Recenze: Shadows on snow

10/30/2015

Všichni známe příběh o Sněhurce. O tom není pochyb. Dopřejme ale tomuto příběhu trochu novodobého "twilight efektu" a zcela prohoďme pohlaví hlavních postav. Co vznikne? Překvapivě skvělá podívaná. Shadows on snow je jako dělané pro všechny příznivce pohádek i jejich převyprávění. A přiznejme si, kdo v příbězích, které můžeme vyprávět zpaměti, neuvítá trochu originality a něco nového.

Princ Leopold se těžce vyrovnává s tím, že krátce po otcově smrti se jeho matka znovu vdává. Tentokrát však za muže, kterému jde pouze o moc. A jak tomu tak bývá, Leopold mu stojí v cestě. Před jistou smrtí ho zachraňuje někdo, od koho by to opravdu nečekal. Mladá dívka a ne tak ledajaká. Rae je totiž princezna.

Takže Místo princezny tu máme prince, z prince je princezna, ze sedmi trpaslíků vzniklo sedm sester a ze zlé macechy ještě horšího nevlastní otec. K tomu přidejte ještě magii a válku. Nejprve jsem si nebyla jistá, zdali tento krok bude trefa do černého. Nemluvě ani o tom, jak jsem byla na prvních stránkách zmatena. Ono, když na sebe Rae umí vzít podobu jiného člověka, v tomhle případě mladíka pracujícího ve stájích, a básní o princovi, tak to zní opravdu zvláštně. To ale netrvalo dlouho. Během velmi krátké doby jsem příběhu doslova propadla.

Propadla jsem především samotnému princovi Leopoldovi. Líbilo se mi na něm, že nebyl tím klasickým princem v blyštivém brnění. Ani zdaleka. Bojovat neuměl, byl nemotorný, o magii nevěděl nic a Rae ho musela nejednou zachraňovat. Působilo to tak nějak roztomile.

Stejně jako dystopie jsou převyprávění pohádek a jiných všeobecně známých příběhu doslova hitem. O to je větší škoda, že je Shadows on snow spíše neznámá self-published kniha, o které ví opravdu minimum lidí. Během posledních let jsem podobných knih přečetla opravdu hodně a tuhle mohu bez výčitek označit za jednu z těch nejlepších. Všechny změny, které v příběhu autorka učinila, byly skvělé a trefné. Neměla jsem téměř jedinou výčitku.

Téměř. Jednu totiž mám. Vše bylo na můj vkus až zbytečně uspěchané. Jak hlavní dějová linka, tak i ta romantická část příběhu. Vůbec nepůsobilo přirozeně, když se Rae a Leo do určité chvíli neměli rádi a pak najednou puf a bylo to. Vůbec bych ti proto nestěžovala, kdyby Starla Huchton dopřála knize dobrých sto stan navíc. Přesto vše, ale rozhodně dávám palec nahoru. Úplně mám teď chuť si knihu přečíst zcela znova.

Název: Shadows on snow
Série: Flipped fairy tales #1
Autor: Starla Huchton