"Losing it" s Corou Carmack | Rozhovor


Už jen šest dní! Do čeho? No přeci do vydání knihy Losing it od americké spisovatelky Cory Carmack. Už tedy za chvíli vtrhne do knihkupectví nová new adult kniha, která stojí za pozornost. Můj názor jste si už mohli přečíst před pár dny v recenzi, ale pro dnešek jsem si s autorkou připravila malý rozhovor o knize, o psaní a o motivaci.

Cora Carmack
je dvacetiněcoletá američanka píšící o dvacetiněcoletých postavách. Za svůj život už zkusila nudnou práci (práce v maloobchodě), zábavnou práci (například v divadle), stresující práci (učitelka) a vysněnou práci (psaní). Užívá si, když její postavy musí čelit trapných momentům a až poté jim pomáhá najít toho pravého. Trapní lidé totiž také potřebují lásku. 
goodreads.com
________________________________________________________________________
KWoB: Vaše new adult kniha LOSING IT má co dočinění se ztrátou panenství a trablemi v ráji. Proč jste si pro svou knihu zvolila právě tahle témata a proč vůbec new adult?
Cora Carmack: Popravdě jsem Losing it napsala z toho důvodu, protože to je ten typ knihy, který jsem nemohla najít. Hodně jsem se zajímala o žánr new adult, ale v tu dobu byla většina takovýchto knih plná nepěkných věcí a pocitu úzkosti. Toužila jsem po mnohem jemnější, sladší a bláznivější knize. Všichni máme potíže s tím najít lásku, ale není to vždy tak negativní - většinou to je trapné a až nepěkně legrační.

Před Losing it jsem napsala jednu kompletní knihu a měla asi milion jiných rozpracovaných projektů. Na chvíli jsem si od toho všeho psaní vzala přestávku a rozhodla se napsat Losing it. Neustále jsem o tomto nápadu přemýšlela a myslela si, že napíšu jen pár kapitol, abych to dostala z hlavy. Namísto toho jsem ze sebe celou knihu dostala za zři týdny.

Ráda bych pokračovala v psaní new adult knih, ale chtěla bych také napsala young adult high fantasy příběh. Nebo třeba New adult high fantasy. Prostě nějaké high fantasy! Líbí se mi ta myšlenka vytvoření zcela nového světa a poté vidět, jak postavy dokážou uvnitř tohoto světa jednat.
KWoB: Objevily se během procesu tvorby knihy nějaké těžké chvilky, kdy jste si myslela, že psaní třeba na chvíli odložíte nebo příběh vůbec nedokončíte? Nebo jste se s tím nesetkala?
CC: Je to vtipné, ale Losing it je jediná kniha, která mi absolutně nedělala problémy. Jak jsem již řekla, začala jsem psát proto, abych si dala přestávku od ostatních věcí a pak už to šlo samo. Ale většinou se dostanu do alespoň jednoho stádia, kdy bych si nejraději trhala vlasy, procházela se po bytě sem a tam, pak jen zírala na zcela prázdnou obrazovku počítače a říkala si: "Jak já jen tohle napíšu?". Myslím, že se to v určitou chvíli stává téměř každému spisovateli 
KWoB: Co vás v psaní motivuje?
CC: Vždy jsem moc ráda vyprávěla příběhy. Myslím, že už jen to je velká motivace. Ale byly chvíle, kdy toho bylo moc a já nebyla schopna ani otevřít Word. Když už se to děje, tak se snažím zas navrátit k příběhům - čtu, sleduji filmy nebo televizi, jdu do divadla, prostě si znovu naplním svou kreativní studnici a tím si připomenu, proč chci v první řadě vyprávět příběhy.

 Jako je tomu u hodně nápadů - prostě přicházejí a odcházejí. Někdy je to jen maličkost ze života, která se promění ve větší příběh. Někdy čtu nebo vidím něco, co mě inspiruje. Někdy to jsou sny. Někdy mě inspirují čtenáři. Inspiraci opravdu získávám odevšad, to je možná důvod toho, proč mám ve svém telefonu seznam asi dvaceti potencionálních knih.
KWoB: Vaše knihy již byly přeloženy a vydány v několika zemích mimo Ameriku. Jak se cítíte, když víte, jak moc jsou úspěšné? 
CC: Je to naprosto neskutečný pocit! Stále nemohu uvěřit tomu, že lidé v mé zemi mají rádi to, co píšu a už vůbec nemohu uvěřit tomu, že lidé po CELÉM SVĚTE čtou mé knihy. Je to naprosto ohromující! Jsem vždy neskutečně poctěna, když slyším, že si někdo vytvořil vztah k mým postavami. Nikdy jsem si nepředstavovala, že má tvorba bude přeložena do tolika jazyků!
KWoB: Plánujete něco do budoucnost? Nějaké nové knihy?
CC: No, Losing it má dvě volná pokračování - Faking it a Finding it, ty se týkají dvou Blissiných přátel Cadea a Kelsey. Doufám, že i ty budou brzy dostupné v České Republice.

V prosinci příštího roku vyjde zcela nová série! Pamatujete, když jste se mě ptala na to, zda-li bych chtěla napsat něco v jiném žánru? Tak už to píšu! Inspire je první knihou v new adult paranormální sérii The muse series. Budu jí vydávat sama a velmi se na to těším. Kniha vyjde 15. prosince 2015.

Také mám rozpracovanou sérii The rusk university, ze které zatím vyšly dva díly (All lined up a All broke down). Třetí kniha (All played out) vyjde na jaře 2015. 

Velice děkuji za rozhovor. 


„Jak to, že jsem pořád ještě panna?“ ztrápeně si opakuje každý den při pohledu do zrcadla Bliss Edwardsová, na první pohled úspěšná a bezproblémová studentka herectví obklopená množstvím přátel, kteří však absolutně netuší, čím se jejich pohledná a inteligentní kamarádka užírá. Hodlá skoncovat s panenstvím – jenže ten pravý stále ne a ne přijít. V okamžiku, kdy se její sexem protřelá kamarádka Kelsey dozví, že Bliss není přes svůj „handicap“ ani lesbička, ani nehodlá odejít do kláštera, navleče ji do úzkých šortek a trička s tak velkým výstřihem, jaké by si samotná Bliss nikdy neoblékla. A potom ji s prohlášením „konečně si vrzneš“ odtáhne do blízkého baru, kde ji po konzumaci několika panáků na kuráž vybízí, aby si našla kvalitního milence na jedno použití. Bliss prchá zbaběle na záchod, ale cestou narazí na zajímavého mladíka jménem Garrick, zabraného do čtení Shakespeara. Neplánovaně přeskočí jiskra a Bliss má tu noc skutečně šanci prožít pohádkový sex…, ze kterého však na poslední chvíli s mnoha nepodařenými výmluvami vycouvá. Další den ráno, první hodinu posledního semestru, Bliss málem omdlí: zjišťuje, že Garrick, který před necelými osmi hodinami ležel nahý v její posteli, je jejím novým profesorem!

Lucie

Knihomolka, studentka, milovnice kávy, seriálů a cestování.

Žádné komentáře:

Okomentovat