím krátké spolupráce s Willem Killianem, místním podivínem, který vidí duchy, k němu znatelně přilnula. Jenže ani posmrtný románek pro ni není stejně jako zaživa jednoduchý. Do Willovy cesty se navíc nyní dostala neznámá holka. Co s tím Alona udělá? A jak si zajístí, aby jen tak nezmizela a ještě chvíli potrápila Willa svou přítomností?

Setkání s duchem se mi vrylo do paměti. Poprvé jsem jej četla v angličtině a poté znovu v češtině. V obou případech se mi kniha velmi líbila. Byla jednoduchá, svižná a hlavně neskutečně vtipná. V kombinaci s úžasnými postavami se kniha četla téměř sama. Tehdy to byla jedna z nejlepších knih, které jsem četla. Ano, tahle tenoučká knížečka hravě konkurovala složitějším knihám s ještě zamotanějším příběhem. Nad tím, zdali v sérii budu pokračovat, jsem nikdy nijak nepřemýšlela. Brala jsem to jako takovou samozřejmost. Mezi nebem a zemí je pro mě série, se kterou jen tak nepřestanu.

Přidat popisek
Již v prvním díle jsem měla určitá očekávání a teorie, o kterých jsem si myslela, že budou pravdou. Na chvíli jsem si začala myslet, že jsem se mýlila, nicméně nyní vidím, že ne. Nelze říct, že bych byla zklamaná, jelikož mě kniha i tak moc bavila, ale čekala jsem toho trochu více. Přišlo mi docela vtipné to, že vše, co jsem očekávala v prvním díle, se vlastně stalo až v druhém. Cítila jsem, že to podle autorky mělo být pořádné otočení o sto šedesát stupňů, ale pro mě to nebylo nic překvapivého. Přesto se mi ale autorčina myšlenka moc líbí. Přijde mi to, jako docela originální řešení celé zápletky. Rozhodně tedy palec nahoru.

Alonu je prostě nemožné si nezamilovat. Tahle neskutečně arogantní a sarkastická holka prostě musí každému přirůst k srdci. Ohromně mě bavilo sledovat příběh i z jejího pohledu. Alona navíc není tou typickou hrdinkou. Sama dokáže knihu dokonale opeprnit a rozzářit. Ohromně jsem se u všeho bavila. Alona a Will jsou navíc absolutní protiklady a naprosto odlišní lidé. Mám ráda, když má kniha v sobě trochu té romantiky a i Zamilované duše trošku romantiky mají. S Willem a Alonou to je není jednoduché a nikdy nebude. Možná to je to kouzlo.

Tahle kniha byla především o odhalování pravdy. Nikdy předtím jsem se nad Willovým darem nezamýšlela. Brala jsem to jako takovou samozřejmost. O to více jsem byla vedle z toho, co se Will dozvěděl. Bylo vidět, že měla autorka vše předem promyšlené a pomaličku to odhalovala. Knihu navíc zkřížila nová postava. Nebyla jsem z toho nijak nadšená. Neměla jsem pocit, že je potřeba nějakou novou postavu vůbec do děje vkomponovávat. Mezi nebem a zemí je jedna z těch sérii, které nepotřebují zástupy postav, ale jen pár propracovaných. Proto se mi zdálo zcela zbytečně tuhle postavu i jen na pouhou chvíli čtenářům představovat.

Konec tedy pro mě nebyl nic nového či neočekávaného, ale rozhodně to mění celý příběh. Přivádí tak mnoho nových otázek a určitě i skutečností. Sama jsem zvědavá, co se bude dít nadále. Tak i tak má série úžasnou zápletku, která mě jen tak neomrzí. Věřím, že třetí a závěrečný díl bude plný milých překvapení a že si jen opět užiji.

Za recenzní výtisk bych takto velmi ráda poděkovala nakladatelství Fragment.