Recenze: Figment | Pozor na hlavu a nejezte melouny

Název: Figment
Série: Mad in Wonderland #2
Autor: Cameron Jace
Datum vydání: 28. listopadu 2014
Počet stran: 262
Nakladatelství: CreateSpace

Po setkání s kočkou Šklíbou už jen těžko Alice Wonder rozezná realitu od fantazie. Ale když se po celém městě začnou nacházet useknuté dětské hlavy napěchované do melounů, je jasné, že se objevilo další monstrum z Říše divů a je ještě děsivější než Šklíba.

Alice společně s profesorem Caterpillarem musí vyřešit tajuplné hádanky dříve než budou ohroženy miliony lidských životů. Navíc se znovu na scéně objevuje Jack Diamond a Alice musí zjistit, kdo to ve skutečnosti je.
Insanity byla pro mě jednou z nejlepších knih, ke kterých jsem se v loňském roce dostala. Není se tak čemu divit, že jsem se ihned po dočtení pustila do pokračování, které mi znělo jako ještě větší švanda než kdy dříve. Opět se setkáváme s Alice Wonder, která poté, co zabila všechny své spolužáci, žije v Radcliffově ústavu pro choromyslné. Nyní na ní čeká vyřešení další záhady spojená s Lewisem Carrollem a jeho knihou Alenka v říši divů, které v tomto případě není pouhou fikcí.

"Villains make great business. Kids love it! Bad is the new cool."

Svým námětem mě dokázal Figment zaujmout ještě více, než Insanity. Vrah, který si libuje v publicitě a uřezané hlavy svých objetí skrývá do melounů či fotbalových míčů, mi zní dost dobře. Bylo to napínavé a já užila každičkou stránku. Nestačím se divit tomu, jak dokonale dokáže Cameron Jace kombinovat všemi známou knihu a současnost. Vše sedělo a tvořilo skvělý celek. Navíc kdy jindy se setkáte s proslulými postavami z Říše divů jakožto současnými zločinci? Troufám si říci, že nikde a na to autor vsadil a vyplatilo se.

Kniha mi ale přišla o něco méně vtipná, než Insanity. Zas tak moc to ale není znát. Připadalo mi jednoduše, že autor už nepřišel s tak vtipnými hláškami jako dřív. Jakoby si to nejlepší vypotřeboval v první knize a během psaní Figment už neměl téměř nic v rukávě. Přesto vše neztratil příběh svou jiskru jedinečnosti.

"You hate Disney?"
"What makes you think that? Jafar from Aladin is my hero."

Kromě pronásledování bláznivého vraha a snahy zjistit, zdali je Říše divů pravá, se příběh zaměřuje tentokrát na hlavní hrdinku Alice a její minulost. Teprve až nyní se dostává místa na objasnění toho, co se ve skutečnosti stalo s jejími spolužáky a jakou roli v tom Alice sehrála. Přestože autor neprozradil mnoho, získalo si to mou pozornost, a proto doufám, že toho odhalí víc v nadcházející  a závěrečné knize. A ano, i Jack Diamond přijde na řadu, protože to není jen tak obyčejný stalker. Je to celé trochu víc bláznivé než se zdá.

Zajímá-li vás samotná postava Lewise Carrolla. Ve Figment si přijdete na své. Zjistíte něco málo z jeho života, dozvíte se i to, co jste pravděpodobně ještě nevěděli (stejně jako já) a setkáte se dokonce s cestováním v čase. Ano, přijdou na řadu ta známá zrcadla. Obzvláště toto si získalo mou pozornost, protože cestování časem je něco, co nadevše zbožňuji.

"I don't feel like Dumbledore here."

Třetí závěrečná kniha měla vyjít teď v dubnu, ale pravděpodobně to bylo odložené. Tak či onak se letos (doufejme brzy) dočkáme další části jednoho skvělého příběhu, který vás doslova zanechá s otevřenou pusou.