Skrytý skvost mezi YA | Série Ministry of curiosity

12/06/2015

Brouzdáte někdy knihkupectvím nebo e-shopem a zcela náhodně narazíte na knihu, o které jste nikde a od nikoho neslyšeli? Přesto vás ale neskutečně zaujme a po přečtení nechápete, jak jste bez ní mohli dosavad přežívat? A co víc, jak ní ostatní nemohou vědět? Tak to samé se mi honí hlavou, kdykoliv pomyslím na sérii Ministry of curiosity

Tato série mi padla do oka v září a okamžitě se stala jednou z mých nejoblíbenějších(teď to myslím opravdu vážně). Zatím všechny tři díly, které vyšly jsem vždy přečetla za pouhý jeden den. Co je na ní, podle mě, tak výjimečného? Popravdě ani nevím. Série mísí plno prvků, které mám ráda - YA, historii, magii, humor, romantiku a záhady. Ve finále to je pro mne naprosto perfektní kombinace.


Osmnáctiletá Charlotte (Charlie) Holloway žije od doby, co jí její otec kvůli jejím zvláštním schopnostem vyhodil, na ulici. Zlodějničina jí tak není cizí. Jednoho dne se jí však vymstí. Při krádeži jablka je chycena a ocitá se ve vězení. K tomu, aby utekla, použije své schopnosti probouzet mrtvé zpět k životu. Záhy je však unesena neznámým mužem, který chce jen jediné - Najít Charlotte. Neví však, že Charlie je právě Charlotte. Ta se zároveň dozvídá o tajné organizací zabývají se vším nadpřirozeným. S Charlottinou pomocí by totiž mohli čelit nadpřirozeným věcem a bytostem mnohem lépe. Třeba chytit samotného Frankensteina. 

U této série se budete smát, budete tápat, budete se divit a budete se usmívat. Autorka totiž naprosto skvěle vybalancovala hlavní námět knihy (vyšetřování zvláštních událostí), romantiku a humor. Osobně jsem zbožňovala každičkou scénu s Charlie a Lincolnem. Tihle dva jsou totiž tak odlišní a přesto se k sobě dokonale hodí. Nemusíte se bát klasické instalove. Naopak mi ani neuvěříte, jak moc se to táhlo. To je ale dobře. Vztah mezi Charlie a Lincolnem tak má čas se pomaličku a velmi realisticky vyvíjet. Moc se mi to líbilo. To nejlepší nás teprve čeká.

Dalším pozitivem je to, že romantika nehraje hlavní roli. Tou je totiž vyšetřování zvláštních věcí, hledání vrahů a vzkříšení mrtvých. Je to vlastně taková lehčí detektivka se špetkou magie odehrávající se v devatenáctém století. Za zmínku stojí o dva Lincolnovi pomocníci Gus a Seth. Tihle dva dokáží kdykoliv prozářit i tu nejhorší chvíli. Pro Charlie to jsou takoví dva starší bratři, kteří vždy stojí na její straně. Navíc jsou to dva vtipálkové, které si jednoduše zamilujete. 

Mým snad nejoblíbenějším dílem je právě ten poslední - Beyond the grave. Třetí kniha se totiž oproti dvěma předešlým více zaobírá vyšetřováním, přesněji hledáním zmizelé osoby, při jejíž hledání je odhaleno mnohem více zásadních tajemství. Charlie a Lincoln se také snaží najít společnou cestu a pracovat spolu. 

Ministry of curiosity je s každičkým dílem lepší a lepší. Sama teď nevím, jak to do vydání čtvrté knihy vydržím. Na této sérii miluji úplně vše. Jestli jste o sérii ještě neslyšeli, tak určitě mrkněte na goodreads a pročtete si pár recenzí. Autorka má v plánu celkem pět knih. Tři už jsou venku a zbylé dvě by měly vyjít příští rok. Kéž by už rok 2016 tady.


You Might Also Like

3 komentářů

  1. Páni, série vypadá opravdu skvěle, honem na goodreads a hodit si ji do to-read listu :D
    Děkuji za doporučení!

    OdpovědětVymazat
  2. Obálky mě hnedka zaujaly! Jsou perfektní. Po sérii se mrknu, když ji tak chválíš :)

    OdpovědětVymazat
  3. Díky za tip, tahle série vypadá fakticky moc dobře! :) Mám chuť si ji pořídit a číst :)

    OdpovědětVymazat