Recenze: Počkám na tebe | Láska začíná sušenkami

Autor: J. Lynn
Překlad: Renata Heitelová
Datum vydání: 26. února 2014
Počet stran: 362
Nakladatelství: Baronet
Na něco se vyplatí si počkat…

Devatenáctiletá Avery Morganstenová nastupuje na malou univerzitu v Západní Virginii, tisíce kilometrů od domova. Domnívá se, že vzdálenost jí pomůže uniknout před tím, co se jí stalo na halloweenském večírku před pěti lety, kdy se její život navždy změnil. Nyní jen musí chodit včas na vyučování, nosit na levém zápěstí náramek, nepřitahovat k sobě zbytečnou pozornost a možná si najít pár přátel, protože to by byla příjemná změna. Rozhodně ale nepotřebovala a neměla v úmyslu přitáhnout pozornost jediného kluka, jenž by mohl otřást nejistou budoucností, kterou si pro sebe naplánovala.

Něco se vyplatí prožít…

Cameron Hamilton je metr devadesát vysoký sexy bůh s oslnivě modrýma očima, jemuž ženy padají k nohám. Má pozoruhodnou schopnost vyvolávat v Avery touhy, o nichž se domnívala, že jsou jí už navždy zapovězeny. Uvědomuje si, že se od něj musí držet dál, ale okouzlující a vtipný Cam s tím zatraceným dolíčkem na tváři se objevuje všude, kam se pohne. Zaplést se s ním je nebezpečné, ale když jiskřivé napětí, které je zachvátí pokaždé, jakmile se ocitnou spolu, už nelze dál přehlížet, probudí Cam v Avery něco, o čem neměla tušení, že v ní dřímá.

O něčem by se nikdy nemělo mlčet…

Když však Avery obdrží několik výhružných zpráv a telefonátů, nemá na vybranou a musí se postavit čelem minulosti, kterou toužila pohřbít. Někdo jí totiž odmítá dovolit, aby zapomněla na tu noc, kdy se všechno změnilo. Až zničující pravda vyjde najevo, vydrápe se z ní Avery tentokrát bez jizev? A bude tu Cameron pro ni, aby jí pomohl, nebo ho stáhne s sebou do propasti?

Za něco se vyplatí bojovat…
Co dělat, když se vám v životě nedaří? Ukončete jej a začněte nový. Avery takový krok učinila. Ujela tisíce kilometrů, jen aby se ukotvila na malé univerzitě v Západní Virginii. Daleko od všeho a všech, kteří jí ze života dělali peklo, daleko od rodiny, která v ní nikdy nevěřila a daleko od všech falešných přátel, kteří se k ní otočili zády. Netušila ale, že jedna jediná osoba bude schopna v životem poznamenané Avery zase probudit lásku.

Kdo by čekal, že tahle new adult kniha přinese něco nevídaného a nového? Já rozhodně ne, ale pryč s předsudky. Klišé, neklišé, právě takovéhle knihy teď ve světě bodují a u mě také. Příběh si snadno získává pozornost svým příjemně svěžím jazykem. Prvních pár kapitol lze sice shledat nepříliš záživnými a čtivými, nicméně s každou novou kapitolou se člověk do knihy více položí. Je to ten typ knihy, která, když čtenáře zaujme, začne pod jeho prsty proplouvat neskutečnou rychlostí a za pár hodin se ocitne na samotném konci. Způsob, kterým J. Lynn vypráví svůj příběh mi je blízký a velmi sympatický.

"Mám sušenky."
"Sušenky?" Zvedla jsem obočí.
"Jo, upekl jsem je. Jsem dost dobrej pekař."
Kdovíproč se mi tomu nechtělo věřit. "Upekl jsi sušenky?"
"Peču spoustu věcí a jsem si jistej, že umíráš zvědavostí, abych ti je ukázal. Ale dnes večer jsem udělal čokoládový a oříškový sušenky. Jsou luxusní. Musím se fakt pochválit."

J. Lynn se s knihou nijak nepáře a ihned po prologu se pouští do akce a opravdu je na co se těšit. Těšil mě fakt, že nebyla potřeba čekat několik kapitol, než se příběh dostane do toho nejlepšího. Ačkoliv jsem se do Zůstaň se mnou pouštěla bez jakékoliv informace o ději, překvapilo mě, s jakou rychlostí jsem si celkový námět oblíbila a začetla se do něj.

Co se týče minulosti jedné z hlavních postav, tak si rozhodně nemohu stěžovat. Bála jsem se, že na mě bude zase čekat něco, co lze naleznout snad v každé new adult knize a že budu zklamaná. Každý asi už tuší, co v takové knize naleznout. To, co ale kniha nabídla, bylo trochu jiné. Čtenář po většinu knihy odhaluje pouze zlomky a ty následně skládá dohromady jako puzzle. Něco přeci jen lze tušit předem, ale je zajištěno, že čtenář nepřijde o překvapení.

"Vidím, že mi nevěříš. Je to kvůli tý sušence? Tys včera v noci odmítla ochutnat moje sušenky, a abych byl upřímnej, chtěl jsem sníst obě, ale vypadala jsi tak unaveně a smutně,jak jsi tam seděla, že mi došlo, že tu sušenku asi potřebuješ víc než já."

Tím nejpovedenějším prvkem celého příběhu je samozřejmě Cam. To on dokázal celou knihu protkat vtipem, roztomilostí a donutit mě se neustále usmívat. Ještě jsem se snad nesetkala s žádnou jinou new adult knihu jejíž hlavní představitel by byl tak perfektní. Ano, perfektní. Kluk, který peče sušenky a jiné sladké. Kluk, který každé ráno k vám vtrhne a uvaří vám snídani. Kluk, který si nedá pokoj, dokud vás nedostane na vytoužené rande a nenechá se jen tak odradit. A navíc to není žádný holkař. Jo, takový kluk je dokonalý.

Čas od času jsem se sama divila tomu, jak se Avery chovala, jak protivní někdy byla. Také jsem se divila tomu, jakou trpělivost Cam měl. Jiný kluk by to totiž už dávno vzdal. Párkrát jsem opravdu musela nad knihou koulet očima, ale užila jsem si jí. Na několik dlouhých hodin si udržela mou pozornost a já jí jednoduše musela ihned dočíst.

Počkám na tebe je pro mě první knihou od Jennifer Armentrout nebo J. Lynn a myslím, že dám šanci i jejím ostatním knihám. Moc se mi líbí její styl vyprávění a věřím, že i její jiné příběhy budou stát za to.

Za recenzní e-knihu děkuji knihy.idnes.cz