Recenze: Ice kissed | Trolové kam se podíváš

Autor: Amanda Hocking
Datum vydání: 5. května 2015
Počet stran: 288
Nakladatelství: St. Martin's Press
V majestátním křišťálovém paláci leží tajemství, které by mohlo zničit celé království.

Bryn Aven se nehodlá vzdát svého snu sloužit království jenž miluje. Je to sen, který jí přivádí na zcela nové místo a to do třpytivého královského paláce Skojare.

Království Skojare potřebuje ochranu před stejnými nepřáteli, kteří ohrožují i království Kaninů a Bryn je tou, kdo jim má pomoci. Pro poloviční Skorajskou dívku to je šance, jak se dozvědět více o svém dávno ztraceném odkazu. Zatímco na ní a její úkol dohlíží její šéf Ridley Dresden, jejich nepopíratelná, vzájemná přitažlivost nabírá na obrátkách a dosahuje zcela nového levelu. Ani jeden na to však není připraven.

A jak se společně ponořují hlouběji do světa Skoraje, začínají se rozplétat dlouho skrytá tajemství. Temná pravda o jejím milovaném Kaninském království se chystá vyjít na povrch, změní vše a ohrozí ty, které miluje.

Frostfire bylo velmi příjemným překvapením. Ačkoliv jsem autorčinu prvotní sérii stále nedočetla, takhle mi padla do oka mnohem víc. Ihned po dočtení jsem si tak předobjednala Ice kissed a netrpělivě na knihu čekala. Čekat jsem ale nemusela nijak dlouho, kniha vyšla už po třech měsících a několika dnech.

Tato trilogie je perfektní pro všechny příznivce klasických YA sérií jako je Vampýrská akademie. Právě s touto má mnohé společné. Tak trochu mi to celé přijde jako nenápadná předělávka této (mé velmi oblíbené série), ale musím uznat, že mi to nijak zvlášť nevadilo. To se ale nestává často. Autorčino psaní a samotný příběh si mě získal natolik, že mě všechny ty podobnosti přestaly zajímat a já se soustředila pouze na hlavní hrdinku a její příběh.

Svět, který Amanda Hocking vymyslela je jedním z nejlepších, se kterými jsem se setkala. Líbí se mi především to, že ačkoliv pro své „troly“ vytvořila tak trochu fantasy svět, vše se odehrává ve skutečném světe, skrytém v hlubokých lesích Kanady. To vše má ale i své proti. Samotná zápletka v knize nemá příliš prostoru. Autorka se zaměřila výhradně na vztahy. Zároveň nedošlo ani na pořádnou akci. Ba naopak, velkou část knihy zabíraly spíše nudnější, nezáživné pasáže, které jsem jen přelétla očima. To nejpodstatnější bylo stejně jako u Frostfire napěchované v posledních stránkách.

Bryn a Ridley. Tihle dva doslova vládnou této trilogii. Úplní novodobí Rose a Dimitri. Jejich vztah nevztah je neskutečně komplikovaný a zároveň zajímavý. Od dob Frostfire se událo mnoho věcí a tak se nedivím, že to mezi nimi bylo chvílemi velmi napjaté. Ne ale vždy. Překvapilo mě, že Ice kissed není vyloženě young adult kniha, ale taky new adult. Ano, asi už teď více, kam tím mířím. Za to dávám palec nahoru. Moc se mi tahle kombinace líbila a nebojte se, že by to působilo divně nebo to dokonce knihu kazilo. Bridley je nyní můj velmi oblíbený knižní pár a jsem neskutečně zvědavá, jak to celé ještě autorka zamotá.

Zatím se asi divíte, proč jsem vlastně knize dala pět hvězdiček, když jsem již zmínila několik mínusů. Já si však nemůžu pomoci. Tahle série je moje nové guilty pleasure a přes různé nedokonalosti mi přirostla k srdci. Navíc ten závěr! Takový jsem rozhodně nečekala. Třetí závěrečný díl Crystal kingdom bude jistě plný akce, napětí a překvapení. Ani nedokáži říct, jak moc se na knihu těším. Navíc vychází už v srpnu, což je doslova za chvilku.