The other side of gravity

4/02/2016


Lidstvo už dávno nežije na zemi. Před stovkami lety se přestěhovalo na novou planetu Landu. Lidem se sice podařilo přežít exodus, avšak podmínky na nové planetě nejsou zrovna ideální. Sophelia to již deset let zažívá na vlastní kůži. Je otrokem a má všeho po krk.

Knihy, o kterých se příliš nemluví, jsou vždy doslova skrytými skvosty. Už mnohokrát se mi to potvrdilo. The other side of gravity vyšlo v polovině března a myslím, že většina z vás její vydání ani nezaregistrovala. Já jsem o knize poprvé slyšela z netgalley a následně si na ní před pár dny vzpomněla. Neváhala a jsem a běžela jsem si pro ní na Amazon, kde je mimochodem za pár kaček.

“There is no gravity. The only thing holding me to this planet is you.” 

Sophelia ví, že jí jako otroka nic nečeká, vydává se proto na útěk, který ale nejde přesně podle jejich představ. Utéct pryč se jí nedaří, ale za to se s pomocí obchodníka Maxton dostává hodně daleko. Pro Maxtona je to poprvé, co udělal něco takového a zahodil svou kariéru. Jak tak spolu brouzdají planetou Landu a skrývají se před všemi, kteří chtějí Sopheliu najít a získat za ní tučnou odměnu, naráží ta tajnou skupinu patriotů. Ti touží svrhnout kongres a ukončit jeho krutou vládu. Právě Sophelia je klíčem a tím, na koho patrioti dlouhé roky čekali.

Nemyslete si, že kde pouze o knížku s pěknou obálkou. Přečtete si anotaci a zjistíte, že něco podobného jste ještě nečetli. Já měla knihu přečtenou za víceméně jeden den a nebyla schopna od ní odrhnout oči. Pro mě zcela neznámá autorka Shelly Crace povolila uzdu své fantazii a vytvořila nádhernou knihu se skvělou hrdinkou a ještě lepším hrdinou. To celé podtrhla zajímavým námětem a jedinečným světem.

“You are worth more than what is in your pockets. You’re worth what’s in your mind and what’s in your heart.”

Po dlouhé době musím říci, že se v této knize neobjevilo nic, co by se mi nelíbilo. Postavy byly na jedničku. Měly hloubku a byly reálné. Kromě Sophelie a Maxtona, kteří skvělý pár, stojí za zmínku dvojčata Rody a Fletch, jejichž poznámky a připomínky byly to nejvtipnější na celé knize. Vykreslení planety Landu a jejího fungování bylo také na jedničku a stejně tak i samotný závěr knihy, kterou autorka ukončila obrovským cliffhangerem. Moc mě ale potěšilo, že v první knize nevyzradila vše a něco si nechala i pro další knihy.

The other side of gravity je zatím tím nejlepším, co jsem od začátku roku četla a je mi opravdu líto, že se o ní příliš neví. Myslím, že by se klidně mohla postavit vedle světově známých sérié jako je Hunger games nebo třeba Divergence. Jestli vás kniha alespoň trochu zaujala, tak se do ní určitě pusťte. Zklamaní nebudete. 

Název: The other side of gravity
Série: Oxygen #1
Autor: Shelly Crane
Datum vydání: 15. března 2016
Počet stran: 262
Nakladatelství: Kiss me publications

You Might Also Like

4 komentářů

  1. Zrovna včera jsem o ni zakopla, asi to zkusím :-D

    OdpovědětVymazat
  2. To je asi zatím jen v AJ...?

    OdpovědětVymazat
  3. Jé, tak to Ti moc děkuji za tip a jsem ráda, že se kniha tak moc líbila - je vždycky příjemné číst recenze, které jsou plné nadšení :) Určitě po knize také kouknu :) Krásné pondělí :)

    OdpovědětVymazat