Harry Potter and the cursed child

8/04/2016

Přiznám se vám. Až do 31. července jsem nevěděla, že tahle kniha/scénář už ten den vyjde. A tak když jsem od rána na svém goodreads neviděla nic jiného než Harryho Pottera, jsem rychle běžela na Amazon. Nikdy jsem nebyla žádná šílená fanynka HP, ale tentokrát jsem se nechala strhnout davem. 

Pamatujete si na úplně poslední scénu knihy Harry Potter a relikvie smrti? Ano, na tu scénu odehrávající se po devatenácti letech. Přesně tam tato kniha začíná. Voldemort je poražen, kouzelníci žijí v poklidu, Harry s Ginny mají tři děti - Albuse, Jamese a Lilly, Ron s Hermionou dvě - Rose a Huga a ani Draco není pozadu. Právě jeho syn Scorpius a Harryho syn Albus hraji hlavní role v již osmém pokračování slavné ságy. 

Hned 31. 7. ráno jsem knihu začala číst (jak jinak) a upřímně trochu litovala svých peněz. Téměř celá první polovina mi lezla krkem. Především Harry a Albus. No, ne že by mi nelezli krkem i nadále, ale o tom později. Středobodem této první poloviny je především jejich ne úplně fungující vztah. Ačkoliv to bylo zajímavé, já se ukrutně nudila. U knihy mě držel jen Scorpius (který teď snad musí být populárnější než Justin Bieber, jelikož si ho s jistotou zamiluje každý čtenář) a občas Draco a Ron. 

Druhá část knihy je jako nebe a dudy. Oproti první polovině je tohle naprosto parádní jízda plná zvratů, postav, které jsme dlouho neviděli a samozřejmě akce. Děj se totiž mísí s minulostí a dodává všemu ten správný šmrnc. Najednou jsem se tak od příběhu nemohla vůbec odtrhnout. Autoři dávají čtenářům možnost vrátit se k událostem a postavám, které v celé sérii hrají nebo hrály velkou roli, a prožít tyto události ještě jednou. Navíc se i královsky pobavíte a to i díky původní sestavě - Harrymu, Hermioně, Ronovi, Ginny a Dracovi. Vidět je všechny zase pohromadě spolupracovat je nezapomenutelný zážitek. 

Harry Potter and the cursed child tedy rozhodně není škoda peněz. Je to naprosto úžasný příběh přátelství a odvahy. Něco vás bude bavit, něco štvát, něco nudit a něco nutit číst dál, ale v závěru je to příběh, na který jsme všichni dlouho čekali a potřebovali jej ve svém životě. 

Název: Harry Potter and the cursed child
Autor: J. K. Rowling, John Tiffany, Jack Thorne
Datum vydání: 31. července 2016
Počet stran: 330

Koupit knihu na Book Depository

You Might Also Like

5 komentářů

  1. Akurát to čítam. Som ešte len na začiatku a vôbec ma to nenudí. Naopak ma to veľmi baví. Som zvedavá, čo sa bude diať ďalej. Pekne napísané. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Všichni Scorpia chválí, já ho miluju asi jen kvůli fanfikcím, ale což :D Těším se, až se k tomu dostanu, ale taky se toho bojím. Jsem zvědavá :)

    OdpovědětVymazat
  3. Mám z tejto knihy veľmi zmiešané pocity. Občas to pôsobilo ako príliš bláznivá a nie najvydarenejšia fanfiction, ale často som sa od toho tiež nevedela odtrhnúť a bolo super vidieť staré známe postavy znovu. Škoda len, že príbeh nebol trochu originálnejší a niektoré veci vyvracali pravidlá, ktoré sme sa dozvedeli v pôvodnej sérii :/

    OdpovědětVymazat
  4. Já se tak strašně těším až knížka vyjde u nás. Doufám, že to bude, co nejdřív :)

    OdpovědětVymazat
  5. Zkoušel jsem to přečíst v angličtině, ale po pár stránkách jsem toho nechal a zhodnotil to tak, že mi určitě nějaký momenty nedojdou a že si ji prostě tak neužiju, protože moje angličtina je téměř na bodu mrazu :/ Ale aspoň že překlad nebude "zas tak" za dlouho :)

    http://mybookishimagination.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat