Přečetla jsem a zrecenzovala v lednu 2015

Nový rok jsem nemohla začít jinak, než s hromadou přečtených knih. Ani nevím, jak se mi to povedlo, No dobře, část z toho jsou kratší novely, ale ty se přeci počítají také. Celkové číslo se  tak zastavilo na patnácti knihách za jeden jediný měsíc. Co se týče zrecenzovaných knih, tak mě celkem brzdí fakt, že mám počítač v servisu a na mininotebooku se mi tak strašně špatně píše, že se o to raději ani nesnažím. Ještě před tím, než mi počítač vypověděl službu, jsem stihla napsat dvě recenze na Nabíječe a Příběh dvou staletí. Vrhnu se rovnou po hlavě na knihy.

Ty nejlepší z nejlepších

     

Frostfire - Amanda Hocking
Frostfire jsem měla již několik měsíců před vydáním předobjednanou a neskutečně se na ní těšila. Přečetla jsem si tehdy ukázku z knihy a věděla, že jí musím mít doma ať se děje, co se děje. A nezklamala. Místy mi sice příběh připomínal Vampýrskou akademii, ale to beru jako takový detail, protože to kopie VA rozhodně není. Doporučuji všemi dvaceti. Navíc celé série vyjde letos a vyhnete se tak obvyklému roku čekání na další díl.

Inspire - Cora Carmack
Poté, co jsem si od téhle autorky přečetla knihu Losing it a užila si jí, jsem si řekla, že se pustím i do dalších autorčiných knih. Zrovna nejnovější Inspire je mixem new adult a paranormal příběhu a už jen to bylo hlavním faktorem, proč si vybrat zrovna tuhle knihu. Ačkoliv to není nejúžasnější kniha pod sluncem, dokázala si udržet mou pozornost a na další díly si s radostí počkám.

Insanity & Figment - Cameron Jace
Znáte to, najdete na Amazonu dobře vypadající knihu za málo peněz, tak jí koupíte a pak se necháte pěknou obálkou přemluvit k tomu, abyste si jí přečetli. No, alespoň já to znám. V případě Infinity to stálo za to. Jde o příběh inspirovaný Alenkou v říši divů, kterou jsem sice nečetla, ale řeknu vám, že tohle byla bomba. Totální bomba. Proto jsem hned sáhla i po pokračování Figment, které mi přišlo o něco slabší, ale pořád skvělé. Teď v únoru by měl vyjít třetí závěrečný díl a řeknu vám, že už teď nemůžu dospat.

Nabíječ - Alice Clayton
Jak jsem již psala v recenzi, Nabíječ byl totálním překvapením. Nejen, že se četl jedna báseň, ale také byl neskutečně vtipný. Nečekala jsem od knihy absolutně nic. K erotickým románům mám od dob Padesáti odstínů předsudky, ale v tomto případě nebyly potřeba. Byla to švanda.

Keeping her - Cora Carmack
O Losing it už tu byla řeč a teď tu mám i novelu odehrávající se chvíli po ní. Nadchlo mě, že nejde o kraťoučkou novelu. Tahle má necelých dvě stě stran. Co víc si přát. Nemá sice nejlepší hodnocení, ale mě se moc líbila a nejraději bych četla dál a dál.

Potěší, ale nepřekvapí

   

Princess of thorns - Stacey Jay
Knihy od Stacey Jay mám velmi ráda. Její styl psaní mi je sympatický. Princess of thorns je bezpochyby zajímavým pokračováním klasické pohádky Šípková Růženka. Příběh se navíc pyšní dokonale tajemnou a nebezpečnou atmosférou díky které mnohdy zapomenete, že jde převyprávění pohádky. Úplně mi ale nesedla. Nevím, čím to je, ale bohužel jsem si jí neužila tak, jak jsem chtěla.

Royally lost - Angie Stanton
Někdy je docela potřeba se začíst do něčeho naprosto nereálného. Royally lost je doslova pohádka. V první řadě mě rozesmálo vymyšlené království (které má mimochodem ambasádu na Staroměstském náměstí v Praze), Nevím, ale vymyšlené státy v našem světě mi prostě nikdy nesednou. Zadruhé se nikdy nic  z toho nemůže stát. Je milé o tom číst, ale nesmí se u toho myslet. Jakmile začněte myslet, uvědomíte si, jakou blbost to vlastně čtete. Ale ve výsledku to zas taková tragédie rozhodně není. Místy mě to bavilo, místy ne a jinak je kniha spíše takový horší průměr.

Bridge of snow - Marie Rutkoski
Nedávno jsem četla knihu The winner's curse a proto jsem se pustila i do této krátké novely. Je opravdu krátká, asi tak třicet stránek, ale pokud se vám The winner's curse zalíbí, tuhle rozhodně doporučuju. Je milá a čtivá a přestože nic moc neodhalí, tak vás alespoň na chvilku zabaví.

Leave the window open - Victoria Schwab
Tohle je další velmi krátká novela, o které ani nevím, co si myslet. Nemá ani obálku, takže vám jí neukážu. patří k sérii Archiv a odehrává se hned po závěru druhé knihy. Má asi dvacet stránek, ale zaujala mě asi jen poslední stránka. Špatná není, ale nijak potřebná také ne.

Nezaujalo mě

    

Spáleniště: Zkouška - James Dashner
Říká se mi to vážně těžce, ale Spáleniště bylo hrozné. Naprosto o ničem, velká nuda a ani na konci jsem se nedočkala žádného velkého odhalení. Oproti Labyrintu jde o obrovské zklamání. Vůbec jsem to nečekala. Nevím, co přinese další díl, ale snad to bude lepší.

Shattered assassin - Wendy Knight
Dle anotace jsem doufala v něco skvělého, ale ve výsledku to byla celkem nuda. Hned na začátku jsem příběh prokoukla a pak už nic překvapivého nepřišlo. Navíc to není moc povedená fantasy kniha. 

Portrait of Marshal & Portrait of donor & Portrait of starter - Lissa Price
Tyhle tři novely patří k sérii Banka těl a mám s nimi jeden problém. Knihu si sice ještě celkem pamatuji, ale nijak mě nedokázaly zaujmout. Nepřišly mi ničím zajímavé. prostě zbytečné. 

Lucie

Knihomolka, studentka, milovnice kávy, seriálů a cestování.

Žádné komentáře:

Okomentovat