Recenze: Juliet Immortal | Když vám hvězdy v lásce nepřejí

Autor: Stacey Jay
Datum vydání: 9. října 2011
Datum vydání u nás: Nechystá se
Počet stran: 306
Nakladatelství: Delacorte Books for Young Readers
Ta nejtragičtější romance všech dob...

Juliet si nevzala život. Byla zavražděna člověkem, kterému hluboce důvěřovala - svému novému manželovi Romeovi. Obětoval jí pro svou nesmrtelnost. Romeo ale nečekal, že Juliet taktéž získá nesmrtelnost a už vůbec ne, že se stane vyslankyní dobra. Pro záchranu zamilovaných duší již sedm set let tak bojuje proti Romeovi. To až do dne, kdy se setká s někým, koho je zapovězena milovat. A Romeo, ach Romeo udělá vše, co je v jeho silách, aby vše zničil.

Romeo a Julie. Kapuleti a Montekové. Verona, Itálie. Nejromantičtější tragédie všech dob. Příběh zakázané lásky, které hvězdy holt nepřály. Všichni známe ten příběh na zpaměť. Co když se to vše stalo úplně jinak? Juliet vám sama povypráví svůj příběh. Nezabila se. Byla zavražděna. Díky ní získal Romeo nesmrtelnost. Juliet se však přidala na stranu dobra. Jakožto vyslankyně dobra se po sedm set let převtěluje a bojuje proti Romeovi, který pro svou nesmrtelnost ničí duše jiných dívek. Tentokrát to je ale jiné. Možná naposledy. Uvěří Juliet Romeovi jeho snahu vše ukončit nebo prokoukne jeho lži? A jak se Juliet vyrovná s novou zakázanou láskou?

Nevím, jak vy, ale já se s ničím podobným nesetkala. Romeo a Julie v současné sobě? Sem s tím! Romea a Julii jsem sice ani nečetla ani neviděla, ale kdo by tento příběh neznal. Přijde mi navíc komické, jak moc mě kniha zaujala až poté, co jsem si jí koupila. Dřív bych o ní asi ani nezavadila, ale zaujala mě obálka. Nebudu lhát. Je jednoduchá a dokáže zaujmout. Ale ta anotace! Nestává se často, abych četla anotace, většinou pak čekám něco, co v knize není, ale tahle anotace si mě získala. Celkově na mě kniha zapůsobila a já se nemohla dočkat okamžiku, kdy se do ní pustím.

A že jsem udělala dobře. Už po několika málo stranách jsem cítila, že se mi to bude opravdu hodně líbit. Autorka se po hlavě pustila do akce. Doslova akce. Nečekala jsem, že by hned do úvodu vložila něco jako autonehodu. Tím to však nekončí. Děj se začíná víc a víc zamotávat a vytvářet opravdu úžasný celek. I když jde o young adult, tak tahle působí o něco temněji, než jiné. Hlavní hrdinka Juliet nemá lehký život. Pokud se to dá nazvat životem. A nyní na ni čeká pořádně nebezpečné dobrodružství.

Julietet Immortal je založeno na převtělování a dobru a zlu. Juliet stojí na straně dobra a Romeo na straně zla. Už přes sedm set let se snaží jeden druhého zastavit. Tenhle námět mě zcela dostal. Za prvé zbožňuji téma převtělování a za druhé ve spojení s tím nejslavnějším romantickým příběhem všech dob, se lze tak setkat s upřímně originálním a jedinečným příběhem, který ani trochu nepůsobí jako kýč. Spíše naopak, knize jsem věřila každičké slovo a dovedla si příběh ve své hlavě bez problému představit.

Juliet se navíc musí poprat se svou novou rodinou. I když je teď v těle jiné dívky, k jejímž vzpomínkám má přístup, tak není schopna se přestat být sama sebou. V tom je ale to malé nebezpečí. Juliet si musí dát pozor na to, aby Ariel – dívce, jejíž tělo okupuje, příliš nezměnila život. K tomu všemu tu je její odtažitá matka, se kterou Ariel opravdu nemá dobrý vztah, nejlepší kamarádka a nějací ti kluci. Juliet je nucena se do svého nového života opravdu hluboce ponořit. Není to tak pouze paranormální young adult kniha, ale i kniha zabývající se složitými vztahy. Je to kniha plná otázek a těžkých rozhodnutí a Juliet je na vše sama.

Přestože se tomu Juliet a Ariel v jednom brání, tak si k ní začíná nacházet cestu láska. Juliet ale zná svou minulost a své poslání a tak vše razantně odmítá. Nelze se jí divit. Za svůj život i neživot si toho zažila mnoho a navíc nyní nejedná jen za sebe. Stále se nachází v těle Ariel a jednou jej opustí. Vše, co by Juliet dělala za sebe, by se stalo Arieliným životem. Jenže jí zkřížil cestu Ben. Kluk, který jí dokáže rozesmát a se kterým se cítí být opět sama sebou. Myslím, že Bena všichni znáte. Je to ten typ kluka, který je nenápadný, ale zato přitažlivý. Takový, který je pozorný, citlivý a záleží mu na vás. Přesně tak se chová Ben k Juliet a není tak divu, že mu nemůže odolat. Já bych také neodolala.

Jenže všude číhá Romeo a snaží se Juliet překazit vše, o co se snaží. Ach, jak jsem ho neměla ráda. Autorce se ale povedlo vytvořit bravurního zaporňáka, které jsem si prostě oblíbit nedokázala. Objevily se sice momenty, kdy jsem přemýšlela, jestli je ve skutečnosti opravdu tak špatný, ale on to pak vždy někdy zkazil. Ale způsob jakým byl propracován, byl parádní. Stacey Jay se u psaní musela skutku vyblbnout.

Pokud si stále říkáte, že by kniha nebyla nic pro vás, tak vězte, že na konci budete velmi překvapeni a třeba se vám to ještě zalíbí. Kniha si po celou dobu drží svou zvláštně tajemnou atmosféru a v samotném konci nepředstavitelně graduje. Sama jsem si nedokázala jen představit, jak by kniha mohla skončit. Neměla jsem jediný nápad a tak pro mě bylo vše velkým překvapením. Nebudu lhát a řeknu narovinu, že jsem byla zcela vykolejená. S překvapivějším koncem jsem se snad ještě nikdy nesetkala. Už už jsem se bála, že vše skončí špatně, ale ve výsledku jsem zklamaná nebyla. Naopak jsem jásala. Způsob, kterým autorka provázala minulost i přítomnost, mě očaroval. Juliet Immortal je sice prvním dílem duologie, nicméně o Juliet už pokračování není. Proto lze říci, že se jedná o samostatnou knihu. Sama bych uvítala více o Juliet, ale co se dá dělat. Druhá kniha pojednává o Romeovi a určitě bude oč stát.