Recenze: Hotel Ruby | Co se v Ruby roku 1862 stalo?

7/17/2015

Název: Hotel Ruby
Série: Samostatná kniha
Autor: Suzanne Young
Datum vydání: 3. listopadu 2015
Datum vydání v ČR: Nechystá se
Počet stran: 288
Nakladatelství: Simon Pulse

Když Audrey Casella přijíždí do Grand hotelu Ruby, je za tuto nečekanou zajížďku vděčná. Jen pár měsíců od smrti její matky je s Bratrem Danielem odkázaná žít se svou babičkou, která je pro Audrey i Daniela naprosto cizí. Jejich otec se topí v žalu a nedovede se o ně postarat.

Audrey a její rodina se chystá v hotelu přečkat jednu noc, ale život v Ruby je doslova opojný. Svůj pobyt tak prodlužují a hned na to se Audrey naskytuje nespočet rozptýlení včetně přitažlivého hotelového hosta Eliase. Nicméně hotel se ukazuje být velmi zvláštní. Večerní události v tanečním sále vyžadují pozvánku a Audrey je očividně jediná, kdo jí neobdržel. Namísto toho se připojuje k hotelovému personálu a zjišťuje něco málo z temné minulosti hotelu Ruby.

Čím víc se toho dozvídá o lidech, které v Ruby potkala, tím víc její zvědavost roste. Nachází se však v rozpolcené situaci. Na jedné straně stojí nepěkná minulost zaviněna ztrátou matky, na druhé příslib budoucnosti plné štěstí a mezitím život na místě, které je ve skutečnosti něco zcela jiného.

Vítejte v Ruby. 
Existují knihy, ze kterých má čtenář větší zážitek, pokud si nejprve nepřečte anotaci. Hotel Ruby je jednou z nich. Netušila jsem o čem kniha je ani jaký to je žánr (young adult sice ano, ale nic víc). Ačkoliv jsem tak nevěděla do čeho jsem pouštím, stálo to za to.

Hotel Ruby víceméně začíná jako contemporary příběh dívky jménem Audrey, která nemá jinou možnost než se přestěhovat ke své prakticky cizí babičce a pak taky přichází menší love story. Na tom by nebylo nic zvláštního, kdyby kniha vůbec nebyla contemporary.

Suzanne Young si na své knize doslova vyhrála. Samotnou myšlenku příběhu totiž jen tak někdo neodhalí, a když už ano, tak až k samému konci. Přestože téměř nevíte, na čem jste a co se děje, má tato kniha tu sílu vás doslova pohltit. Hotel Ruby se mi tak velmi líbil i v začátku, kdy se vlastně téměř nic nedělo. Na nějakou velkou nudu ale rozhodně není místo. Jedná se o zcela samostatnou knihu a tak vše, co by jinak bylo roztažené do několika knih série, je zde v jednom.

Stejně jako hlavní hrdinka jsem byla lehce zmatená a snažila se tak odhalit pravdu skrývající se za tímto tajuplným hotelem. Tajemná historie, prapodivný personál, pozvánky na zvláštní hotelové události. Skoro jako kdyby tam i strašilo. To bych nebyla já, aby mě něco takového nezaujalo. Co se vlastně v Ruby kdysi stalo?

 Čím víc jsem ale četla, o to víc jsem knihu nemohla dostat z ruky. A jak postupem začala Audrey odhalovat jeden střípek za druhým a následně získala představu o tom, co je tento hotel vlastně zač, já zjistila to, že čtu pravděpodobně to nejskvělejší standalone knihu, která se mi zatím letos dostala do rukou.

Parádní postavy, love story držené na minimu, tajuplný hotel a nekonečné množství tajemství. To vše tvoří knihu, která začala jako takový nenápadný young adult příběh a skončil tak trochu jako mysteriózní horror. Ale nebojte, není to horor, jen se to opravdu těžce popisuje nebo jen k něčemu přirovnává. Tak či onak, pokud po této knize sáhnete, nebudete litovat. Hotel Ruby vás překvapí a upoutá tak moc, že jeho bránu jen tak neopustíte. Ale pozor, aby nebylo příliš pozdě.

Děkuji serveru netgalley.com za recenzní e-knihu.

You Might Also Like

0 komentářů