Alenka v říši young adult knih

7/22/2015

Lewis Carroll by se jistě divil, kolik knih vzniklo podlé té jeho. Nad některými by jistě i protáčel oči. Navíc ani on sám určitě nečekal, že se právě jeho dvě knihy stanou doslova nesmrtelnými. Ačkoliv jsem Alenku v říši divů ani pokračování Alenčina dobrodružství v říši divů a za zrcadlem nečetla (ale, chtěla bych!), mám za sebou už několik knih, které se tímto příběhem inspirovali. Pokud máte zrovna Alenku v říši divů v oblibě nebo vás jen tento námět láká, mrkněte na tyhle knihy. Některé rozhodně stojí za to. 
  

Série Mad in Wonderland od Camerona Jace byla mým prvním převyprávěním Alenky v říši divů a rozhodně jsem si nemohla vybrat lépe. Autor přišel s naprosto skvělým námětem, kdy postavy z říše divů nyní žijí v našem světě a jsou veřejnosti známi jako vrazi a jiný zločinci. Ukrývají se však i na mnohem důležitějších pozicích. Třeba ve vládě. Přestože je hlavní hrdinka Alice Wonder zavřená v ústavě pro choromyslné, aktivně se podílí na řešení zločinů páchanými právě monstry z říše divů. Je to akční, jiné a opravdu vtipné. 

Insanity recenze (Mad in Wonderland #1), Figment recenze (#2)

Na The collector's society od Heather Lyons jsem narazila teprve nedávno a včera jí dočetla. Ještě teď jsem ohromená. Ani nevím, jestli to je vlastně YA kniha, hlavní hrdince je totiž 25. Takže jde vlastně o YA příběh s NA postavami. Nejprve jsem si myslela, že zde půjde jenom o motiv knihy Alenka v říši divů, ale příběh pojí hned několik velmi známých knih. The collector's society je společnost, která je schopna cestovat do knižních světů a právě Alice je jejich nejnovějším pracovníkem.

Sice nejsem velký fanda série Šepotání od A. G. Howard, kterou začalo vydávat CooBoo, ale zmínit ho je třeba. Námět knihy a vykreslení říše divů se mi moc líbilo. Postavy už moc ne. Popravdě vůbec. Šepotání má ale mnoho věrných fandů, takže vás šálek kávy to třeba bude. 

Co je ještě inspirované Alenkou?
  
  

A co vy a převyprávění klasických příběhů? Máte je rádi?

You Might Also Like

0 komentářů