Too late

4/15/2016


Nikdy není příliš pozdě změnit svůj život. To ale zatím neví Sloan - dvacetiletá vysokoškolačka z nové novely od Všemi dobře známé Colleen Hoover, kterou si můžete přečíst zdarma na Wattpadu. Sloan nemá rodinu ani peníze, proto zcela přehlíží a toleruje způsob života svého přítele Asy. Drogy, sex nebo násilí jsou v jejich domě na denním pořádku. Jediné, na co se těší, je moment, kdy dostane svůj diplom a zmizí někam daleko od Asy. A přiznejme si, že by to nebyla správná contemporary kniha, kdyby se do toho všeho nepřimotal další chlap. 

O tom, že Colleen píše povídku na wattpad jsem nevěděla až do té doby, kdy mi v goodreads feedu začaly vyskakovat statusy o tom, jak jí každý najednou čte. Po tomto zjištění jsem se do povídky začetla taktéž. Jak bych mohla odolat něčemu, co napsala CoHo. Nečekejte ale nějakou přeslazenou romanťárnu jako je Maybe someday nebo Slammed (to, že jde o naprosté slaďárny, nemění nic na tom, že to jsou skvělé knihy). Too late je dosti temný příběh dívky, která roky toleruje fakt, že pro svého přítele znamená pouze přísun sexu. Z toho důvodu to rozhodně není čtivo pro mladé. 

Too late mě ze všeho, co CoHo napsala, bavilo asi snad nejvíce. tahle povídka je totiž pekelně napínavá a chytlavá. Prakticky ihned jsem na ní byla totálně závislá. Už od první kapitoly jsem toužila vědět, jak to celé dopadne a tak se od obrazovky počítače až do konce nehnula. Obdivovala jsem Sloan za to, že vše dokázala psychicky i fyzicky ustát a už dávnou neodešla. Kdo si přečte, hned bude vědět, proč s Asou zůstala tak dlouho. Za to Asu bych .... ani nevím, co bych mu udělala, ale určitě něco nepěkného. Tak zvrácenou postavu jsem dlouho v žádné knize nepotkala. A jedna maličkost - co je to za jméno? Asa?

Příběh povídky na mě působil tak realisticky, až jsem z ní měla husí kůži na rukou. Colleen Hoover umí hrát na emoce a v Too late se doslova vyřádila. Vše do sebe krásně zapadalo, jak přítomnost, tak i scény z minulosti, které čtenáři dají trochu jinou perspektivu. V závěru už nebude ani dýchat, protože to napětí a vše, co se v této části děje, je nepopsatelné. 

Colleen Hoover opět dokázala, jak skvělé je spisovatelka a své čtenáře přivedla a ještě přivede k infarktu. Je jen trochu škoda, že jde jen o povídku. Tento námět by si zasloužil plnohodnotnou knihu a plno pokračování. Je jedno, jestli knihy od CoHo znáte nebo ne, tuhle si musíte přečíst. Prostě musíte.

Název: Too late
Série: Samostatná novela
Autor: Colleen Hoover
Datum vydání: Březen 2016
Počet stran: Tak akorát na dvě hodiny
Nakladatelství: Žádné, leda tak Wattpad

You Might Also Like

3 komentářů

  1. Velmi pěkná recenze, taková naléhavá. Vyslyším ji a povídku si určitě brzy přečtu. Bude to moje první zkušenost s Colleen, pak se snad konečně dostanu k Odvrácené tváři lásky. Moc děkuji za tip a přeji nádherné páteční odpoledne :)

    OdpovědětVymazat
  2. Od tejto autorky si plánujem prečítať tigrov, no ešte stále som na nich nemala čas. Inak z nej nemám nejaký vyslovene nadšený pocit, ale tak neviem úplne ako píše, len taký nesvoj pocit mám :D Aj Maybe someday so chcela čítať, len potom som sa na to vykašlala. Ale keď je toto také kratšie a nenáročnejšie, tak možno by som si to aj prečítala. Takéto témy mám celkom rada a práveže už príliš romantické veci mi vadia. Radšej takú knihu beriem, kde je kúsok aj z reality a skúseností :)
    Pekná recenzia.

    OdpovědětVymazat
  3. Colleen Hoover som objavila pomerne nedávno, ale zatiaľ sa mi všetky jej knihy páčili. O tejto poviedke som nepočula, ale rozhodne sa na ňu budem musieť mrknúť. Ďakujem za tip :)

    OdpovědětVymazat