Recenze: Obsidian | Mimozemšťan od vedle

Série: Lux #1
Autor: Jennifer L. Armentrout
Datum vydání: 8. května 2012
Počet stran: 335
Nakladatelství: Entangled teen

Začátky stojí za houby.

Když jsme se těsně před mým poslední ročníkem na střední přestěhovali do Západní Virginie, přineslo mi to špatné připojení k internetu a obrovskou spoustu nudy.... a následně jsem zahlédla svého nového vysokého a přitažlivého souseda s děsivě zelenýma očima.

Pak ale promluvil.

Daemon je arogantní, k vzteku protivný a nejraději bych ho něčím praštila. Nemáme se vůbec v oblibě. Totálně. Ale když mě vzápětí napadne neznámý cizinec, čas se doslova zastaví a ... no, něco nečekaného se stane.

Sexy mimozemšťan od vedle si mě svou záchranou označí.

Slyšeli jste mě moc dobře. Mimozemšťani. Ukazuje se, že Daemon a jeho sestra mají rovnou celou galaxii nepřátel, kteří chtějí získat jejich zvláštní schopnosti a právě Daemonův dotek mě teď doslova rozsvítil jako vánoční stromeček. Jediný způsob, jak z toho vyváznu živá je takový, že se bude Daemon držet v mé blízkosti do té doby, než má mimozeměťanská značka nezmizí.

No, pokud ho nejdříve nezabiji.
Obsidianu jsem se zprvu vyhýbala. Neznělo to jako něco, co by mě bavilo. Mimozemšťané v YA knihách se mi jednoduše nezdají jako trefa do černého. Navíc jsem ze všech stran slýchala a četla nepříliš pěkné věci o samotné autorce. Pak se mi ale kniha dostala do rukou a já si řekla, že by to nemuselo být zas tak zvláštní a divné.

Hned v úvodu mě překvapilo, jak je příběh lehoučce napsaný. Nic složitého, naopak úplně jednoduchá angličtina vhodná i pro začátečníky. Jennifer je velmi dobrá vypravěčka skvěle mísící akci s vtipem. Perfektní kombinace. S ničím se nepárala a zcela vypustila zbytečně květnaté popisy.

Nečekejte žádný zbrusu nový příběh. Opět se setkáte s již klasickým scénářem – dívka se přestěhuje, nelíbí se jí tam, pak se s někým seznámí a ten někdo má velké tajemství. Aneb námět milionu dalších knih. Zprvu jsem se toho bála. Nechtěla jsem zase něco identického s jinou knihou. Obsidian mě ale dost bavil a hlavně překvapil. Zase si pro jednou říkám, proč já vlastně tuhle knihu tak dlouho odmítala. Ve finále jde o svěží a vtipnou knihu, která za to stojí.

Tím úplně nejlepším jsou samotní mimozemšťani. Rozhodně ne žádné příšerky ala E. T. Tihle mimozemšťani jsou schopni na sebe vzít podobu člověka a žít tak zcela nenápadně mezi lidmi. Navíc jejich skutečná podoba, schopnosti a samotná historie je na jedničku. Autorka si se vším pořádně vyhrála. O takovýchto mimozemšťanech by mi vůbec nevadilo ještě někde jinde číst. Povedené, originální, jedinečné.

Maličký problém jsem však měla postavami. Hlavní hrdinka Katy byla skvělá. Jeniffer L. Armentrout ale chtěla d příběhu zahrnout knihy a blogy a tak z Katy udělala blogerku. No já nevím, ale vůbec mi to k příběhu nesedělo. Kdyby se jednalo o klasickou contemporary, tak proč ne, ale u paranormálního příběhu to podle mě nedělalo dobrotu. Na druhou stranu jde jen o maličkost. Přišlo i na chvíle, kdy mi Katy svým chováním připadala jak naivní patnáctileté holčička. Pravda, byla jen o pár let starší, ale jistě mi rozumíte.

Daemon Black. Nejen, že jsem si vždy představila Damona z The Vampire Diaries, ale i on mě dosti iritoval. Autorka se ho snažila vykreslit jako klasického nedostupného a protivného bad boye, který takový ve skutečnosti není. Dobře, opravdu až takový nebyl, ale jeho nepříjemné a arogantní chování se mi prostě nelíbilo. Opět chápu, že touto fází musel projít, ale fakt to nešlo jinak? Pro tentokrát jsem si hlavního hrdinu neoblíbila a nevím, zdali se to v dalších dílech série zlepší.

Odmyslím-li si od příběhu postavy = paráda! Vezmu-li v potaz i postavy = vidím trochu slabší, ale přesto dosti čtivý a zajímavý příběh. Nakonec jsem ráda, že jsem si příběh přečetla. Tak nějak mi to přijde jako ideální letní čtení – krátké a milé. Brzy se také chystám pustit do pokračování s názvem Onyx a snad budu opět spokojená.