Červnový TOP 10

Měsíc je dlouhá doba a i když vždy rychle uteče, stačí se toho stát hodně. Někdy ne přímo stát, ale třeba toho hodně přečtu nebo skouknu. Proč ale nesepsat takový výběr toho nejlepšího? Nejoriginálnější to třeba nebude, ale zajímavé třeba ano. Tady je můj červnový TOP 10. To, co mě v knihách a v blogosféře české i zahraniční nejvíce zaujalo. 
Kniha měsíce
Knihu Mortal enchantment od Stacey O'neale jsem začala číst bez jakéhokoliv očekávání a nakonec se z toho stala má absolutně nejoblíbenější kniha všech dob. Překonala dokonce Vampýrskou akademii, kterou mám ale stále ráda. Příběh, prostředí, postavy, zápletka, vše mě neskutečně okouzlilo. Nemluvě o novele The shadow prince, která knize ME předchází. Další díl navíc vychází již letos v prosinci. Pokud se bojíte angličtiny, tak vás mohu ubezpečit, že těžká ani zdaleka není. Ani jednou se nestalo, že bych se někde zasekla či si nevěděla a nějakým slovem nebo frází rady. Kniha je navíc tak čtivá, že po chvíli ztratíte pojem o čase a ani si neuvědomíte, že čtete v jiné jazyce, než v češtině. 
Postava měsíce
Mou postavou měsíce je beze sporu Maia z novely Gilded ashes od Rosamund Hodge. Novela se odehrává ve stejném fantasy světě jako autorčina první kniha Cruel beauty. Také se jedná o re-relling klasické pohádky. Autorčiny knihy jsou navíc okořeněné o řeckou mytologii a působí tak jinak, něž klasické pohádky. Maia byla podle mě neskutečně silná osobnost s nelehkým životem. Nebyla vůbec jako Popelka. Maia i Anax si byli ale velmi podobní. Sdíleli smysl pro humor a krásně se doplňovali. Vtip příběhu nechyběl. Rozhodně by mi tedy nevadilo mít z tohoto příběhu plnohodnotnou knihu. Zrovna v tomto případě bych se s radostí začetla a byla ráda, kdyby kniha měla i pět set stran. 
Vedlejší postava měsíce
Kniha To all the boys I've loved before od Jenny Han byla první knihou v letním čtení, které společně s Vendeou pořádám. I když jsem zpočátku nebyla z knihy nijak nadšená, tak se mi nakonec moc líbila. Samozřejmě mi k srdci přirostly nějaké postavy. V tomhle případě musím zmínit Petera. Peter dodával celé knize šmrnc. Bez nej by to rozhodně nebylo ono. Byl vtipný a přátelský a takový bezstarostný. Vše dokázal brát pozitivně. Užívala jsem si každičkou chvíli, kdy byl na scéně. Je to přesně ten typ postavy, kterou byste s největší radostí oživili. Navíc se mi moc líbil vztah, který měl s Larou Jean, bylo sice jasné, jak se to vyvine v budoucnosti, ale i tak jsem si užívala jejich bezstarostné chvilky. 
Záporňák měsíce
V tomto měsíci jsem bohužel nepřečetla ani jednu knihu, ve které by se vyskytovala postava vyloženě špatná až do morku kostí. objevily se sice nějaké postavy, které jsem neměla ráda a které byly protivné a nesympatické, ale to z nich ještě nedělá záporňáka. Před pár dny jsem ale dočetla knihu Lovely Vicious od Sary Wolf a v případě téhle knihy můžu jednu postavu nazvat záporňákem. Tou postavou je Avery - školní královna. Když se totiž člověk dostane hlouběji do příběhu, tak zjistí jak zvrácená Avery byla a je. Na první pohled klasická školní princezna, ale uvnitř nevypočítavá potvora, od které můžete čekat doslova cokoliv. 
Knihkupectví měsíce
V červnu jsem mockrát v knihkupectví nebyla. Tentokrát mi chyběla nálada. Navíc si přestávám pořizovat knihy v Češtině a spíše se obracím na ty v Angličtině. Nevím, kde se vzal ten náhlý zvrat, ale když se podívám na nedávno přečtené knihy, tak většina z nich je právě v Angličtině. Samozřejmě jsem si tedy v červnu pořídila prakticky jen anglické knihy. Nejvíc jich je z pověstného Amazonu. Tam si sice nepořizuji fyzické knihy, jelikož by s poštovným vyšly na mnohem více, než z BD nebo BWB, nicméně tam lze najít zajímavé akce na e-booky, kterých jsem si pořídila snad milion. Na Amazonu si tak pěstuji pěknou závislost a chodím se tam koukat každý den. Tento měsíc jsem tak narazila hned na několik knih (přesněji tři), které jsem si zamilovala a bez Amazonu bych na ně nenarazila. 
Úryvek  měsíce
Většinou si žádné hlášky či celé úryvky nepamatuji. Ale kniha Lovely Vicious od Sary Wolf byla místy velmi vtipná. Vlastně pořád. Našla by se tam jedna hlášky, která mě v tu chvíli velmi zaujala a přímo rozesmála, ale bohužel si jí nepamatuji (překvapivě) a hledat jí v e-booku by nebyl dobrý nápad (vzhledem k tomu, co by se Kindlu mohlo pod návalem mé naštvanosti, že to nemohu najít, stát). Ale je tu jeden úryvek, který jsem si rovnou přepsala na GR (dobrý to nápad) a která mi přišla skvělá. Samozřejmě, že v kontextu knihy zní vtipněji. 

“I would love to slap you right now, but I’m currently wielding a nine pound ball and I’m afraid that would be called murder.” 
Hudba měsíce
Akorát je v kinech film Jak si vycvičit draka 2 a i když jsem film ještě neviděla, tak poslouchám soundtrack. Může za to Vendea. Jen tak mi poslala odkaz a od té doby píseň poslouchám. Je navíc od jednoho z mých oblíbených zpěváků, což mluví samo za sebe. Jde o píseň Into a fantasy od Alexandera Rybaka a já jí prostě zbožňuji. 

Film měsíce
Myslím, že tohle ani psát nemusím. Do kina zas tak často nechodím a když už, tak to je buď nějaké předpremiéra nebo jdu jen tak se svými blogo-kamarádkami. Za červen jsem v kině byla jen jednou s Willindou a Bětkou a to na filmu, který jsem viděla ke konci května. Proč podruhé? No a proč ne? Hlavně když to je tak neskonale úžasný film, který mám raději než knihu. Že ještě nevíte, o jakém filmu mluvím? No přeci o filmu Hvězdy nám nepřály. Prostě jsem to musela vidět ještě jednou. Navíc jsme s holkami potřebovaly pochytit pár důležitých věcí a pak si prostě film užít. tentokrát jsem doufala, že už brečet nebudu. Jenže to je u mě nemožné. Brečím u všeho - knihy, seriály, filmy, videa na YT ...jak říkám, jednoduše u všeho.

Seriál měsíce
Je to zvláštní, ale teď toho moc nesleduji. Většina mých oblíbených seriálů má přestávku, nebo teprve za nějakou dobu začnou. Díky bohu tak za to, že začal alespoň jeden z mých nejoblíbenějších a to Pretty little liars. Je pravda, že mě pomalu přestávalo bavit to, jak byl a stále je seriál roztahaný, ale první díl páté série mě doslova oslnil. Myslím, že byl skvělý a tak nějak na mě působil jiným dojmem. Asi měli pro tento díl jiného režiséra a scénáristu (což je samozřejmě normální, střídají se neustále). Chvílemi se mi zdálo, jako bych sledoval úplně jiný seriál - myšleno v pozitivním slova smyslu.. Myslím, že pátá série bude jedna z těch nejlepších a dějově nejzajímavějších.

Booktuber měsíce
Sleduju relativně stále stejné booktubery, ale koho jsem začala sledovat častěji, je moc sympatická Američanka z Louisiany Kassidy Voinche. Kassidy čte převážně YA a tak mě její videa moc baví. 

Lucie

Knihomolka, studentka, milovnice kávy, seriálů a cestování.

Žádné komentáře:

Okomentovat