RC recenze: Učiněná katastrofa | Pozor, katastrofa na obzoru

Nakladatelství: Fortuna Libri
Než Travisi Maddoxovi zemřela matka, naučila ho dvě věci: Miluj intenzivně. Bojuj ještě intenzivněji.

Travis Maddox & Abby Abernathyová

ON – Jmenuje se Travis. Jeho život je plný povolných žen, nepovoleného hazardu a násilí. Jenže zrovna když si myslí, že je nezranitelný, potká JI.

ONA – Abby je kombinací nevinné krásy a hříšné minulosti. Vnímá Travise jinak než ostatní a rozhodně nemíní být JEHO další trofejí.

ON + ONA – Rozdílné pohledy na jedno společné téma. Tentokrát je na řadě ON, muž s věčným nepokojem v duši.
Travis nikdy nehrál moc podle pravidel. Násilí, hazard a plno žen. To bylo jeho. Jen málokdo byl dovolen nahlédnout pod tuto masku, kterou si nasadil kdysi dávno, když jeho matka umírala. Stačilo však jen zahlédnout neznámou dívku a vše se změnilo. Abby Abernathyová je to totiž zcela jiná než ostatní. Ta však nevěří, že by se mohl Travis, který střídá ženy jak na běžícím páse, změnit. Co vše musí Travis udělat, aby jí odkázal, že to s ní myslí vážně a že už není tím, kým býval? Co to bude stát, než mu Abby uvěří?

Ano, tohle je další z knih vyprávěných z druhého úhlu pohledu. Tento trend se začíná velmi rychle rozrůstat. Ve většině případů s tím nemám žádný pohled a jsem tak zvědavá, zdali jiný úhel pohledu do příběhu vnese něco nového. Tak proč to nezkusit i s Učiněnou katastrofou? Krásnou katastrofu, která to vše odstartovala, jsem četla před dvěma lety. Kniha se mi moc líbila, četla se skvěle, ale nesla v sobě několik ale. Nešlo jí brát zas tak vážně. Přeci jen byl děj řádně přitažen za vlasy a musela jsem jej brát s rezervou. Možná jsem měl být tehdy s hodnocením přísnější. Nicméně po dvou letech od doby, kdy jsem Krásnou katastrofu četla v angličtině, vyšlo „pokračování“ v češtině. A jelikož jsem byla celkem zvědavá, neváhala jsem.

Nějaké ty obavy jsem měla. Travis mi nikdy nijak zvlášť nepřirostl k srdci a číst knihu z jeho úhlu pohledu bylo lehce riskantní. Zároveň to byl přeci jen zcela stejný příběh, který už vypravovala Abby a ten jsem měla ráda. Bylo mi ale jasné, že nic nového nepřijde. Až na malé množství scén opravdu nic nového nepřišlo. Proto si toho malého množství nových věcí moc vážím. I když to představovalo zanedbatelnou část knihy, tak to příběhu dodávala trochu svěžesti a originality.

Na to, že kniha měla 400 stran, utíkala poměrně rychle a četla se taktéž příjemně. Sama jsem se tomu musela divit. Děj totiž trochu pokulhával. Dle mého názoru se mohla autorka trochu více snažit a na příběhu zapracovat. Udělat ho napínavější, doplnit jej nějakými nečekanými odbočkami. Alespoň něco, aby to ve výsledku nebyl zcela totožný opis první knihy. Když v rukou držela otěže Abby, tak čtenář neměl tušení, co může přijít, ale tentokrát to již tušil a bylo to nudné. Shrnout to do 100 nebo 200 stran? Proč ne, ale 400 stran? Zbytečnost.

Jako největší negativum vidím nedostatek děje k vyplnění těch 400 stran. Prakticky jediné, o co jde, je jak Travis celou dobu naříká nad tím, jak se o něj Abby nezajímá, jak se jí snaží uhnat, jak na ni žárlí a jak si z ní dělá osobní majetek. V krásné katastrofě jsem s ním neměla takový problém jako tady. Jeho bipolární a neustále se měnící chování mě unavovalo a ve většině případů mi šlo na nervy. Kapitola za kapitolou řešila to samé. Sama ani nedokázala pochopit, co vlastně Abby na Travisovi vidí. Jeho majetnické sklony mi přišlo v celku odstrašující a sama bych od takového chlapa rychle utíkala pryč. Ne jednou jsem tak Abby absolutně nechápala a divila se jejímu uvažování.

Je až neuvěřitelné jak jednou příběh mám ráda a napodruhé ho nesnáším. Jako bych četla zcela jinou knihu o jiných postavách. Doufala jsem, že je to třeba jen takové stádium a že se děj časem zlepší, ale bohužel. Učiněná katastrofa je jednou z těch knih, u kterých vyloženě lituji času, který jsem strávila čtením. Myslím, že kdyby to byla tak řekněme sto stránková novela, tak s tím takový problém mít nebudu. Rozhodně to totiž nebyl materiál na plnohodnotnou knihu. Je to holá věc osobního názoru, ale já knihu rozhodně nedoporučím.

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Fortuna Libri