Co jako čtenář a bloger nesnáším

7/28/2015


Neberte mě zase tak vážně. Samozřejmě, že nejde o žádné vážně věci. Jen o něco, co mě dokáže naštvat nebo napěnit. Za těch šest let jako čtenář (ano čtu tak krátkou dobu) a čtyři roky jako bloger se takovýchto, mnohdy protivných věcí, objevilo celkem dost. Zamyslela jsem se tak na těmi nejfrekventovanější. Schválně, jestli se v něčem se mnou shodnete. 

1. "O čem ta kniha je?" - Tahle naprosto obyčejná otázka mě vždy dostane. Já vám nevím, ale naprosto nesnáším, když se mě někdo zeptá na to, o čem kniha. Když už totiž vysvětlím děj, tak to druhá osoba nepochopí a tak začne záplava otázky "proč". Já se pak ptám taky: "Bože, za co?"

2. "To by se ti nelíbilo" - Dobře, když myslíte, ale pokud dovolíte, raději na to, jestli se mi kniha bude líbit nebo ne, přijdu sama. A co když se mi to nakonec bude líbit? Ha! Grrrr...

3. "Jé, kde jsi našla to a jak jsi udělat tohle?" - Tohle se tedy může týkat čehokoliv. Knih, oblečení, různých věcí, aplikací na web/blog, html. Mám na to takovýhle názor - ráda komukoliv s radostí poradím a pomůžu, ale když se mě někdo zeptá na naprosto banální věc, tak končím. Ehm, víte, co je google? Umíte psát? www.usethefuckinggoogle.com. Dřív, když, jsem například sledovala seriály s českými titulky, mě udivovalo, jak tolik lidí psalo: "Kde stáhnu titulky k tomu a tomu dílu?" Opět, použijte gooooooogle. 

Já sama jsem se všechno s blogem a i s jinými věcmi naučila sama. Naučila jsem se používat EN stránky i v době, kdy jsem anglicky absolutně neuměla. Vše jsem si vygooglila. I html jsem se trochu naučila sama z netu bez ničí pomoci. Tímhle nechci nikoho z vás urazit, pokud se tak stalo, tak se omlouvám. Jen vyjadřuji to, co si myslím.

4. "Ty tak často čteš? Ty jsi blázen." - Proč si někteří lidé stále myslí, že ti, kteří čtou opravdu hodně knih, jsou divní? To, že čtu neznamená, že jsem pořád jen doma, že nemám přátele ani že jsem úplný nerd. Ba naopak. Díky čtení a knihám jsem potkala snad nejvíc lidí a z nich jsou teď mí nejlepší přátelé.

5. "Ty jen sedíš celý den u počítače!" - No jasně, já přeci trávím celou dobu na facebooku a hraji počítačové hry. Bla, bla, bla. Ono psaní článků, recenzí, pracování na vzhledu blogu/webu nebo spravování sociálních síti zabere opravdu dost času a myslím, že je to dobře strávený čas. Mezi psaním recenzí a hraním nesmyslných her je sakra rozdíl. 

Tak tohle je prvních pět věcí, které mě napadly a které mě vážně štvou. Co štve vás?

You Might Also Like

2 komentářů

  1. Za tento článek tleskám....vím o pár lidech, kteří by si ho měli přečíst.
    I když jsem člověk ochotný a ráda všem poradím, některé lidi prostě google nenaučíš používat....

    OdpovědětVymazat
  2. Tak nějak prokrastinuju a proklikala jsem se k tomuhle článku :D A děsně mě pobavila hned první věc, kterou zmiňuješ. Mě to taky vytáčí!
    A úplně nejvíc to nechápu, když třeba na FB CooBoo sdílíme, že chystáme nějakou knihu, nebo ukazujeme obálku, případně už knížku hotovou. A skoro vždycky se najde někdo, kdo pod to do komentáře napíše: "A o čem to je?" Přitom VŽDYCKY součástí toho příspěvku je odkaz buď na web nebo na Goodreads, kde je anotace... jako, seriously?! :D K tomu se vztahuje taky trochu tvůj bod 3. Když už neumím kliknout na odkaz, tak ehm, Google?

    OdpovědětVymazat