Vesrmírný pirát Mark Watney


Včera k večeru jsem zašla na  promítání filmu Marťan. Nějak jsem tomu prostě nemohla odolat. Vezmu to ale hezky po pořádku. Filmy odehrávající se ve vesmíru nijak nevyhledávám. Gravity se mi nelíbilo a na Interstellar raději ani nešla. Takový film mě vůbec nelákal. Stejně bych viděla i s Marťanem, kdybych nevěděla, že jde o film natočený podle knihy a že v něm hraje Matt Damon. Knihu jsem sice nečetla, ale nevadí. O to větší překvapení pro mě film byl. 

Už po první scéně jsem měla jasno. Tenhle film se mi bude líbit. Marťan se vyhnul zbytečně dlouhému a nudnému úvodu. Místo toho se tvůrci rovnou pustili do akce. Bouře na Marsu totiž není nic, na co byste koukali z okna zabalení v dece a s čajem v ruce. Chudák Mark ten den nemá štěstí a zůstává zcela sám na červené planetě s téměř nulovou šancí dostat se zpět domů. 

První, co mě naprosto uchvátilo, byly kulisy. Myslím, že tenhle filmový Mars se opravdu povedl a byl krásný. Bylo na co koukat. Na druhou stranu mě zarážela tak velká gravitace. V tomhle se sice nevyznám, takže nemůžu soudit, ale trochu mi to nesedělo. Zbytek filmu byl skvělý. Jen to, představit si, čím vším si Watney musel procházet, je neskutečné. Pěstovat brambory, vytvářet si vodu nebo ujet tři a půl tisíce kilometrů dlouho trasu a to vše na Marsu je něco nepředstavitelné. Proto mě film ohromně bavil. Nemohla jsem se dočkat s čím dalším Mark přijde. 

Přiznejme si ale to, že většina z nás by na takovém místě nepřežila ani pár dní. Pokud tedy nejste ten nejbožejší botanik na světě v podání Matta Damona. Bez něj by tenhle film nebyl takový trhák. Za zmínku stojí i parádní vtipy. Kromě snahy o přežití tak Watney sem tam hází opravdu skvělé vtipy, které mě dostaly. 

Jako jediné mínus vidím to, že divák od začátku ví, jak Marťan skončí. Není to ten typ filmu, kde by se na scéně objevily velké zvraty nebo nějak překvapivé momenty. Vše mi bylo zcela jasné i bez toho, abych četla knihu. Tu si ani už přečíst nechci. Pokud ale myslíte, že je kniha zajímavější, dejte mi vědět. 



Zdroj úvodní fotografie foxfilm.com

Lucie

Knihomolka, studentka, milovnice kávy, seriálů a cestování.

8 komentářů:

  1. Knížka rozhodně stojí za přečtení, i když už jsi viděla film! O hodně bys přišla, kdybys ji vynechala. Určitě si ji přečti, je skvělá :) Film jsem taky viděla, a je fakt povedený :)

    OdpovědětVymazat
  2. Knihu si určitě přečti, je to bomba. Ze začátku se možná budeš ztrácet v odborných slovech, ale to asi každý, ale jak to přejdeš, tak se neodtrhneš. Za mě je Martan (zatím) nejlepší novinka letošního roku. Pamatuju... četla jsem ho asi do 3 do rána a na konci jsem byla tak dojatá, že jsem kamarádku spamovala smskami o tom. Chudák se moc nevyspala, ale o to víc jsem ji pak na knihu nalákala :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to zní vážně dobře. Díky za tvůj názor. :)

      Vymazat
  3. Presne tak! Kniha je lepsi a i vtipnejsi. Na druhou stranu, kdyz jim bouchla ta prvni sonda a po scene ktera ve filmu neni, jsem si vzhledem k par stranam do konce vazne nebyla jista jak Mark nakonec skonci. V tomhle je kniha napinavejsi. Veci s gravitaci a ruzne dalsi vedecke udaje tam jsou dany krasne nenasilne takze je i hodne verohodna. Rozhodne doporucuju

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky moc děkuji za tvůj názor. Z toho, co mi všichni píšete, zní kniha lépe jak film, takže jí dám šanci. :)

      Vymazat
  4. Kniha me nelaka, ale na film asi zajdeme, pritele zaujal :)
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
  5. Nejdřív kniha a pak film! Nebo možná.... Jo, už se vidím, že to stejně nevydržím a co nejdřív vyrazím do kina! :)

    OdpovědětVymazat