5 úžasných míst, na která se ráda vracím (s knížkou)

Nejsem sice ještě žádný zdatný kavárenský povaleč, nicméně pár tipů mám. Ať už jsem na ně narazila náhodou či tato místa navštívila z doporučení mých známých a přátel, rozhodně stojí i za vaší návštěvu. Sama upřednostňuji spíše klidnější místa, kde se mohu zašít, číst si, užívat a mít chvilku klidu. Přeplněné kavárny nebo restaurace, kde vidíte druhému do talíře/šálku kávy nejsou pro mě to pravé ořechové. Za poslední rok jsem tak našla několik míst, kam se vám určitě vyplatí zajít. Nejde o žádné exkluzivní místa, spíše takové klasiky a mé srdcovky. 

Tohle místo se mi zalíbilo už jen svým názvem. Objevila jsem jej zcela náhodně, když jsem v loňském roce navštěvovala letní konverzační kurz na Náměstí míru. Kavárna/cukrárna stojí přímo na tramvajové zastávce a je zcela nemožné jí přehlédnout. V létě potěší úžasným výběrem zmrzliny, ledových tříští, ledové kávy a venkovním posezením. V zimě zas můžete zasednout za stůl v uzavřené části a pochutnat si na kávě, sladkém i slaném. Pokaždé, když jsem poblíž, do Vanille zajdu. Zamilovala jsem se do jejich klasického latté a malinové tříšti. Mňam.

Cheesecaky kam se podíváte! Na tohle trochu zapadlé místečko jsem zavítala jen jednou a to díky Bětce z Listárny. O jeho existenci jsem neměla tušení a teď vím, o co jsem přicházela. Není to sice místo, které bych navštěvovala často (kvůli poměrně velké vzdálenosti), ale rozhodně se tam opět vydám. Cheecup vás potěší velkým výběrem domácích cheesecaků, cupcaků, kávy a čajů. Jak jsem již zmínila, jde o trochu zapadlejší místo v klidné zóně a tak se nemusíte bát zástupů lidí. Místo nabízí dokonalý klid pro pěkně strávené odpoledne.

3. Friends coffee house
Tato o hodně známější kavárna je již klasikou. Myslím, že velká většina z vás jí bude znát. Já se do ní poprvé vydala loni a nemohla jsem uvěřit tomu, jaké skvělé místo se skrývalo prakticky za rohem. Nejenže nad samotnou nabídkou nemám slov, ale především prostředí a design kavárny je to, co mě očarovalo. FCH je rozděleno na takové tři části - první prosklenou s množstvím světla, druhou spíše pracovní a třetí s pohodlnými křesly a knihovnou k lenošení. Nic lepšího snad už nenajdete.

Jako další doporučuji kavárnu mající pobočky téměř kdekoliv. Jde o Mamacoffee, které navštěvuji především ve Vodičkově ulici. Zde se sice můžete setkat s větším zástupem lidí, ale stojí to za to. Výběr je neskutečný! První patro kavárny má navíc pěkný výhled a je krásně prosklené. Miluji tu atmosféru, kterou kavárna nabízí. Vždy se tam cítím jako doma. 

5. Cafíčko
Zde se sice neposadíte, ale čekáni na tramvaj to každopádně zkrátí. V tomto malém stánečku nabízejí skvělou kávu a mou oblíbenou je pistáciové a javorové latté. Všechna chutnají skvostně! Koupit si můžete i něco sladkého či slaného. Jediná škoda je, že neexistuje více poboček. Cafíčko by se rozhodně stalo známějším a jistě i oblíbenějším.

Znáte? Navštěvujete? 

Lucie

Knihomolka, studentka, milovnice kávy, seriálů a cestování.

Žádné komentáře:

Okomentovat