Recenze: Circus

Je tahle kniha natolik bláznivá nebo to jsem já, kdo je tady blázen? Tuhle otázku si budete klást už od prvního dílu, nicméně u Circusu snad nejvíce. Insanity i Figment, první a druhý díl, jsem vám tu již dávno vychválila a tak už ani nevím, co vám vlastně o třetím díle Circus říci. Snad jen to, že tenhle naprosto fenomenální díl překonal své dva předešlé.

Čemu Alice Wonder a Carter Pillar tentokrát čelí? Na scénu konečně přichází Kloboučník se svým jedinečným cirkusovým představením. Jenže ouha. Ztratil se mu králík a ten králík má čirou náhodou v břiše bombu. Celá Anglie je tak na nohou. Bomba může kdykoliv vybuchnout. Radost z toho má britská královna alias Srdcová královna, která nestojí o nic jiného, než zničit celé lidstvo a vládnout světu.
“Sometimes, when we’re fixated on reaching the end, we miss the important things along the way.”
Circus je beze sporu mým nejoblíbenějším dílem. Je sice celkem krátký, nicméně obsahově naprosto dostačující. Sama jsem se nestačila divit, co všechno se v knize nacházelo. Cameron Jace se tentokrát zaměřil více na samotná monstra z říše divů a na to, proč v našem světě páchají tolik zla. Na to, co stojí za jejich jednáním. Tak trochu jsem je začala mít raději. Na knize je vlastně skvělé i to, že žádná záporná postava není úplně záporná a naopak žádný hrdina není úplně hrdina. To, kdo je vlastně ten špatný a dobrý, se velmi často mění.

Tentokrát máme také možnost zjistit něco víc o Alice, její minulosti a rodině. Tohle mě už od první knihy velmi zajímá.  Autor si však v tomhle ohledu se čtenáři hraje na babu. Stále toho nevíme příliš. Celou pravdu odhaluje opravdu velmi pomalu a i přesto vše doufám, že se brzy vše dozvíme. Jedna informace se však konečně odhalila a to, zdali je Alice pravá Alice z říše divů či ne. Co myslíte? Jo, a také se tam objevuje nový kluk. Ale jen na chvilku.

"I killed my last boyfriend." I am not lying.
"So cute." The boy doesn't give up. "I don't mind If you kill me."

U Circusu mě velmi bavila akce a dobrodružství, hledání králíka s bombou a králičí nory. Nevím, jak to Cameron Jace dělá, že z jedné knihy dokáže vytvořit něco tak dokonale promyšleného, čtivého a vtipného. Série Mad in wonderland je moje srdcová záležitost a doufám, že si jí přečte co nejvíce z vás. Jen do toho!

Název: Circus
Série: Mad in Wonderland
Autor: Cameron Jace