Recenze: Losing it | Za vše může Shakespeare

Série: Losing it #1
Autor: Cora Carmack
Překlad: Jaroslava Novotná
Datum vydání: 26. listopadu 2014
Počet stran: 248
Nakladatelství: Jota
„Jak to, že jsem pořád ještě panna?“ ztrápeně si opakuje každý den při pohledu do zrcadla Bliss Edwardsová, na první pohled úspěšná a bezproblémová studentka herectví obklopená množstvím přátel, kteří však absolutně netuší, čím se jejich pohledná a inteligentní kamarádka užírá. Hodlá skoncovat s panenstvím – jenže ten pravý stále ne a ne přijít.

V okamžiku, kdy se její sexem protřelá kamarádka Kelsey dozví, že Bliss není přes svůj „handicap“ ani lesbička, ani nehodlá odejít do kláštera, navleče ji do úzkých šortek a trička s tak velkým výstřihem, jaké by si samotná Bliss nikdy neoblékla. A potom ji s prohlášením „konečně si vrzneš“ odtáhne do blízkého baru, kde ji po konzumaci několika panáků na kuráž vybízí, aby si našla kvalitního milence na jedno použití. Bliss prchá zbaběle na záchod, ale cestou narazí na zajímavého mladíka jménem Garrick, zabraného do čtení Shakespeara. Neplánovaně přeskočí jiskra a Bliss má tu noc skutečně šanci prožít pohádkový sex…, ze kterého však na poslední chvíli s mnoha nepodařenými výmluvami vycouvá.

Další den ráno, první hodinu posledního semestru, Bliss málem omdlí: zjišťuje, že Garrick, který před necelými osmi hodinami ležel nahý v její posteli, je jejím novým profesorem!

Kolik už existuje knih o hrdince, jež hodlá ztratit své panenství? Spousty. Každá však vždy něčím překvapí. Ať už jde o koncept či autorův osobitý styl, něco vždy knihu vyzvedne nad ostatní. Losing it může v nejednom čtenáři vyvolat předsudky. Sama jsem čekala spíše podprůměrný děj s neoriginální zápletkou a opak je pravdou. Vždy když očekávám to horší, dostanu něco skvělého stejně jako v případě této knihy, kterou jsem přečetla doslova na jeden zátah.

"Čekáš na pozvání?" zeptala jsem se a změřila si ho, jak stojí opatrně za dveřmi. "Teď přijde okamžik, kdy mi řekneš, že jsi upír?"
Zachechtal se: "Ne, přísahám, že ta bledost je příznak mého britského původu."

Oproti jiným new adult knihám podobného rázu na mně z této dýchalo něco jiného. Nebyl to jen samý sex, sex, sex. Kniha se zaměřila nejen na hlavní protagonisty, ale i okolní prvky jako byli Blissini přátelé, škola, divadlo, sny.

Během té krátké doby se sice její život změnil, ale nezapomínala na to, kdo je a čeho chce v budoucnosti dosáhnout. Líbil se mi autorčin způsob, kterým svůj příběh čtenářům předala. Byla v tom upřímnost, vtip i trochu smutek. Z toho nejvíce na mě zapůsobilo to, že ačkoliv se tematicky nejedná o nic nového pod sluncem, tak i přesto se mi kniha dokázala dostat pod kůži a zaujmout mě jako nikdy předtím.

"Hula, hula! Cade není žádná nula!"
"Jak jako nula? Copak jsem byl nějaká nula?"
"Cade je můj chlapeček! Auto mu smrdí jak syreček! A já mám chuť ho štípnout do... zadeček!"

Která dívka by nesnila o princi z pohádky? Přesně jako takový princ se choval Garrick. Někdy jsem až nechtěla věřit tomu, že může být tak perfektní. Kdyby mě při čtení někdo viděl, myslel by si, že jsem se zrovna zbláznila. Nemohla jsem si pomoci a usmívala se celou tu dobu. Takovéhle ty zakázané vztahy mě v knihách fakt baví. Sice jsem tušila, jakým směrem se vše odebere, ale přesto jsem napjatě četla a čekala na závěr.

Vůbec bych se nezlobila za pár stránek navíc. Losing it patří k těm kratším knihám a ačkoliv jsem nesmírně spokojená s celým konceptem, rozhodně by mě bavilo číst dál a dál. Dalo by se říct, že byl příběh malinko zbytečně urychlený a takových sto stran navíc by nesmírně bodlo. Jako taková jednohubka na volné odpoledně je však ideální. Člověk se pobaví a řádně zasní.

"Spiklenecky mrknul a řekl: "Dáš si mě do telefonu pod tajným zašifrovaným jménem, aby nikdo nepoznal, o koho jde, až ti budu posílat erotické esemesky?"
Vykulila jsem oči: "Ty máš v plánu psát mi erotické esemesky?"
Oči mu vesele zasvítily a na tváři se mu znovu objevil ten oslnivý úsměv: "To se nedá vyloučit."