Edward a Bella (ne)jsou pasé


Vzpomínám si tak, jak mě před sedmi lety přemluvila kamarádka k tomu, abych s ní šla na horor Stmívání. Nechtělo se mi. Vůbec. Horory nemám ráda. Nakonec jsem však souhlasila a celkem se děsila toho, kolik nocí po shlédnutí filmu nezamhouřím oči. Nevím, který intelektuál usoudil, že je Stmívání horor, ale ve finále se mi to zalíbilo. Ještě ten večer po filmu jsem začala shánět knihy.

Nepočítám-li svou úplně první přečtenou knihu Pýchu a předsudek, tak je to právě série Stmívání, která odstartovala mojí "čtecí část života". Každý díl jsem četla minimálně čtyřikrát. Filmy viděla nespočetněkrát v kině. Celé jsem to neskutečně milovala, ale před ostatními si z filmů dělala stejně jako oni srandu. Do té doby se moc filmy s upíry a podobně zas tolik neřešily, takže zcela chápu, proč se Stmívání stalo takovým hitem. Troufám si říct, že jde o převratnou sérii filmů, díky které se začalo točit mnohem více snímků na základě YA knih. 

Je to už deset let, co vyšlo Stmívání a za sebe můžu říct, že bych si sérii klidně přečetla znovu. Někdo si může říct: "Ježiš, to snad ne", ale já myslím, že filmy tyhle čtyři knihy celkem zkazily. Nikdo si už nedokáže představit Stmívání bez tváří herců. Kdyby nebylo filmů, knihy by nemusely být tolik haněny (uznávám, celé Stmívání zas takové bájo není, ale čte se dobře), ale zase na druhou stranu, kdyby nebylo filmů, tak by možná nebylo tolik knižních zfilmování a někdo jako já by třeba ani nezačal číst. 

Co mě dnes velmi rozesmálo, je fakt, že na počest desátého výročí od vydání knihy, Stephenie Meyer napsala novou knihu. Ona ale není až tak nová. Sleduje příběh Beau Swana, který se přistěhuje do malého městečka Forks a potká tajemnou upírku Edythe Cullen. Stephenie si asi něco šlehla, protože netuším, jak jí něco takového mohlo napadnout. Ještě pořád se tomu musím smát. Tak či onak si to rozhodně nepřečtu. Příjde mi to naprosto mimo a dosti praštěné. Kniha/povídka (úplně netuším, co to má být) je k nalezení ve speciálním vydání stmívání

Zdroj úvodní ilustrace Fanpop.com

Lucie

Knihomolka, studentka, milovnice kávy, seriálů a cestování.

12 komentářů:

  1. Já mám Stmívání velmi ráda. Dříve jsem tedy viděla filmy, než jsem se pustila do čtení celé ságy. Rozhodně knihy nepatří mezi mé nejoblíbenější, však i přesto jsem si čtení moc užila a ke knihám se velmi ráda vracím.
    Však slyším poprvé, že by autorka měla vydat něco podobného. Rovněž mi to přijde jako šílený nápad, který mě vůbec neláká.

    http://milujemekihy.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta zpráva se objevila teprve dnes a teď koluje všude. :)

      Vymazat
  2. Nééé, cokoliv, jen to ne! Když má chuť psát, má dokončit to slíbené pokračování Hostitele (i když pokračování tady není tak úplně potřeba, potěšilo by), nebo... co já vím! Cokoliv, cokoliv, i Půlnoční slunce by bylo lepší! Ach jo... A to Stmívání přitom miluju...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já sice hostitele nečetla, ale udivuje mě, že ještě nenapsala pokračování. Trvá jí to vážně dlouho. Holt ždímá peníze z čeho se dá a Twilight stále vydělává nejvíce. ;) :D

      Vymazat
  3. Súmrak pre mňa vždy bude niečo špeciálne pre tento istý dôvod: začalo moju čítaciu mániu. A myslím, že takýchto prípadov by sa našla kopa. Tiež som sériu prečítala veľa krát. Z filmov som videla jeden/dva a aj tie mi to dokázali pokaziť aj keď majú ako istá verzia príbehu svoje čaro. Aj keď to na mojom terajšom rebríčku nemá až tak vysoké hodnotenie, Súmrak bol aj bude re mňa niečo špeciálne.

    OdpovědětVymazat
  4. Priznavam, ze se mi knihy libily, krome treti, ta me nebavila, ale ctvrta byla pecka. Filmy mam take rada a nemyslim, ze knihy zkazily, alespon me ne. Opet se mi ale treti nelibil, ale posledni je super.
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
  5. Mám ráda Stmívání - jojo. Ale jenom knižní verzi, kde mi ta její "romantická slátanost" vůbec nevadí. :D Za to filmy se mi velmi, ale velmi protiví, ačkoli tomu není nedávno, kdy jsem z nich byla uchvácená. :D Rozhodně tedy u mě se Stmíváním (filmem) nezabodujete. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, v knihách mi to nevadilo, ale v případě filmů to bylo někdy dosti přehnané. Hlavně BD první část. U té jsem se musela pořád smát. ;)

      Vymazat
  6. Já taky kdysi Twilight žrala, pamatuju si, jak jsme si to s holkama půjčovaly a chodily na filmy do kina, byly jsme úplně zblázněné :DD Teď se mi to až tak nelíbí, kolikrát dělám až moc nemístné vtipy :D Ale ten nápad prohodit pohlaví, tohleto... :D To změní i Emmettu, Jasperku, Alana a Rosea? :D Určitě se na to mrknu, chci to vidět :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teda netuším, jestli změnila i ostatní postavy, ale bylo by to ještě vtipnější. Emmetta. :D :D Dear God. :D

      Vymazat
    2. na Amazonu píšou, že změnila

      Vymazat
  7. U knížek jsem se skvěle nasmála, protože některé momenty se opravdu nedaly brát vážně. Viděla jsem tam kontext a podtext, který možná nikdy neexistovala, ale pamatuji se, že jsem si s těch postav a jejich jednání nemohla přestat dělat srandu. A ne kvůli filmu, ale postavám samostným.
    Plusem těch knížek byla určitě neskutečná čtivost, takže jsem ty knížky přečetla pomalu na jeden zátah. Možná si to z nostalgie přečtu znovu, když už mají to výročí :D Nebo se možná pustím do Hostitele....

    OdpovědětVymazat