Srpnový TOP 10

9/12/2014

Řeknu vám, že vstávání v šest hodin po celém jednom roce lehčího lenošení, je peklo. Celý týden jsem neskutečně unavená a má aktivita tomu odpovídá. Musím se dát ale do kupy, protože mám před sebou tolik článků a recenzí, které je třeba napsat. Přednostně se pouštím do měsíčního shrnutí toho nejlepšího, protože je už téměř polovina měsíce a článek nikde. 
Kniha měsíce
Přestože byla kniha Whiskey prince od Toni Aleo zcela spontánním nákupem bez toho, abych o ní cokoliv věděla, tak se stala jednoznačně mou nejoblíbenější za celý minulý uplynulý měsíc. Jde o příběh na pomezí new adult a adult. Získal si mě především tím, jak běžně a zároveň neobyčejně byl vykreslený. V téhle knize nešlo jen o romantiku, i když byla součástí. Whiskey prince má mnoho jiných priorit a faktorů, které z něj dělají skvělou real life knihu. Dokázala jsem jí přelouskal asi za pouhé dva dny a do pokračování se pustím hned, jak vyjde - někdy začátkem roku 2015.
Postava měsíce
Nebudu originální a nevyberu žádnou jedinečnou postavu, kterou svět ještě neviděl. Zato tu mám postavu, která je jednoduše tak klišóidní až to není možné. Já mám ale klišóidní věci ráda, především knihy (vše má ale své meze). Adam z nové knihy A beauty so beastly od RaShelle Workman je přesně takový. Je to postava, u které hned víte, jak bude na hlavní hrdinku působit, co si o něm bude myslet, jak to mezi nimi dopadne, atd... Lze jej popsat jako takového klasického YA napůl kladného kluka a napůl badboye. Teď si už asi rozumíme. Kouzlo ale měl a to pořádné.
Vedlejší postava měsíce
Nedávno jsem se pustila do takové řekněme historické contemporary knihy nesoucí název Queen of someday od Sherry D. Ficklin. Příběh je založen na skutečné události. Pojednává o pruské princezně Sophii, jenž se stala ruskou císařovnou. Jednou z mnoha vedlejších postav je i Sergei, který se stává Sophiiným osobním strážce a dobrým přítelem. Přestože nezískal tolik prostoru, kolik by bylo třeba, tak si dokázal získat mě. Od první chvíle jsem věděla, že v životě Sophie sehraje důležitou. Navíc byl tak roztomilý a pozorný! Lze říci, že jde o knihu stylově podobnou seriálu Reign od CW.
Záporňák měsíce

Ještě jednou zmíním knihu Queen of someday od Sherry D. Ficklin a jednu z hlavních postav císařovnu Alžbětu I. Petrovnu (Teda, než jsem našla ten český ekvivalent jejího jména!). Na první pohled působila jako celkem milá paní. Ono, když vše jde podle jejích plánů, tak není důvod nebýt milá. Avšak následně po několika pro ní nepříznivých momentech se proměnila v doslova fůrii a panovnici, které se člověk bál cokoliv říci. Ona totiž měla v rukávech několik es a takové menší vydírání a hrození smrtí jí vůbec nevadilo. 
Knihkupectví měsíce
V srpnu to byl opět starý dobrý Amazon a jeho nálož e-knih. Pořídila jsem si MRAKY a další mraky e-knih. Já tomu jednoduše neodolám. Nemohu si pomoct. Mezi zakoupenými knihami jsem narazila na několik skvělých kousků a jsem tak ráda, že to nebyla zbytečná koupě.
Úryvek měsíce
V knize Queen of someday od Sherry D. Ficklin se mi zalíbil především jeden úryvek:

“Books are one thing I love above all else. In a story, 
I can become anyone, travel any place. 
In those pages lives my only true freedom.” 
Hudba měsíce
Musím to znovu připomínat?

Film měsíce
Ať přemýšlím jak chci, tak si myslím, že jsem žádný film neviděla. Rozhodně ne v kině. Doma jsem se podívala jen na film Hvězdy nám nepřály extended verzi rozšířenou o vystřižené scény (to celé v DVD kvalitě) a líbilo se mi to snad ještě více, než kino verze. Žádný jiný film jsem už neviděla.
Seriál měsíce
Dobře, tohle začíná být z mé strany lehce neoriginální, ale jak bych nemohla zmínit Cizinku neboli Outlander? Viz video výše. To prostě nejde. Alespoň zas nemluvím o Once upon a time. I když .....  už jen 17 dní!!
Booktuber měsíce
Ups, já v srpnu na videa moc nekoukala a tak nedokáži vybrat jen jednoho booktubera. Sledovala jsem své oblíbené booktubery, ale nikoho z nich nedokážu vyzvednout nad ostatní. 

You Might Also Like

0 komentářů