The glittering court

7/12/2016


Není žádným tajemstvím fakt, že jsem se téhle knihy dost bála. Po naprosté katastrofě s názvem Soundless jsem nevěřila, že se mi něco z pera Richelle Mead ještě bude líbit. Ani anotace nezní nijak dechberoucně a to ani nemluvím o recenzích. Těch negativních je totiž opravdu mnohem více. Ale ačkoliv je TGC neskutečná slátanina a hodnocení má mizerná, ohromně se mi líbila. 

Na to, že to má The glittering court být fantasy, tak v tom nic moc fantasy nevidím. Celá kniha na mě působila jako moderněji pojatý historický příběh smíchaný snad se všemi možnými prvky. Nic nadpřirozeného v knize vskutku není. Představte si ty nejznámější young adult knihy současnosti smíchané v jednu. Přesně, jak říká Olga: "Začalo to jako Jane Austenová, pokračovalo jako Selekce, ale pak se do toho přimíchaly kolonie, rýžování zlata, něco jako indiáni, piráti, divné náboženství...".

Právě takový The glittering court je a abych se přiznala, tak mi tato prapodivná kombinace neskutečně vyhovovala. Richelle tentokrát svůj další "fantasy" svět propracovala do detailů a díky tomu jsem se nikdy nenudila. Vždy se objevilo něco nového a zajímavého. Něco, co jsem nečekala. Navíc jsem si neskutečně oblíbila Cedrica. Hned bych si ho půjčila (a nevrátila).

To nejlepší na knize podle mého názoru je rychlost, se kterou se nese. Nemusíte se tedy bát, že se děj bude táhnout a postavy prakticky nic nevyřeší. V případě této knihy mě až překvapilo, co vše se do knihy vešlo a co vše se vlastně stalo. Tolik věcí se totiž někdy nestačí stát ani v celé trilogii. Proto si myslím, že další díl, který by měl vyjít příští rok, už nebude o stejných postavách. Nedokáži si představit, co ještě by se mohlo v životech Adelaide a Cedrica dít. Uvidíme. Docela by mě zajímal příběh některé další slečny, která se společně s Adelaide učila v The glittering court.

The glittering court není žádným hitem ani tou nejlepší knihou pod sluncem, ale kohokoliv, kdo má trošičku rád historické knihy i moderní young adult, bude bavit a užijí si jí jistě stejně jako já. Na pokračování se rozhodně velice těším a jsem zvědavá, zda-li mám pravdu nebo se opět s Adelaide a Cedricem opět setkám.

You Might Also Like

1 komentářů

  1. Páni! Trochu jsem se toho bála, ale koukám, že to vypadá fakt dobře! Moc se těším :)

    OdpovědětVymazat