Recenze: This is what happy looks like | Z Hollywoodu do reality

Název: This is what happy looks like
Autor: Jennifer E. Smith
Datum vydání: 2. dubna 2013
Počet stran: 416
Nakladatelství: Headline
Kdyby vám osud poslal e-mail, odpověděli byste?

Když vycházející Hollywoodská hvězdička Graham Larkin pošle maloměstské dívce Ellie O'neillové email o svém domácím mazlíčkovi praseti, navážou tak spolu vtipnou a nezapomenutelnou konverzaci, ve které diskutují o všem možném kromě jejich jmen.

Poté Graham zjišťuje, že Ellieino městečko v Maine by bylo perfektním místem pro natáčení jeho nejnovějšího filmu. Nakonec se rozhoduje, že přenese jejich online vztah do reálu. Je ale hvězda tak slavná jako Graham schopna mít opravdový vztah s naprosto obyčejnou Ellie? A proč se Ellie snaží za každou cenu vyhnout médiím?

Svět obyčejných smrtelníků se se světem celebrit střetne málokdy. Ale na internetu nelze nikdy jistě vědět, s kým si ve skutečnosti píšete. Netušila to ani maloměstská Ellie O’Neill, když obdržela email od zcela neznámé osoby. Kdo na světě by jí psal o svém domácím mazlíčkovi praseti? Z jednoho chybně odeslaného emailu se stává silné virtuální přátelství. Graham Larkin, hollywoodská celebrita, se ale rozhoduje posunout jejich vztah na jiný level. Svůj nový film se proto chystá natočit právě v městě, kde Ellie bydlí. Co na to Ellie řekne, až zjistí, kdo její nový internetový známý je?

Jennifer E. Smith si získala pozornost svými contemporary knihami. V České republice dokonce vyšla její neznámější kniha a to Statistická pravděpodobnost lásky na první pohled. Žádnou z předešlých autorčiných knih jsem nečetla a tak nevěděla co očekávat. Z anotace jsem si nebyla zas tak jistá, ale nedat knize šanci by byla velká škoda. Přeci jen příběh zní jako to pravé letní čtení, které by nemělo nikomu uniknout.

Troufám si říci, že každého při pohledu na knihu jistě napadlo, že jde o jedno velké klišé. Ano, je tomu opravdu tak. Máte-li takového knihy rádi, dobře pro vás. Bylo velmi lehké předpovědět děj knihy a s chvílemi překvapení se nesetkáte. Na jednu stranu tak kniha nenabízí nic nového, ale rozhodně se u toho pobavíte. Jde o velmi lehké a jednoduché počtení, které s jistotou zpříjemní náladu a zkrátí dlouhý den. Nejedna z nás by si ráda představila sebe na místě Ellie a setkala se s celebritou. Příběhu nechybí vtip ani svižnost. Osobně jsem si jej užila a téměř neustále se usmívala od ucha k uchu. Nebude-li čtenář příběh pitvat do detailů, tak si myslím, že nenarazí na nic, co by jej zvláště iritovalo.

Kniha je zajímavě protkaná e-maily dvou hlavních postav. Za mě rozhodně palec nahoru. Kniha tak nabývá jiného rozměru a zároveň je i příjemné upustit od klasického textu a začíst se do e-mailů. Autorka si tímto způsobem ulehčila práci s popisem jednotlivých a e-mailů a zároveň dala knize něco navíc. Sice jsem se chvílemi v mailech ztrácela, to nebudu popírat, ale moc se mi to líbilo. Oproti jiným knihám, obsahujících maily nebo psaných vyloženě v mailech, na téhle oceňuji tu nenucenost a jemnost, se kterou byly do děje zakomponovány.

Přestože Ellie a Graham pochází z dvou zcela odlišných světů, skvěle si rozumí. Sice jsem jejich vztah očekávala trochu více zamotaný, ale i tak je o co stát. Graham se mi zdál být na Hollywoodského herce až příliš při zemi. Chvílemi to tak působilo trochu neuvěřitelně a až moc pohádkově, ale od toho contemporary knihy přeci jsou. Velká celebrita se zamiluje do obyčejné dívky – to kniha slibuje a více nenabízí.

Žádná z postav si mě však nezískala. Všechny na mě působily tuctově a ničím zvlášť originální. Postavy proto rozhodně nejsou tím nejsilnějším článkem příběhu. Určitě je toho hodně, na čem mohla Jennifer E. Smith ještě zapracovat, než vše podala čtenářům.

This is what happy looks like je parádní oddychovkou, ale ničím víc. Náročnější a vybíravější čtenáři by pravděpodobně spokojeni nebyli, ale já si celou knihu víceméně užila. Je ale pravda, že si myslím, že by se našly i lepší příběhy. Máte-li chuť se na chvíli zasnít a odpoutat od reality, tak tenhle příběh bude poměrně dobrou volbou. Po dočtení budete jen překypovat pozitivní náladou.