Recenze: Queen of someday | Contemporary příběh z osmnáctého století

Datum vydání: 7. října 2014
Datum vydání v ČR: Neplánuje se
Počet stran: 262
Nakladatelství: Clean Teen Publishing
Celá říše před ní padne na kolena.

Ještě než se stane největší císařovnou historie, bude muset patnáctiletá Sophie splnit jeden úkol - dostat se za každou cenu na ruský trůn.

Sophie nikdy dříve nečelila tak velkému nebezpečí jako právě teď na carském dvoře. V samém srdci Petrohradu, přežití znamená vyhovět všem politickým, romantickým a náboženským požadavkům zahořklé císařovny Alžběty a její ho přitažlivého, ale surového synovce Petra. Aby Sophie zachránila svou rodinu před bídou, slibuje, že udělá vše, co bude v jejích silách, aby se přizpůsobila novému prostředí. Nicméně pokud o její vlastní život a další výhrůžky narušují její plány.

Osamocená v novém a nebezpečném světe, se musí rychle naučit komu důvěřovat a koho očarovat. Buď se stane císařovnou nebo bude poslána zpět domů a provdána za chlípného strýce. Se zrádci a vrahy číhajícími za každým rohem její život visí na vlásku. Zasnoubená s jedním, ale zamilovaná do jiného. Sophie se bude muset rozhodnout, co vše obětuje pro to, aby se stala císařovnou, kterou je předurčena se stát.

V boji mezi duší a národem, převládne láska nebo osud?

Když se mladičká pruská princezna Sophie ocitá na půdě Ruska jako potencionální manželka Petra, synovce samotné císařovny, netuší, jak moc jí tahle návštěva změní život. Do cesty se jí staví vlastní city a srdce. Místo toho, aby se zajímala o Petra, budoucího cara, potkává Alexandra. Sophie neví co dál. Buď vyslyší svou matku a carevnu a stane se poslušnou manželkou a budoucí vládkyní, nebo poslechne své city a vystaví všechny jisté smrti.

Tentokrát jsem zabrousila do trochu jiného žánru, než na který jsem zvyklá. Sáhla jsem po historické romanci, kterou lze označit za spíše takovou contemporary knihu odehrávající se v osmnáctém století. Kromě Pýchy a předsudku se mi do rukou žádná jiná od hlavy až k patě historická kniha nedostala a po přečtení Queen of someday to budu muset napravit.

Celý příběh je stavěn na skutečnosti. Všechny významnější události v knize zmíněné se doopravdy udály. Svou uzdu fantazii autorka popustila pouze v tom, co nikdo z knih a dochovaných dokumentů nevyčte – tedy to, co si všechny postavy prožívaly ve skutečnosti. Autorka s tak zaměřila na jejich milostné životy. Kniha na mě působila vskutku reálně a ani onen milostný čtyřúhelník nebyl nijak špatný. I ten byl totiž částečně skutečný. Vše bylo skvěle vykreslené a zakomponované do úžasného celku.

Sophie si nebyla jistá nejen svou oddaností Rusku a císařovně, ale i svými city. Dobře věděla, co všechno by se stalo, kdyby se zapletla s někým jiným. To by ale nesměl být nablízku Alexander, bohatý šlechtic nebo Sergej, její osobní strážce. Citům se ale těžko dá poručit. I když jsem si Alexandra nikdy moc neoblíbila, líbilo se mi, jaký láskyplný vztah se Sophie měl. Více jsem si užívala chvilky se Sergejem na scéně. Od prvního momentu jej se Sophie pojilo pevné přátelství, které mě dostávalo do kolen.

Prostředí zasněženého Ruska dodávalo knize ten potřebný lesk. Dokázala na mě svými detaily a maličkostmi neskutečně zapůsobit. Už mi jen chyběl ten sníh za oknem. Úplně mě to přivedlo na vánoční náladu a to jsem knihu četla v létě. Člověk jakoby se ihned v tu ránu ocitl na tom samém místě, kde Sophie a prožíval s ní každý její krok.

Na to, že se jedná o historickou knihu, mě překvapila její poměrně lehká angličtina. Právě jazyka jsem se již předem obávala. Autorka díky bohu knihu podala velmi jednoduchým a lehkým způsobem, kdy není potřeba nikdy dlouho bádat nad tím, co chtěla říci nebo sahat po slovníku. Kniha je poměrně tenká a tak není divu, když jí budete mít přečtenou za jedno odpoledne. Má vše potřebné – zajímavý příběh, zápletku, akci, romantiku. Už jen sáhněte po hrnku čaji a dece a vstupte do jiného světa.