Soundless

4/26/2016

Před několika lety bych nevěřila, že se někdy objeví kniha od Richelle Mead, která mě nebude bavit. Soundless tou knihou ale bohužel je. Skoro vše, co Richelle napsala, se mi líbilo. Něco hodně (VA), něco už méně (Pokrevní pouta). Z toho důvodu jsem nad Soudless vůbec neváhala. Po jejím vydání se však začaly vynořovat negativní a hlavně zklamané recenze, ke kterých se dnes bohužel připojím. Tato kniha je totiž celkem propadák.

Začněme tím, co kniha slibuje. V asijské vesnici kdesi v horách žije zcela izolovaní lidé, jejichž životy závisí na množství kovů vydolují a pošlou do města. K tomu všemu nikdo z nich už po generace neslyší. Až jednou, zcela nečekaně, začne hlavní hrdinka Fei opět slyšet. Nevím, jak vám, ale mě to zní vskutku zajímavě a hlavně jedinečně. To knize vůbec neberu, ona taková je. Ale tím to končí. Obvykle mám knih přečtenou za tři dny, maximálně týden. Se Soundless jsem se ale patlala tři měsíce.

Největším mínusem je neskutečná nudnost této knihy. Téměř celou první polovinu knihy Richelle popisovala, jak to ve vesnici chodí, jak lidé žijí a co tam dělají. Dobře, proč ne, ale třeba padesát stran by na to stačilo. Právě kvůli tomuhle jsem knihu na asi měsíc odložila a jednou u ní dokonce usnula. A tak se mi nechce věřit, že to napsala Richelle Mead, protože když si vzpomenu na Vampýrskou akademii a na to, jak skvělá série to byla, tak nemohu uvěřit, že něco takového může pocházet od stejné autorky

Co se týče samotného děje, tak je zcela předpovídatelný a už na začátku je v podstatě jasné, co se bude dít. Vůbec se mi nelíbil poměr akce a té zbylé nudy. Nebylo to nijak vyvážené a tak se čtenář dlouho nudí a najednou bum a vykoukne na něj kompletně celá akce najednou. K tomu všemu mi místy zcela chyběl smysl, postavy neměly žádnou hloubku, příběh měl čas od času velké mezery a rozuzlení přišlo hrozně moc rychle. 

Hrozně mě mrzí, že je Soundless takový propadák. Takový názor navíc nemám jediná a tak na tom něco pravdivého bude. Richelle Mead přišla s rozhodně zajímavých a jedinečným nápadem, ale vůbec se jí to nepovedlo. Před pár dny vyšla její nová kniha The glittering court a tak jsem zvědavá, zdali to bude o něco lepší nebo ne. 

Název: Soundless
Série: Samostatné kniha
Autor: Richelle Mead
Datum vydání: 10. listopadu 2015
Počet stran: 266
Nakladatelství: Razorbill

You Might Also Like

1 komentářů

  1. Škoda :( anotace zněla opravdu dobře i obálka je lákavá.

    Kateřina
    trojtecka.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat