Studium na VOŠE


Články o tom, jak jsem začala číst, co číst, co nemám ráda, nejoblíbenější série nebo třeba takový o mých nejoblíbenějších postavách, jsem již dávno napsala. Podobných článků spojených s knižní/čtecí tematikou byste u mě našli opravdu dost. Delší dobu však uvažuji nad články, ve kterých bych vám pověděla o sobě - co studuji, kde pracuji a co dělám ve volném čase. Nyní nadešel čas na to, se do něj pustit.

Pokud čekáte, že jakožto vášnivý čtenář studuji něco literárně zaměřené, tak jste vedle. Nestuduji literaturu, bohemistiku ani knihovnictví. Nechodím ani na vysokou školu. Jsem holt jeden z těch lidí, kteří v dopise nalezli "....se nepřijímá". Dvakrát. Prošla jsem si potom obdobím, kdy jsem se za to styděla a myslela si, že jsem prostě úplný blbec. Ono být prakticky jediná mezi kamarády, kdo se na VŠ nedostal, není v první chvíli úplně příjemné. Ale co se dá dělat. Rozhodla jsem se jít vyšší odbornou školu. 

Mou jasnou volbou byla Vyšší odborná škola ekonomická v Karlíně. Za tuhle volbu jsem moc neskutečně ráda. Studuji obor firemní ekonomika (aktuálně druhým rokem) a velmi mě to baví. V prvním roce jsem se sice musela poprat i s matematikou, se kterou se opravdu nekamarádím a nikdy nebudu, ale na druhou stranu jsem měla i plno zajímavých předmětů - ekonomie, účetnictví, management, právo, světové hospodářství a další. Ihned mi bylo jasné, že to byl správný krok. Nepřijetí na VŠ už mi ani nevadí. 

Navíc jsem zjistila, že bych anglistiku a amerikanistiku a překladatelství, na které jsem se na FF UK hlásila, studovat nemohla. Uvědomila jsem si, že rozebírat jazyk, učit se ty šílené názvy, terminologii a jiné věci, kterým bych určitě nikdy nerozuměla, není nic pro mě. Dlouho bych tam zajisté nevydržela. Naopak ekonomické věci mi sednou mnohem víc a hlavně mě i baví. 

Druhý ročník studia mám spojený s praxí, na kterou se neskutečně těším a zároveň se jí i trochu bojím. Za chvíli si tak dám téměř tříměsíční pauzu od školy. S druhým ročníkem se mi kompletně změnily předměty. Takové příjemné oživení. Mám teď třeba logistiku, marketing, ekonomiku firmy nebo finanční strategie. Vše navíc v angličtině, takže je to trochu záhul. Učitelé jsou ale parádní, třída ujde (až na pár jedinců), ale co bych chtěla. V celém ročníku nás je celkem deset a pravděpodobně devět už velmi brzo. 

A jaké mám plány po téhle škole? Ráda bych si doděla na nějaké VŠ jeden rok na bakaláře. Jsem ráda, že tahle možnost existuje. Nevím, jestli by se mi chtělo jít do celých tří let. Dodělat si jen jeden rok mi přijde vážně dobré. Sice se toho titulu bakalář dočkám později než mí kamarádi, ale hlavně, že ho budu mít. Doufám! Držte mi, prosím, palce. 

Zdroj úvodní fotografie tumblr.com

Lucie

Knihomolka, studentka, milovnice kávy, seriálů a cestování.

4 komentáře:

  1. Když tě to baví, je to jedině dobře :) Kéž bych já věděla, co jednou budu studovat, fakt nemám nejmenší tušení.. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neboj, ani já netušila, co studovat. Kam jít na střední, kam po střední a tak. Snad nikdo nemá tak jasné vize. :)

      Vymazat
  2. Hlavná vec je, že ťa to baví, to je prvý krok k úspechu. A vôbec sa nemáš za čo hanbiť. Prajem ti veľa šťastia :)

    http://lamodaeanarchia.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  3. Někdy se neštěstí ve štěstí obrátí. Důležitá je spokojenost :) Věřím, že se ti tentokrát podaří se na tu výšku dostat a co je hlavní se tam udržet!

    Já mám stejný problém jako Eliz a spousta dalších mých vrstevníků... kam mě vítr zavane to opravdu netuším :D

    OdpovědětVymazat