Mých 5 (momentálně) nejoblíbenějších spisovatelů


Jaká je tvá nejoblíbenější kniha? Který hudební žánr preferuješ? Jakého herce máš nejraději? Který film se ti líbí ze všech nejvíce? Tyto a milion dalších podobných otázek odjakživa nemám ráda. Především z toho důvodu, že se to u mě neustále mění. Záleží na době a taky na mé náladě. Kdyby vás to ale i tak zajímalo, tak za svou nejoblíbenější knihu stále považuji Vampýrskou Akademii, z hudby mám neskutečně ráda country (Brett Eldredge, The shires) a celý YT channel Mostly Strings, z herců nejvíce ujíždím na Benovi Barnesovi a Billym Burkeovi a naposledy se mi moc líbil film Než jsem tě poznala. Vsadím se ale, že za měsíc bych řekla něco úplně jiného.

Přesto jsem si ale řekla, že by nebylo od věci vám představit své nejoblíbenější autory, jejichž knihy momentálně doslova zbožňuji. Autory, jejichž způsob vyjadřování, volba slov, žánr knih a postavy mi jsou velmi blízké. Takže zapínám hudbu (ano, snad po sto letech jsem přišla na chuť hudbě puštěné při psaní článků, především youtube channel Mostly strings je naprosto famózní) a vrhám se do toho. 



C. J. ARCHER
Mojí závislostí je noční procházení Amazonu a hledání zajímavých knih. Takhle jsem loni narazila na knihu The last necromancer od C.J. Archer. C. J. píše především historické fantasy nebo fantasy odehrávající se například ve viktoriánské éře. Do té doby jsem nic takového nečetla a zjistila tak, že mi tento typ fantasy neskutečně sedí. C. J. navíc umí psát velmi napínavě a zároveň vtipně. Ať začnu číst jakoukoliv její knihu, tak mě pohltí hned svou první stranou a jen těžce se od knihy odtrhnu. Momentálně je tak C. J. Archer má top spisovatelka. 

Knihy od C. J. Archer, které mohu doporučit: série Ministry of curiositiesThe watchmaker's daughter


AMANDA HOCKING
Amanda Hocking mi svým stylem psaní dost připomíná Richelle Mead z dob Vampýrské akademie. Kdysi jsem četla její Dědičku a líbila se mi. Získala si mě především svou novou sérií Kanin Chronicles. Tahle série je prostě všechno. Je originální, je poutavá, je akční, je vtipná, má skvělou a silnou hrdinku a nechybí jí ani romantika. Amanda navíc chystá novou samostatnou knihu nazvanou Freaks. Půjde o paranormální romanci odehrávající se v 80. letech devatenáctého století a vyjde v lednu 2017. 

Knihy od Amandy Hocking, které mohu doporučit: Série Dědička a série Kanin chronicles



CAMERON JACE
Pamatujete si, jak jsem neustále mluvila o knize Insanity? Tak tu a mnoho jejích pokračování napsal snad ten nekreativnější spisovatel pod sluncem Cameron Jace. Ten si v sérii Mad in Wonderland vzal na paškál slavnou Alenku z Říše divů a probudil jí k životu. Je až neskutečné, jak věrohodně vše působí a jak skvěle toto téma dokázal zpracovat. Prakticky nikdy nevíte, zda-li to, co se právě děje, je skutečnost nebo výmysl a tak jednoduše hltáte stránku po stránce. Tato série má v sobě navíc jeden z těch nejlepších zvratů, se kterými jsem se kdy setkala. Cameronovo psaní mi je ohromně sympatické a blízké a přečetla bych si od něj snad i nákupní lístek. A to jsem zdaleka nepřečetla všechny jeho knihy. 

Knihy od Camerona Jace, které mohu doporučit: Série Mad in Wonderland


COLLEEN HOOVER
CoHo je pojem sám o sobě. Je to taková královna současné contemporary tvorby a zaslouženě. Každá kniha, kterou napíše je jedinečná a opravdu skvělé. Vždy se u jejích knih skvěle odreaguji (nebo naopak psychicky odrovnám), taky si pobrečím, ale vždy si je velmi užiji. Ne každá kniha mě úplně zaujme (třeba Confess), ale to nemění nic na tom, že si prostě musím přečíst vše, co napíše.

Knihy od Coleen Hoover, které mohu doporučit: Bez naděje, Maybe someday, Ugly love, Život jedna báseň, November 9 a Too late



SARAJ J. MAAS
Teď se někdo může divit, proč označuji SJM za svou oblíbenou autorku, když nemám ráda sérii Throne of glass. Jednoduše, miluju její další sérii A court of thorns and roses. První díl této série se mi velmi líbil. Když se koukám zpět, tak je to takový průměr, ale pokračování s názvem A court of mist and fury je snad o bilion procent lepší. Úplně jako bych četla nějakou jinou sérii. Autorčino psaní se zcela změnilo a doslova mě drželo u knihy. Nedokázala jsem se odtrhnout. Po dočtení ACOMAFu jsem byla doslova vyšťavená a jsem zvědavá, co autorka přijde v další knize. 

Knihy od Sarah J. Maas, které mohu doporučit: Série A court of thorns and roses 

A teď mi řekněte vy, jaké spisovatele máte nejraději a doporučte mi jejich knihy.

Lucie

Knihomolka, studentka, milovnice kávy, seriálů a cestování.

5 komentářů:

  1. Pěkný článek, Colleen Hoover naprosto chápu, je to i jedna z mých oblíbených autorek, naopak se Sarah J. Maas jsme si zatím nějak úplně nesedly a od ostatních spisovatelů z tvého výběru jsem nic nečetla... Upřímně je pro mě těžké vybrat několik oblíbených spisovatelů, protože hodně autorů mám ráda třeba jen díky jedné jediné trilogii, a přijde mi, že za oblíbené lze považovat spíš ty, od kterých toho mám načteno víc než jen knihy z jedné série. Ale mám hodně ráda třeba Jojo Moyes, od ní mám nejradši Než jsem tě poznala a Dívku, již jsi tu zanechal. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo Moyes chci už brzo vyzkoušet. Mám doma Me before you, tak snad se do ní brzy pustím.

      Vymazat
  2. U mě se to taky dosti střídá, každý rok přijdu na chuť novému spisovateli a přidám ho na seznam svých top. Od loňského roku třeba nedám dopustit na Brandona Sandersona, přečetla bych si od něj úplně všechno. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Zatiaľ mám skúsenosť len s poslednými dvoma autorkami. Colleen som si veľmi obľúbila a zatiaľ ma všetky knihy čo som od nej čítala veľmi bavili. So Sarou mám skúseností menej a už príliš dlho čítam ACOMAF, takže neviem čo si myslieť. Buď je tá kniha zapeklite dlhá alebo ma nebaví tak ako by som chcela. Chýba mi ten pocit, že by som sa od nej nemohla odrhnúť, aj keď nie je nič konkrétne, čo by som jej vyčítala :/

    OdpovědětVymazat
  4. Já mám úplně nejradši Richelle Mead. Mám doma všechny její knihy, co u nás vyšly, a i když většina jejích knih je spíš pro mladší (teď nemyslím Věk X nebo Sukubu), stejně je miluju. A ano, i já považuju VA za jedny z mých nejoblíbenějších knih a přitom jsem na ni už stará :D
    Jinak Sarah J. Maas se taky velmi rychle dostává do seznamu mých Top. Každopádně v mém případě je to za Celaenu, Dvůr trnů a růží jsem ještě neměla tu čest číst.

    OdpovědětVymazat