The shadow queen

zdroj fotografie

Když vyjde nové převyprávění nějaké pohádky, horko těžko odolávám. Jinak tomu nebylo ani u The shadow queen. Tahle verze Sněhurky nemá jen pěknou obálku a nádhernou mapu, skvěle zní i její námět. Díky němu jsem se se na knihu nesmírně těšila a to ani nejsem žádný velký fanda Sněhurky. To, že ale uběhl necelý měsíc, než jsem knihu dočetla, vypovídá o tom, že jsem nakonec vůbec nadšená nebyla. 

Koncept světa, ve kterém princezna Lorelai žije, je to nejlepší, na co v knize narazíte. Celé království Ravenspire díky vládě královny Iriny strádá, lidé hladoví a utápí se v chudobě. Lorelai, která je dlouhých devět let považované za mrtvou, plánuje porazit Irinu a  se svým bratrem získat své království zpět. To však není tak jednoduché. Lorelai musí nejprve ztratit vše, na čem jí záleží. 

Zbytek už mě ničím nezaujal. Lorelai mě prakticky neustále iritovala. Skoro celou první polovinu knihy opakovala, že je právoplatnou královnou Ravenspire a nejmocnější marduskhou (magií obdařený jedinec) a nic pro to pořádně neudělala. Samotná magie ale nebyla nikdy vysvětlena a tak nelze pochopit, proč zrovna Irina a Lorelai magii ovládají. 

Slovo mardushka mě přivádí i k další věci. Autorčin vymyšlený jazyk. Všechna "kouzla" jsou psaná právě v tomto jazyce. Zcela vůbec mi to ke knize nesedělo. Je sice pěkné, že si C. J. Redwine vymyslela nový jazyk, ale když už, tak ať se vše podobá jen jednomu skutečnému jazyku. Kouzla byla totiž napsané v jazyce podobném ruštině, některá jména zněla německy, některá rumunsky a když se podíváte i na mapu všech království, některá mají třeba i francouzský název. 

Příběh o Sněhurce potřebuje i svého lovce. Tím je novopoečený král Kol. Ten sice magii neovládá, ale za to se umí přeměnit na draka. Proč ne. Kol ale pořádně neví, co dělat a jak být král. Do jeho království Eldr (co je to za názvy) se blíží obři a tak se s prosbou obrací na Irinu, což není zrovna dobrý nápad. Kol mi sice byl sympatický, ale připadal mi jako stěně, které Lorelai s sebou všude tahala a neustále zachraňovala. Jestli čekáte pořádného hrdinu a lovce, jste tu špatně. 

Nelíbilo se mi autorčino Defiance a tak se nedivím, že mi nesedlo ani toto. C. J. Redwine z mého pohledu píše neskutečně nudně a ve finále se v jejích knihách nic neděje. Je škoda, že do knihy nedala víc a nepropracovala jí. Kdyby alespoň vysvětlila, jak funguje magie a proč vlastně je. Proč si Irina podmanila Ravenspire, když z toho vlastně nic nemá. Po dočtení mám tolik otázek, ale zároveň mě to ani nezajímá. S touto sérii rozhodně nebudu pokračovat.



Název: The shadow queen
Série: Ravenspire #1
Autor: C. J. Redwine
Datum vydání: 16. února 2016
Počet stran: 387
Nakladatelství: Balzer + Bay

Lucie

Knihomolka, studentka, milovnice kávy, seriálů a cestování.

2 komentáře:

  1. Ten obrázek :'D Sněhurka a Lovec nebyli špatní, tohle vypadá docela zajímavě, nebudu do toho vkládat velké naděje, ale zkusím to :)

    OdpovědětVymazat
  2. Na první pohled mě kniha moc lákala, ale po přečtení Tvé recenze si nejsem jistá, zda nemám k přečtení zajímavější tituly... Díky za pěkný a přínosný článek :)

    OdpovědětVymazat