Láska mezi písmenky


Kdo z nás by někdy nechtěl přivést knižní postavu k životu? Jednoduše jí vytáhnout z knihy. Já určitě ano a stejně tak Delilah. Té se to na rozdíl ode mě povedlo a má svého pohádkového prince Olivera po svém boku. To nejtěžší ale teprve začíná. Oliver se musí přizpůsobit novému světu, střední skole, jiným lidem, mluvě mladých a jednoduše všemu, co v pohádce nebylo. 

Ačkoliv je knížka spíše pro mladší čtenáře, užijí si jí i čtenáři starší. Je to takový ten univerzální příběh téměř pro každého. Hledáte-li něco neskutečně roztomilého a vtipného, tak je Láska mezi písmenky to pravé ořechové. Kniha se čte jako po másle a jelikož se neustále něco děje, tak jí nedáte z ruky. Láska mezi písmenky je doplněná o nádherné ilustrace, která vás o to více dostanou do příběhu.

"Nezáleží na tom, jestli se s někým bavím o komiksech, o slevách v Sephoře nebo o tom, kolik dal v posledním zápase gólů. prostě rád poslouchám."

Neskutečně mě bavilo sledovat, jak se Oliver, který celý svůj život strávil v knize, přizpůsobuje našemu světu. Každý den zažíval zcela nové věci a dokud si knihu nepřečtete, tak mi neuvěříte, jak komické to bylo. Za zmínku stojí i jeho vztah s Delilah. Slovo, kterým ho lze popsat, je epický. Kdo by přeci nechtěl prince?

Autorky Jodi Picoult a Samantha van Leer se zaměřily i na vedlejší postavy, kterým daly mnoho prostoru. Především Edgarovi, který si s Oliverem vyměnil místo a dostal se do pohádky, přátelům Jules, Chrisovi a samozřejmě i všem pohádkovým postavám. S těmi jsem ale měla menší problém. Jednoduše mi vůbec nesedly. 

"Udělám další krok vpřed a celý se nakloním doprava. Dál musím jít takhle nakřivo. Podívám se nahoru a hlavou se otřu o písmenka, která visí nízko nade mnou. Kurzíva, že mě to nenapadlo hned."

Jediné, co mě na knize nebavilo, byly kapitoly odehrávající se v pohádce. Ačkoliv mě celý koncept života v knize, skákání ze stránky na stránku a tak opravdu nadchnul, nakonec mi to tak skvělé nepřišlo. Jak jsem již zmínila, postavy mi nesedly a celá pohádka podle mě postrádala smysl. Samozřejmě byla pozměněná Edgarem. Přesto vše se v Lásce mezi písmenky několikrát mluvilo o tom, jak se v pohádce vše neustále opakuje a proto se nic nového stát nemůže. Jenže nic se neopakovalo a naopak se pořád dělo něco nového. Tohle autorky asi příliš neodtáhly do konce. 

Láska mezi písmenky je volným pokračováním knihy Between the lines. Ačkoliv prý není nutné mít předešlou knihu přečtenou, já si myslím opak. Už od začátku mi přišlo, jakoby mi část příběhu chyběla. Nevěděla jsem, jak Delilah narazila na Oliverovu knihu, co v pohádce dělala, jak se s Oliverem dostala ven, co to je vlastně za pohádku a co se v ní původně dělo a tak podobně. Samozřejmě, že není úplně nutné si Between the lines přečíst, bez ní to jde také, ale chcete-li znát celý příběh od začátku, doporučuji si Between the lines přečíst předtím, než se pustíte do Lásky mezi písmenky. Vše pak určitě bude dávat větší smysl. 

Děkuji skvělému nakladatelství CooBoo za zaslání recenzní e-knihy.

Název: Láska mezi písmenky
Série: Between the lines #2
Autor: Jodi Picoult & Samantha van Leer
Překlad: Miroslava Mrázová
Datum vydání: 18. dubna 2016
Počet stran: 355 
Nakladatelství: CooBoo

Lucie

Knihomolka, studentka, milovnice kávy, seriálů a cestování.

11 komentářů:

  1. Ešteže mám už Between the lines doma. Prezieravo som si ju objednala, keď som zistila, že toto je druhý diel :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Between the lines mám teď objednanou, ale nějak se jí domů nechce. Z BD to obvykle trvá tak deset dní, ale ta moje už je na cestě přes dva týdny. :(

      Vymazat
  2. Pozoruhodná a krásná recenze☺☺☺. Právě jsem na tvůj blog narazila a mé stanovisko zní, že je perfektní! O knize jsem ještě neslyšela, takže moc děkuji za tip.

    Měj se krásně, Mimozemšťanka

    http://my-ideallife.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mockrát děkuji. Jsem velice ráda, že se ti web líbí a snad tě knížka nezklame. ;)

      Vymazat
  3. Krásná recenze. To vypadá opravdu zajímavě! Hned se běžím na tu knihu podívat na databázi a nejspíš si ji objednám. :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Snad se bude líbit. :)

      Vymazat
    2. Děkuji. Snad se bude líbit. :)

      Vymazat
  4. Hmmm... musím říct, že mě kniha zaujala. Také se jí budu časem věnovat. Hezká recenze!

    trojtecka.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  5. Musím říct, že jsem sama na Between the Lines po přečtení téhle knížky zvědavá :)
    Ale myslím, že funguje docela pěkně i bez té jedničky. Třeba se ji česky taky podaří vydat a bude to mít takovou pěknou podivnou souslednost, která mi vlastně zapadá do celého toho příběhu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem zvědavá. Už bych jí měla i přečtenou, kdybych na ní z BD už asi měsíc nečekala. :)

      Vymazat