Recenze: To je život

10/05/2015


Přestože je Dan Rhodes světově známý a velmi oblíbený autor, já se s ním seznámila až prostřednictvím této knihy, která zní jako perfektní, vtipné a jednoduché čtení. Už z anotace mi bylo jasné, že To je život budě něco opravdu jiného, než co obvykle čtu. S tak bláznivě ztřeštěnou knihou jsem se opravdu ještě nesetkala a snad už nikdy nesetkám.

A s tou ztřeštěností vůbec nepřeháním. Kde jinde dostanete na hlídání dítě, po kterém jste hodili kamenem a později jej postřelili? Kde jinde se zamilujete jen na základě fotky? A co třeba shlédnout představení, kde umělec vykonává před davem lidí svou potřebu? Odpovím za vás. Jen v téhle knize.

Zprvu jsem si nebyla jistá, zdali jsem se pustila do něčeho, co ve mě vyvolá nějaký dojem. Přeci jen klasickou beletrii tak často nečtu a rozhodně ne takhle bláznivé příběhy. Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že je potřeba dát knize šanci a nechat jí se trochu rozvinout. První stránky nemusí být pro každého to pravé ořechové, ale postupem času se situace lepší. Rozhodně tomu napomáhá autorům jednoduchý a příjemný styl podání děje. I když jsem tak zprvu příliš nadšená nebyla, tak mě zaujala především čtivost téhle knihy. Ta mě u příběhu držela a nedovolila mi knihu odložit. Jednoduše mě zajímalo, co ještě se může už v tak dost šíleném příběhu stát.

Mojí nejoblíbenější částí celé knihy byly chvíle, kdy se jednotlivé příběhy začaly protínat. Moc se mi líbilo, že všichni, ať už Aurélie, Sylvie, profesor Papavoine nebo umělec La Machine - zcela odlišní lidé, měli něco společného a jejich cesty se nakonec zkřížily. Jednotlivé, ačkoliv místy absurdní, osudy velkého množství postav této knihy donutí čtenáře zamyslet se nad životem, nad jeho smyslem a pointou. Mnohdy i ty největší bláznivosti mohou v našem životě sehrát podstatnou roli. 

Nic podobné jsem dosavad nečetla a i když knihu nevidím jako až takový hit, tak jí ale rozhodně musím doporučit. Hledáte-li jednoduché a oddechové čtení, u kterého se opravdu zasmějete, tak v tom případě je To je život naprosto ideální.


Název: To je život
Série: Samostatná knihaAutor: Dan Rhodes
Překlad: Jana Jašová
Datum vydání: Září 2015
Počet stran: 392
Nakladatelství: Leda




Za recenzní výtisk velice děkuji nakladatelství Leda.
Zdroj úvodní ilustrace www.dermotflynn.com
Zdroj 3D obálky www.leda.cz 

You Might Also Like

2 komentářů

  1. S tou trhlostí naprosto souhlasím :D Je to bláznivá kniha, na kterou rozhodně jen tak nezapomenu.
    Skvělá recenze!

    OdpovědětVymazat