Recenze: Countdown | Připravit, pozor, start

Autor: Michelle Rowen
Datum vydání: 1. října 2013
Počet stran: 327
Nakladatelství: Harlequin Teen
Zbývají tři vteřiny. Jakmile započne odpočet, nelze jej zastavit.

Dva pěšci vhozeni do brutální podzemní reality show.

Kira Jordan jako jediná přežila vraždu své rodiny a následně i měsíce v morem zamořených a zdevastovaných ulicích kdysi velkoměsta. To vše díky svému těžce vydobytému důvtipu a zvláštním schopnostem. Po tak dlouhé době je již schopna čelit téměř čemukoliv. Pak se ale probouzí v prázdné místnosti připoutaná k notoricky známému Roganu Ellisovi.

Kira však nikdy nebude schopna Roganovi důvěřovat. I když na tom závisí jejich životy.

Jejich každičký krok je kontrolován a vysílán televizí tomu nejexkluzivnějšímu a zvrhlému publiku. A zatímco Kiřiny neznámé schopnosti získávají na síle a Roganova tajemství začínají proplouvat na povrch, je její jedinou šancí riskovat vše a důvěřovat Roganovi stejně, jako svým instinktům a mířit tak přímo do pasti, ze které nemá šanci uniknout.

GAME OVER
S autorkou Michelle Rowen jsem se seznámila již před téměř třemi lety prostřednictvím knihy Dark kiss. Díky ní a i následující knize Wicked kiss jsem naprosto propadla tomu, jak skvěle dokáže zaujmout svým příběhem, a zařekla jsem se, že s jejími knihami budu pokračovat. Sice se mi to úplně nepovedlo, ale doháním to. Dvě z jejích knih mám již doma a nedávno padla má volba právě na její nejnovější knihu – dystopický Countdown.

Na knize mě jako první nadchla jedna věc. Countdown je zcela samostatně kniha a nikdo se tak nemusí trápit někdy nekonečně dlouhým čekáním na pokračování. Tohle dočtete a je finíto. Občas mám ráda to, když se vše dozvím a odhalím hned a vím tak, na čem jsem bez toho, abych se například tu největší zápletku dozvěděla až v nějakém pátém díle po x letech. Kniha se navíc pyšní (stejně jako všechny autorčiny knihy) pořádnou dávkou akce a velmi rychlým spádem. Na nudu tak v Countdown není čas a i samotné postavy jsou hned na prvním řádku celého příběhu vhozeny do víru děje.

Co se mi začalo honit hlavou už jen po několika stránkách, bylo, jak moc se kniha podobá Hunger games. Myslím, že tento fakt Michelle Rowen neskryje, ani kdyby chtěla. Tolik podobností totiž nemůže být pouhá náhoda. Přesto vše se mi ale myšlenka toho, že jsou dvě postavy ponechány ve virtuální hře a jejich osudy sledují tisíce lidí, něčím zajímavá. Částečně také tím, že se tou hlavní zápletkou skrývá ještě jedna řekněme o něco zajímavější a závažnější. Roboti a uměla inteligence se k dystopickému světu, který autorka pro svůj příběh zvolila, dokonale hodí.

Kniha však není perfektní. Za velký mínus považuji minimum informací o tom, co vlastně na světě stalo. Stále je řeč o tom, jak svět postihla náhlá choroba, jenž měla za následek smrt téměř celé populace. Nic víc ale o tom, co to vlastně bylo zač a proč se tak stalo. Ani celkově neměla Michelle Rowen celou myšlenku zdevastovaného světa domyšlenou. Jsou v knize mezery, bez kterých by kniha měla větší potenciál.

Jak Kiru, tak i Rogana jsem si dokázala oblíbit během krátké doby. Oba dva mají své mouchy – Kira a její bipolární chování. Jednou Roganovi důvěřuje, pak zase ne, pak pro změnu ano a tak dál. A Rogan? Rogan a jeho tajemství, u kterých prostě víte, že v té celé záležitosti bude prostě trochu více zapletený. Obě postavy však do tohoto světa skvěle pasují a musím říct, že jsem zvědavě sledovala jejich vývoj během celé hry a čekala na epický závěr.

Countdown není hit a ani nikdy nebude, avšak pokud hledáte knihu na způsob Hunger Games, tak tahle je perfektní volbou. Je akční, nebezpečná, trochu zvrácena a neskutečně čtivá. Autorka se v ní zaměřuje jak na akční stránku, tak i na romanci a dle mého názoru se jí to povedlo perfektně vyvážit. Jestli mám pravdu, ale už musíte posoudit sami.

Mé díky patří nakladatelství Harlquin Teen a serveru netgalley.com za poskytnutí e-knihy krecenzi.