Recenze: Ugly love | Nenechte minulost ovládnou vaší přítomnost

Název: Ugly love
Autor: Colleen Hoover
Datum vydání: 5. srpna 2014
Počet stran: 322
Nakladatelství: Simon & Schuster

Když Tate Collinsová nalezne před svým bytem opilého Milese Archera, rozhodně to není láska na první pohled. Ve skutečnosti nejsou ani přátelé. Vzájemnou přitažlivost ale nelze popřít.

On o lásku nestojí a ona na vztah čas nemá. Jakmile však oba propadnou touze, uvědomují si, že jsou vlastně perfektní dvojice. Avšak pouze, když se budou držet dvou pravidel - nikdy se nezajímat o minulost a nečekat společnou budoucnost.

Tate je přesvědčená, že jí to nevadí, ale brzy zjišťuje, že je to těžší, než si myslela. Bude schopna říci ne svému sexy pilotovy žijícímu hned vedle?
Posloucháte během čtení hudbu? Já prostě nemám buňky na to vnímat knihu i hudbu. To se pak zaměřím jen jedno. Když má ale kniha vlastní soundtrack nebo alespoň píseň, je to něco jiného. Colleen Hoover začala na soundtracku ke svým knihám pracovat už za knihy Maybe someday a pokračovala v tom i u Ugly love. Všechny písně v podání Griffina Petersona ke knihám sedí na jedničku. A píseň Ugly love? Oh, nádhera. Toť k malé odbočce a honem na recenzi.

Tahle kniha byla jednou z mých nejočekávanějších debutů loňského roku a to jsem si ani nemusela přečíst anotaci. Věděla jsem, že když jí napsala Colleen Hoover, bude za něco stát. Přestože jsem se nemohla dočkat dne vydání, nečekala jsem žádný hit, jen další new adult knihu z mnoha. Poslední dobou se mi opravdu často stává, že mám buď zbytečně velká očekávání a pak přijde zklamání nebo nic od knihy neočekávám a pak se nestačím divit, jak dobrý příběh je. Ugly love se bez pochyby může zařadit mezi ty povedené, které by byl zločin si nepřečíst.

Ano, místy je kniha trochu předvídatelná a tak nějak člověk předem tuší oč v Ugly love běží, ale jakmile proniknete hlouběji do děje, na nedostatky zcela zapomenete. Velkou roli zde hrají totiž emoce. Colleen Hoover vytvořila postavy, které jsou tak rozdílné, ale přesto si k sobě dokázaly najít cestu a začali bojovat a měnit svůj život. Neměli bychom totiž nechat minulost, aby převzala otěže nad vaším životem a diktovala vaší budoucnost.

Miles Archer si za svůj poměrně krátký život zažil mnoho nepěkných věci. Nic co by si člověk zasloužil. Tyto události ho však dokázaly kompletně změnit. Právě události Milesovy minulosti jsou tím hlavním, co každý čtenář postupem času odhaluje. Jde-li o lásku, dává od ní Miles ruce pryč. Právě proto jsem společně s Tate zjišťovala všechny důvody pryč. Tohle především mě u knihy drželo. Dostat se k samému srdci celé knihy a vše pochopit. To byl můj cíl a nevadilo mi tak zůstat vzhůru skoro do rána.

Na Ugly love jsem milovala doslova všechno. Samotný námět, který v sobě nese spoustu originálních prvků; love story, která vás prostě bude bavit; postavy, které nejsou žádné náctileté naivní děti, ale dospělí lidé s vlastním životem a kariérou; v souvislosti s postavami pak jejich věk; skvělé vedlejší postavy, které mají svůj smysl a také to, že mě kniha zase dokázala rozbrečet. Nevím jak víc bych dokázala popsat epičnost této knihy. Asi tím, že vám právě teď řeknu, abyste si jí bez mrknutí oka přečetli. Už jen kvůli informaci, jenž se nachází v posledním odstavci. Tak co jdete do toho?

Knihy od Colleen Hoover už beru za new adult klasiku. Četla jsem od ní zatím jen tři knihy, ale nedám na ně dopustit. Nikdy se nestalo, že by se mi některá nelíbila. Colleen to umí a doufám, že bude psát jako o závod aby bylo co číst. Ugly love přečkalo má očekávání a zařadilo se přední příčky mých nejoblíbenějších new adult knih.

Pevně věřím v to, že jste tuhle informaci už dávno slyšeli, a kdyby náhodou ne, tak vás snad potěší. Z Ugly love bude film. Opakuji film. Snad ještě nemáte infarkt. Ten dostanete až teď. Už je vybrán i herec, který si střihne našeho Milese a není to nikdo jiný, než Colleenin oblíbenec model a doslova mistr bojových umění Nick Bateman. Z celého srdce vám doporučuji sledovat jej na instagramu. Film se bude natáčet letos a tak to prostě musí rychle utéct!