Thrift books | Knihy z druhé ruky (a taky z USA)

Přibližně před měsícem jsem vám na Facebooku psala, že jsem se rozhodla vyzkoušet internetový obchod s použitými knihami v angličtině na styl better world books. Z názvu článku už víte, že se jmenuje Thrift books. Knihy dorazily a tak vám teď mohu popsat vše, co byste měli vědět, chcete-li stejně jako já získat skvělé knihy za skvělou cenu. 

Stejně jako Better world books patří Thrift books mezi e-shopy, na kterých si můžete zakoupit použité knihy, které někdo dál věnoval či ty, které byly vyřazené z knihoven po celých Spojených státech. Ty si pak za o něco výhodnější cenu můžete zakoupit právě vy.

Na rozdíl od BWB, zde poštovné platíte, ale! Poštovné za jeden kus stojí 4,99 dolarů, což není zrovna málo, ale to právě kompenzuje cena knih. Ty můžete najít už za tři dolary. Ve finále se celková cena od cen na BWB tolik neliší. Jedna kniha v hardbacku tak průměrně vyjde na deset dolarů, což je oproti původní ceně, které se často pohybuje kolem 20 dolarů, naprostá krása. Platit můžete opět stejně - kreditní kartou a paypalem. Navíc můžete někomu zakoupit i dárkové poukázky.

Co se týče doby dodání, tak ta je stejná - jeden měsíc. Pro příklad - obě knihy, které vám níže ukážu, jsem objednala 14. a 16. dubna. Dnes 12. května dorazily. Kupujete-li knihy pro někoho, raději je objednejte s velkým časovým předstihem. 

Výhoda - Všimla jsem si, že na Thrift books lze najít i novější tituly, které vyšly před nedávnem. To na BWB ne. Tam si musíte počkat několik dlouhých měsíců než knihu někdo dá k prodeji nebo než jí knihovna vyřadí z nabídky. 

Nevýhoda - Není to doslovná nevýhoda, ale zatímco BWB přispívá na charity a věnuje knihy těm, kteří je potřebují, na Thrift books nic takového není a ani nebude. Celá částka tak jde jen této společnosti,

Na zkoušku jsem si objednala dvě knihy Uninvited od Sophie Jordan a The shadow society od Marie Rutkoski. Pokud si pamatuji správně (a myslím, že ano) Uninvited měla být kniha z knihovny a The shadow society od nějakého čtenáře. Na to, že obě cestovaly z USA a to jen v igelitové obálce bez bublinek, dorazily v naprosto skvělém stavu. Troufám si říci, že v ještě lepším než z BWB. Ano, mají trochu naražené rohy a hřbet, ale která čtená kniha to nemá. The shadow society navíc dorazila s autorčiným podpisem. To je další výhoda použitých knih. Často opravdu mají autogram. Pro vaší představu jsem je nafotila a k tomu všechny znaky toho, že jsou použité.







Zaujalo vás Thrift books a chtěli byste tento e-shop vyzkoušet? Co takhle sleva? Pošlete mi nebo napiště do komentářů svůj e-mail a já vám pošlu slevu 15% na vaší první objednávku. 

Lucie

Knihomolka, studentka, milovnice kávy, seriálů a cestování.

Žádné komentáře:

Okomentovat