Jak jsem přišla na chuť New Adult knihám | Colleen Hoover, Cora Carmack, Tammara Webber a další

12/14/2014

Zdroj sofiaisthere.tumblr.com
Ještě před pár lety jsem new adult knihy nečetla. Ruku na srdce, ale věděl někdo z vás už tehdy, že se jim říká new adult? Opravte mě, pokud se mýlím, ale tehdy snad ještě tento název ani neexistoval. Asi chyba v metrixu. Jakmile se dostal do oběhu, tak jsem o takové knihy neprojevila zájem. Nevím proč. Sama jsem se divila těm, kteří tento pod-žánr doslova hltali. Trvalo dokonce nějaký čas, než jsem se pustila do contemporary. Zpočátku jsem se zařekla, že se do new adult nepoženu, ale...

Jojo, já znám ta svá ale. Nejdříve remcám a pak dělám jako bych předtím nic neřekla. Takže teď samozřejmě new adult knihy čtu a to v relativně velkém množství. Když se na to tak koukám teď, tak se musím zasmát.

Je to se mnou vždy stejné - nejprve něco odmítám a po čase to paradoxně vítám s otevřenou náručí. Co mám vlastně na new adult knihách najednou ráda? Starší postavy. Pořád mě baví ty typické young adult s teenagery, ale začínám dávat přednost knihám, ve které je hlavním postavám před dvacet. Nevím, jestli to je mým stoupajícím věkem (no tak to teď zní, jako by mi táhlo na padesát), nižší mírou naivity a blbosti postav nebo něčím jiným.

Abbi Glines

Jako jednu z prvních new adult knih jsem si přečetla Fallen too far a následně pokračování Never too far a Fallen too far od Abbi Glines. Nechala jsem se zlákat něčím hodnocením na goodreads a rozhodla se to zkusit také. Překvapilo mě, jak moc jsem ti tuhle sérii užila. Do té doby bych neřekla, že zrovna new adult začne bavit i mě. Asi proto jsem si pak dlouho žádnou takovou knihu nenašla.

Tammara Webber

Dále letos přišla na řadu kniha Easy? od Tammary Webber a řeknu vám, že tahle je mé guilty pleasure. V recenzi se o ní dozvíte více. Považuji jí za jednu z nejlepších NA knih, které jsem kdy četla a pokud jste se ještě nerozhodli, tak vám řeknu jediné - neváhejte a přečtěte si jí.

Colleen Hoover

S příchodem nového nakladatelství YOLI jsem se seznámila s další new adult (a taky young adult) autorkou Colleen Hoover. První NA knihou, která se mi od Colleen dostala do rukou, byla Maybe someday. Měla jsem jisté pochyby a do četby jejích knih se mi dvakrát nechtělo (zajímalo by mne proč). Maybe someday se ale zcela vymkla mým předsudkům. V mé recenzi se jistě dočtete, jak moc s mi kniha líbila. Když už jsem u té Colleen, tak musím zmínit ještě jednu NA knihu, kterou jsem si přečetla v minulém měsíci listopadu. Ugly love. Nejen, že jsem jí měla už dávno koupenou, ale vůbec jsem se k ní neměla. Vše se změnilo, když jsem zjistila, že z knihy bude film. To jsem hned pak sáhla po čtečce a četla. Dlouho jsem už u knihy TAK nebrečela jako u Ugly love. Naprostá dokonalost.

Zdroj bookshelfenvy.tumblr.com
Cora Carmack

O knihách od Cory Carmack jsem slyšela už před dobou a dělala si srandu z jejích názvů. Proto mě překvapilo, když se Jota sérii Losing it rozhodla vydat. Říkala jsem si, že je z těch názvů znát, že v knihách půjde jen o jedno, ale ve skutečnosti jen o to nešlo. Celé to působilo neskutečně vtipně a originálně a velmi jsem si celý příběh užila. Rozhodně v sérii budu pokračovat. Viz má recenze.

Další skvělé NA

Na hraně zapomnění od J. A. Rodmerski, které vydalo YOLI mě sice zpočátku moc nezaujalo, ale jak jsem četla dál, tak začalo to na mě dobře působit a já si knihu o to víc užívala. Je to jednoduché vtipné čtení se skvělou zápletkou. Avšak závěr je na můj vkus zbytečně přehnaný a moc rychlý.

Pokud rádi čtete v angličtině, tak zkuste knihu Whiskey prince od Toni Aleo. Odehrává se v Irsku a je plná pěkných irských chlapíků. Navíc to není typická NA - žádná z postav neskrývá strašné tajemství nebo tak podobně. Jde spíše o klasický příběh ze života a právě to na knize oceňuji. Dále pak stojí za zmínku kniha Roomies od Lindy Zart - neskutečně vtipná a komická NA.

Na závěr tu mám zas jednu v češtině a to Počkám na tebe od J. Lynn alias Jennifer Armentrout, kterou začal vydávat Baronet. Od této autorky jsem nikdy neměla v plánu něco číst, ale nějak to nevyšlo. Navíc mě tento příběh ohromil a opět pobavil. Ty nejlepší hlášky jsem si musela založit, protože je prostě musím zakomponovat i do recenze. 

You Might Also Like

0 komentářů