Recenze: Frozen

12/20/2015

Vzdálená budoucnost, Las Vegas. Zapomeňte na slavné, v poušti postavené město. Zapomeňte vlastně na celý známý svět. Globální oteplování si vybralo svou daň a Zemi nechalo pokrytou nekonečným ledem. Mezi lidmi však koluje pověra o bájném místě bez ledu a zimy. Nejeden člověk se už toto místo pokusil najít. Vždy ale neúspěšně. Zaměstnankyně kasína Nat je však svým životem plném skrývání už unavená a hodlá jej najít. K tomu připojte prvky fantasy a draky. Jup, draky.

Tahle série má rovnou čtyři různé obálky. Je tu tedy velká šance, že vás alespoň jedna zaujme. V mém případě to bylo to první, co mi napovědělo, abych si knihu přečetla. On to totiž podle goodreads není zas takový hit a tak jsem knihu brala jako velký krok do neznáma. K mému překvapení je ale Frozen ohromně čtivý debut dvou známých autorů Melissy de la Cruz a Michaela Johnstona. Jako každé jiné duo autorů, vsadili na střídavý pohled dvou hlavních postav Nat a Wese. Na téhle dvojici mě ohromně bavilo jejich vzájemné škádlení a ne zrovna přátelský vztah. Samozřejmě, že i ve Frozen jde trochu o romantiku, ale není to to hlavní.

Mnohem zajímavější je samotný žánr knihy. Autoři se totiž nedrželi jen u jednoho, ale propojili jich hned několik. Ačkoliv se Frozen odehrává v post-apokalyptické budoucnosti, nejedná se čistě o dystopii. Kniha je částečně i fantasy a setkat se můžete s magií, draky, tak trochu vílami, zvláštními schopnostmi a legendou o Atlantidě. Nic podobného jsem ještě nečetla a vy určitě také ne.

Jediným mínusem je fakt, že se čtenář příliš nedozví o tom, proč je svět takový, jaký je, kde se vzali a kdo jsou označení lidé - lidé se zvláštními schopnostmi jako Nat. Ani hlavní hrdinové téměř nic nevyřeší. Je vidět, že to nejlepší si autoři schovávají do následujících dvou knih. Přesto, ale mohli něco málo odhalit. Něco, co by mě přimělo si druhou knihu přečíst ihned po Frozen. To se totiž nestalo. Snad ale brzy.

Název: Frozen
Série: Heart of dread #1
Autor: Melissa de la Cruz & Michael Johnston