Recenze: Roštěnka | Jak nabíječ ztratil hlavu

Série: Cocktail #2
Autor: Alice Clayton
Překlad: Jana Montorio Doležalová
Datum vydání: Listopad 2014
Počet stran: 280
Nakladatelství: Mladá Fronta

V pokračování Nabíječe se vztah Caroline a Simona podobá jízdě na horské dráze. Hra na společnou domácnost nebyla nikdy větší zábava... ani větší zmatek. I v práci toho má Caroline až nad hlavu – po odjezdu své šéfky na líbánky převezme vedení celé designérské firmy a navíc má na starost rekonstrukci nádherného starobylého hotelu v Sausalito. A protože její sexy přítel Simon létá fotografovat po celém světě, nezbývá jim než věřit v pravdivost rčení „láska i hory přenáší“. Na skvělé milování po jeho návratech si ani jeden z nich samozřejmě nestěžuje! Jednoho dne se však Simon rozhodne, že už má cestování plné zuby a začne trávit víc času doma. Mnohem víc. A byl by rád, aby víc času doma trávila i Caroline. Ačkoli jim však romantické eskapády jejich přátel poskytují dostatečné rozptýlení, čekají nástrahy dlouhodobých vztahů i na ně. Caroline ani Simon nechtějí sklouznout k tomu, aby svůj únik před stereotypem řešili stylem „co oči nevidí, to srdce nebolí“, dokážou se tomu ale vyhnout?
Je to měsíc, co jsem dočetla Nabíječe a musela uznat, že předsudky opravdu nejsou na místě. Kniha sama o sobě mě neskutečně překvapila a za vtip, který příběhu dominuje, mi nezbývalo nic jiného, než dát Nabíječi všech pět hvězdiček. Příběh Caroline a Simona ale zdaleka nekončí. Nyní jsou oba vystaveni zcela běžnému životu a vztahu, který pro Simona není běžný. Jak se mu povede pouze s jednou ženou a vytíženou prací?

Caroline má již Nabíječe jen pro sebe. Co to ale znamená pro jejich vztah? Bude to mezi nimi stále stejné nebo se vše postupem času změní? Pokračování Roštěnka vnáší do děje plno nových otázek. Ať už se těšíte na ty staré dobré a neskutečně vtipné postavy, dočkáte se. Zajímá-li vás spíše ta vážnější strana jejich vztahu a situace, jimiž se každodenně zabývají běžné páry, dočkáte se též.

Roštěnka se mi ale i tak nezdála tak dobrá a čtivá jako předešlá kniha. Něco mi v ní chybělo. Už jsem se nedokázala tolik nasmát a hltat každičkou stránku. Úplně jako by autorka najednou ztratila svůj vtip. Pro tentokrát mě dosti iritovala samotná Caroline, kterou jsem předtím měla docela v oblibě. Přestože chápu, že kvůli své vedoucí, jenž si užívala líbánky v Evropě, toho na ní bylo opravdu moc, nelíbilo se mi, jak ze sebe dělala tu největší chudinku, která toho má hodně a nestíhá. Takových lidí by se našlo. Následně přibývaly hádky mezí ní a Simonem a velmi často tak celá atmosféra působila dosti vypjatě.

Nejde však vůbec o žádný propadák. Pozitivních věcí by se na knize našlo hodně. Tím nejlepším je samotný Simon. Ten jediný táhl celou knihu vpřed. Pokud jsem psala, že jsem jej měla v Nabíječi ráda, tak teď jsem se do něj doslova zamilovala. Pro Simona byl vztah s Caroline novinkou. Nikdy dřív nic, co by se vztahem dalo nazvat, nevedl a tak bylo až překvapivé, jak moc se mu to s Caroline líbilo. Oproti Caroline prošel tou největší změnou. Stal se z něj pozorný přítel, který by pro ní udělal cokoliv. A to není vše. Začal omezovat práci a nejezdil tak často pryč, koupil pro ně dva dům, pořídil Caroline auto. To by starý Simon asi nikdy neudělal.

Simonovým důvodem za tím, že nikdy neměl stabilní vztah, byl fakt, že neměl pořádnou rodinu a lásku skoro nepoznal. Moc pěkné tak byly chvíle, kdy se Simon začal otevírat a sdílel s Caroline své vzpomínky na dobu, kdy vše ještě bylo v pořádku. Takových momentů bylo v knize hned několik a dovolím si je označit ta ty nejsilnější z celého příběhu.

Co bych to byla za čtenářku, kdybych nezmínila Carolininého kocoura. Tahle malá chlupatá kulička totiž celým dějem pěkně zamíchala. Bez ní by to ale nebylo ono. A epilog v kocourově podání? Nezapomenutelná podívaná. Řeknu vám, že tenhle kocour epilogy prostě umí a na chvíli vidět do jeho hlavy je též nezapomenutelné.

Roštěnka je sice o něco slabší než Nabíječ, ale skvělé počtení rozhodně čekejte. Sice se méně nasmějete, ale i tak kniha stojí za to. Je to velmi milé počtení. Já rozhodně budu v knihách od Alice Clayton nadále pokračovat.

Tímto bych ráda poděkovala internetovému knihkupectví KNIHCENRUM.cz za poskytnutí recenzní e-knihy