Recenze: Příběh dvou staletí | Ani čas lásce nestojí v cestě

Název: Příběh dvou staletí
Série: Mé sladké šestnácté století #2
Autor: Rachel Harris
Překlad: Kristýna Brunclíková
Datum vydání: 11. srpna 2014
Počet stran: 328
Alessandra D'Angeli touží po dobrodružství. Je unavená ze svého života v renesanční Florencii, kdy se musí podřizovat zkostnatělé morálce i očekávání ostatních. Jednou jedinkrát chce být sama sebou. A ze všeho nejvíc touží se znovu setkat se svou sestřenkou Cat, která za ní přišla z budoucnosti. A hvězdy vyslyší její prosbu.

Alessandra se najednou ocitá v 21. století – ze všech stran na ni útočí podivné zvuky, lidé jsou naprosto skandálně oblečeni a zdá se, že se svět zbláznil. Avšak Alessandra ví, že jí hodiny neodvratně odtikávají čas, než se bude muset vrátit zpět do šestnáctého století, a tak si chce největší dobrodružství svého života pořádně užít. A co by to bylo za dobrodružství, kdyby nedošlo i na lásku?
Není to ani chvíle, co se Cat vrátila ze své návštěvy renesanční Florencie a už jí na dveře klepe další dobrodružství. Za nimi stojí Alessandra D’Angeli – Catina dobrá přítelkyně, kterou poznala právě tehdy, když se ocitla v šestnáctém století. Nyní musí své kamarádce pomoci a přizpůsobit jí jednadvacátému století. Mobilní telefony nebo moderní oblečení ale není to jediné, čemu musí čelit. Nic nedokáže Lessinu dočasnou návštěvu budoucnosti zkomplikovat tak, jako kluk. Jak ale docílit toho, aby se nemusela vrátit zpět?

Šestnácté století je dosti dlouhé a jen tak nekončí. Tak proč toho nevyužít. Už jsme se podívali do minulosti a nyní jsme svědky cesty do budoucna. Rachel Harris si zakládá na svěžích, vtipných a zamilovaných románcích a přesně takový je i Příběh dvou staletí. Kniha volně navazuje na předešlý a o něco kratší díl a tak se opět shledáváme se známými postavami z Mého sladkého šestnáctého století. Přestože je nyní vypravěčkou děje Alessandra, na své si přijde i Cat.

Přestože se Alessandra během okamžiku očitá ve zcela jiném světě, má to podstatně lehčí než Cat. Ta se musela trápit přísnými pravidly, etiketou a společenským chováním. Za to Alessandra nic takového řešit nemusí. Může se oprostit od svého života a být konečně na chvíli volná. Ať se už někomu její chování a vystupování zdá divné, po chvíli nad tím mávnou rukou. Přesně to, na současném světě Alessandra zbožňuje a užívá si každičkou minutu svého nevídaného výletu.

Převážnou část knihy tvoří Lessino seznamování s moderním světem a technologií. Přestože mě to osobně moc bavilo, tak to po chvíli neustálého opakování až tak originálního nebylo. Podstatně zajímavější byla její láska k divadlu. V souvislostí s tím, že pochází z minulosti, exceluje v historických rolích. Není divu, že je ihned obsazena do školního představení. Bylo cítit, jak moc si to užívá a je za tu možnost vděčná.

Láska vládne contemporary románkům a téhle také. Kdokoliv s romantickou duší jako já se začne rozplývat a s nadšením knihu nedá z rukou. Vztah mezi Alessandrou a Austinem nezačínal zrovna pomalu a pár se z nich stal celkem brzo, ale komu to vadí? Mě rozhodně ne. Austin je takový novodobý princ se srdcem na pravém místě a Alessandra pro něj hodně znamenala. Lásce holt ani čas nestojí v cestě.

Není pochyb o tom, jak roztomilá a milá kniha je. Velmi jsem si jí užila a klidně bych se do ní pustila znova. Když nad tím ale přemýšlím, tak jde jen o další mix těch nejtypičtějších klišé, která nelze brát zcela vážně. Máte to tak rádi? Tím líp, zamilujete si to! Kniha potěší, pobaví, ale hlubší myšlenku byste v ní hledali marně. Zcela stoprocentně mohu říct, že potěší především mladší čtenáře. Máte-li mladší sestru, sestřenici nebo kamarádku, tak bude Příběh dvou staletí trefa do černého.

Již třetí díl této série s názvem Můj ne tam sladký život zaměřený opět na Cat vychází už za patnáct dní 21. ledna.

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství CooBoo.