Londýnská knihkupectví

Londýn pro mě vždy znamená návštěvu nejednoho knihkupectví. Nestihla jsem sice navštívit všechna, která jsem chtěla, ale ty snad příště. V dnešním článku vám tak chci doporučit tři skvělá místa, kde určitě i vy naleznete to, co hledáte.  Máte-li i vy své tipy, dejte mi určitě vědět. 

Foyles
107 Charing Cross Road

Foyles na Charing Cross road patří dlouhodobě mezí mé oblíbené. Poprvé jsem jej navštívila před dvěma lety zcela náhodně a poté až tento týden. Za tu dobu jej stihli zrekonstruovat a předělat. Nestačila jsem se divit, jak krásné to uvnitř bylo. Sekce s YA knihami je zde obrovská (celá zadní část na fotografii). V tomto knihkupectví jsem strávila neskutečně dlouhou dobu. Toto knihkupectví je podle mě jedno z těch nejlepších. Má pět pater. Ve Foyles navíc seženete i podepsané knihy. Já ulovila The iron warrior od Julie Kagawa. 

Waterstones
 120 Oxford St

Toto knihkupectví je docela maličké a má jen jedno malé patro. Nachází se však přímo na Oxford Street a tak je všem hned po ruce. Já si tam sice nic nevybrala, ale zaujala mě nabídka neknižního zboží. Mají zde plátěné tašky a hrnky s motivy klasik od Penquin a jiné skvělé maličkosti. 

Foyles
Belvedere Road

Další skvělé Foyles naleznete jen kousek na London Eye v samotné Royal festival hall. Pokud si na svou cestu po Londýně pořídíte s předstihem Oyster card, dostanete pouze zde slevu 10%. O tu si však musíte říct. Prodavač o této slevě ani netušil. Knihkupectví to je o něco menší, než to na Charing Cross road, ale naleznete tam stejně skvělé kousky. Zde jsem využila slevy o pořídila si A gathering of shadows od V. E. Schwab a Rebel of the sands od Alwyn Hamilton. 

Jestli se chystáte do Londýna, tak tahle knihkupectví určitě navštivte. Já při příští návštěvě určitě (a konečně) očíhnu Waterstones na Piccadilly a Trafalgar square. 

Lucie

Knihomolka, studentka, milovnice kávy, seriálů a cestování.

13 komentářů:

  1. Londýnská knihkupectví (i knihkupectvíčka :)) jsou naprosto nej... A jsou mým londýnským snem. Povedený přehled :)
    Přeji krásnou sobotu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou opravdu nejlepší. Hlavně ta parádní atmosféra. Prostě něco úplně jiného, než tady v ČR. :)

      Vymazat
  2. Ve Waterstones jsem právě byla nedávno a připadal jsme si jak v sedmém nebi... A dokázala jsem odejít JEN se třemi knihami! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A ve kterém přesně? Abych si ho připsala na seznam. :D

      Vymazat
  3. Jo, každý můj výlet do Anglie je tak trochu cesta mezi knihkupectvími :D Londýnská knihkupectví mají prostě úžasnou atmosféru a kdybych mohla, do nějakého bych se nastěhovala :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky! :) Nemohla jsem jen tak ani vyjít ven. :D

      Vymazat
  4. Já byla v Londýně ve Waterstones, co je hned kousek od Piccadilly Circus, ten má několik pater, řekla bych, že bude možná jeden z největších, akorát jsem byla tenkrát zklamaná z toho, že knihu, kterou jsem chtěla nejvíc, sice měli, ale se zničenou obálkou a vazbou... Když jsem se ptala prodavačky, řekla mi, že víc kusů nemají a nabídla mi jen asi 5 nebo 10% slevu, což mi na dost poničený paperback přišlo hodně málo, tak jsem si nakonec koupila něco jiného. Jinak kromě poboček Waterstones jsem v Británii ještě nakupovala ve WHSmith, také dobré knihkupectví. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, WHSmith je také skvělé knihkupectví. A s mám podobnou zkušenost. Chtěla jsem si koupit The Shannara chronicles, jenže zadní část obálky byla zničená. Jakoby někdo po ní přejel nožem. Tak jsem se šla zeptat, jestli mají jinou a oni že ně, že většinou jeden až dva kusy (pokud se nejedná o novinku nebo nějaký hit). To mi příjde dost málo. :(

      Vymazat
    2. Mě to právě také dost překvapilo, že mají od většiny knih jen 1-2 kusy, co mají vystavené, u nás je člověk zvyklý, že třeba v Paláci knih i v dalších větších knihkupectvích mají více kusů i u ne úplně nových titulů, proto jsem se jí šla zeptat, myslela jsem si, že musí mít nějaké výtisky ještě někde na skladě... Ale asi je to tím, kolik knih v Británii vychází, že nemůžou mít od všeho tak velké zásoby, nevím.

      Vymazat
  5. Já mám stejně nejradši to obří Waterstones na Piccadilly, tam se dají trávit hodiny a hodiny a hodiny... Jednou nám kvůli tomu málem uletělo letadlo :D A pak antikvariáty s ošoupanými knížkami!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Do toho na Piccadily jsem se chystala, jenže pak jsem zjistila, ze je kdesi za mnou a v dešti se mi nechtělo vracet. Tak příště. :D

      Vymazat
  6. Ja som bola vo Waterstones na Piccadilly, ak sa tam chystáš, tak odporúčam. Keď som tam teraz v júni bola, tak bola na jednom poschodí taká výstava alebo akoby som to nazvala. Bolo tam húpacie kreslo a mohla si vypočuť jednu kapitolu z To Kill a Mockingbird, čo čítala Reese Witherspoon. A mali to krásne vyzdobenéFoyles na Charing Cross Road, je to tam fakt super! Nazbierala som si hromadu kníh a potom som zistila, že by sa mi nevošli do príručnej batožiny, tak som musela výber zúžiť na dve knižky, jednou z nich bola podpísaná Rebel of the Sands! Potom som bola ešte v Hatchards - najstaršom kníhkupectve v UK, bola tam príjemná atmosféra, ale nič som si žiaľ už nemohla kúpiť(problém uvedený vyššie :D)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. (Komentár som publikovala skôr ako som chcela :D) Vo Waterstones som si kúpila jednu knihu - lebo som mala do kufra limit na 3 knižky :( :D a potom som teda bola ešte v tom Foyles :D Tak vyzerá knižný raj :D Určite sa tam chcem vrátiť :)))

      Vymazat