Recenze: Kečupová mračna

12/08/2015

Kečupová mračna za svým milým názvem skrývají velmi realistický příběh mladé dívky, která stála za něčím nepěkným. Něčím, na co člověk nikdy nezapomene. Tíživé svědomí jí dovádí ke Stuartu Harrisovi - vrahovy odsouzenému k trestu smrti. Stuart je jediný, komu se se svým příběhem může svěřit. Několik dlouhých měsíců tak Zoe, což samozřejmě není její pravé jméno, zasílá vězni dlouhé dopisy plné emocí, rodinných dramat, lásky, neštěstí a taky vtipných obrázků.

Ještě před pár dny jsem neměla tušení, o čem kniha Kečupová mračna je. Vlastně bych po ní ani sama od sebe nesáhla. Takovéto knihy příliš často nečtu a nelákají mě. Nakonec jsem to však přehodnotila a rozhodla se dát téhle krásně červené knize šanci. A dobře, že tak. Četla se jako po másle a neskutečně rychle mi ubývaly stránky pod rukama. Ne doslova, šlo o e-knihu. Kniha je psaná v dopisech, ze kterých doslova sálají emoce. Netrvalo dlouho a s hlavní postavou jsem silně soucítila. 

Zoe je dost milá dívčina. Chodí na střední, píše povídky, řeší naprosto běžné problémy a má také trable s láskou. Jak by také ne. To neodmyslitelně k životu teenagera patří. Právě život teenagerů dokázala autorka krásně přiblížit a ukázat jako to dobré, tak i to špatné. Navíc se mi moc líbil hrdinčin pohled na svět a to, jak se s tragédii vyrovnávala. Ne ve všem jsem s ní sice nesouhlasila, ale celkově mi byla velmi sympatická.

Kečupová oblaka mě dojala i pobavila. Zamilovala jsem si momenty, které Zoe trávila se svou malou sestřičkou. Líbily se mi všechny úvahy a poznámky k ptákům a schopnosti létat. Líbilo se mi, s jakou lehkostí se velká část knihy nesla. Líbily se mi i roztomilé obrázky. Mohla bych jmenovat desítky dalších věcí, které se mi na knize líbily.

Bude to znít lehce zvláštně, ale vlastně se mi příliš nelíbila část hlavní zápletky. Anotace i citát na obálce na mě působily mnohem více dramatickým dojmem. Úryvek na obálce je vlastně tak trošičku zavádějící.
 Čekala jsem nějaké pořádné drama. Ve skutečnosti to zas tak překvapující nebylo a nic to ve mě nevyvolalo. Na rozdíl od Vendey mi neukápla ani jedna slza. Něco mi v Kečupových mračnech vskutku chybělo. 


Co bych opravdu ocenila? Nejen dopisy od Zoe Stuartovi, ale i ty od Stuarta. Moc by mě zajímal právě pohled odsouzeného vraha. Ten se nám totiž do rukou nedostává, jde jen vyloženě o Zoe, její příběh, vyrovnání a životní cestu. 
Kečupová mračna jsou moc příjemným a v podstatě oddechovým čtivem. Jsem ráda, že jsem knihu hned na začátku neodepsala. Fakt se mi to líbilo. Jdu si pohledat další autorčiny knihy. Hned teď.


Za recenzní e-knihu bych ráda poděkovala nakladatelství Slovart.

Název: Kečupová mračna
Autor: Annabel Pitcher
Překlad: Jan Březovský
Počet stran: 272
Datum vydání: Prosinec 2015

You Might Also Like

0 komentářů