Madame Tussaud's apprentice

4/13/2016


Co se skrývá pod touto nádherně červenou obálkou? Parádní příběh odehrávající se během francouzské revoluce. Mladičká Celie Rosseau umí sice božsky malovat, ale osud jí nepřeje a tak se z ní během několika let na ulici stala šikovná zlodějka čekající na moment, kdy se bude moci pomstít muži, který jí zabil otce. Z mladé zlodějky se ale z čista jasna stává asistentka samotné madam Tussaud, které pomáhá zachytit na papír život urozených. Co se ale stane, když se stane součástí jejich životů? Změní se její názor a postaví se na jejich stranu?

Spisovatelka Kathleen Banner Duble svůj příběh o fiktivní nadané dívce Celii zasadila do všemi známého prostředí francouzské revoluce. Zajímá-li vás právě doba, kdy byla dobyta Bastila, kdy byla téměř celá královská rodina popravena a kdy v Paříži působila známá tvůrkyně voskových figurín Marie Tussaud, tak je tahle kniha právě pro vás. Já sama nic podobného z tohoto období nečetla a zalíbilo se mi to tak moc, že bych si hned přečetla další podobnou knihu. 

Hlavní hrdinku Celie bych neoznačila za svou nejoblíbenější, ale líbila se mi její nátura a to jak si pomalu začala uvědomovat, že celou dobu stála špatné straně. Vůbec to nepůsobilo uměle ani vynuceně. Naopak velmi přirozeně se vše vyvíjelo a Celie zjišťovala, jak ve skutečnosti žije šlechta. 

První polovina knihy byla na můj vkus zbytečně pomalá a bez jakéhokoliv výrazného děje. Celie se v tuto chvíli začala sžívat s životem u Marie Tussaud a s tvorbou voskových figurín. Neříkám, že to nebylo zajímavé, ale chyběla tomu jiskra. Za to druhé část byla možná až moc akční. Vzbouřenci v Paříži započali se vzpourou, lidé se bály chodit po ulicích, probíhala zatýkání, byla dobyta Bastila, královská rodina byla popravena a tak dále. Autorka možná mohla tyto události trochu lépe rozvrhnout do celé knihy a ne až na její úplný konec

Díky knize jsem se navíc dozvěděla i pár věcí, o kterých se dříve nevěděla. Třeba fakt, že Marie Tussaud a její pomocníci byly doslova nuceni tvořit voskové figuríny na základě useknutých hlav ať už některého z odpůrců monarchie nebo právě samotného krále a královny. Originální figurína Marie Antoinnety je dodnes k nalezení v Londýně. 

Konec knihy je velmi silný a emotivní. Sama jsem vůbec nemohla přestat číst a dát knihu z ruky. Za mě se jedná o opravdu skvělou a jedinečnou knihu, od které jsem tolik nečekala. Madame Tussaud's apprentice se opravdu silně opírá o historickou skutečnost a tak jen popsáním toho, bych vám prozradila v podstatě celou knihu. Pokud se vám alespoň trochu zamlouvá to, co jsem napsala, zkuste jí a zavítejte tak na několik hodin přímo do středu celé francouzské revoluce. 


Název: Madame Tussaud's apprentice
Série: samostatná kniha
Autor: Kathleen Banner Duble
Datum vydání: 1. srpna 2014
Počet stran: 223
Nakladatelství: Merit press

Koupit knihu

Follow my blog with Bloglovin

You Might Also Like

4 komentářů

  1. No teda.... ty fakt umíš člověka navnadit. Zvlášť, když nestíhám :D Ale něco historickýho bych si hned přečetla, tak tomu dám možná šanci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak hlavně, že lajkuješ a komentuješ. :D Se ti nechce do bakálářky, co? :D

      Vymazat
    2. Ne, ale mám ji otevřenou :D a zrovna mám pauzu na svačinu.

      Vymazat
  2. Teda! To vypadá dost zajímavě. Na podobnou knihu jsem zatím nenarazila. Děkuji za doporučení.

    Kateřina
    trojtecka.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat